اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. مرداد 1396 - 0:34   |   کد مطلب: 26210
براي نخستين بار يكي از بزرگترین شرکت هاي سرمایه گذاری انرژی خورشیدی در سطح آسيا و منطقه در بهار حضور یافت.
حضور هيات سرمایه گذاري  چينی جهت احداث اولين نیروگاه خورشیدی در شهرستان بهار

به گزارش صبح الوند، نشست مشترک هئیت  سرمایه گذاری انرژی خورشیدی از كشور چين به همراه کمیته اعتبار و هدایت سرمایه گذاری وابسته به گروه  توسعه مالی کاوه، مدیر کل امور شعب بانک ملی استان همدان، کارشناسان سازمان توزيع برق استان و نماینده سازمان انرژی های تجدید پذیر ،  فرماندار بهار، شهردار بهار و سایر مسئولین شهرستان  برگزار شد.

 

فرماندار بهار مرادی پناه در ابتدا با عرض خوش امدگویی به گروه سرمايه گذاري كشور چین و هيات همراه اظهار کرد:ما در استان همدان شاهد این هستیم که شرکت هاي فعال با سرمایه گذاری در بحث نیروگاه خورشیدی زمينه استفاده از انرژي پاك را فراهم مي آورند و اين نشان دهنده این است که استان به ویژه شهرستان بهار این آمادگی و قابلیت را دارد که در این حوزه سرمایه گذاری های خارجی از جمله کشور چین را جذب نمايد.

 

وی با بیان اینکه بهار یکی از شهرستان های خوب و اقتصادی استان همدان محسوب می شود گفت: این در حالی است که شهرستان بهار درحوزه اقتصادی رتبه سوم را بخود اختصاص داده است.

 

مرادی پناه افزود: بهار علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین قطب های کشاورزی استان است در حوزه صنعت نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد بطوری که 4 شهرک صنعتی با جمعیتی بالغ بر 123 هزار نفر بخود اختصاص داده است.

 

این مسئول یادآور شد: بهار به لحاظ ظرفیت و قابلیت های بالقوه می تواند در برخی حوزه های اقتصادی از سرمایه گذاری کشورهاي خارجی از جمله کشور چین که با ایران ارتباطات دیرینه و سابقه مراودات  زیادی داشته استفاده کند.

 

 

*استفاده از انرژی خورشیدی در تمام نقاط ایران گسترش یابد

 در ادامه مسئول کنسرسیوم سرمایه گذاری کشور چین که متشکل از 15 شرکت بزرگ چینی است ، با بیان این که مردم ایران بسیار مهمان نواز، خونگرم و صمیمی هستند افزود: حضور تمامی مدیران دراین نشست نشان دهنده حمایت و پیشتيباني همه شما دوستان در اجرای پروژه است.

 

وی گفت: ما  قطعا با همکاری و همیاری شما دوستان می توانیم این پروژه را اجرایی کنیم و این یک دلگرمی خوبی به ما می دهد که دوستان در ادامه کار  یار و پشتيبان همه ما خواهند بود فلذا امید است با سرعت بالا و کیفیت مناسب انرژی خورشیدی را با همکاری دوستان در شهرستان بهارعملی کنیم.

 

 

مسئول کنسرسیوم سرمایه گذاری کشور چین گفت: نیمی از راه را آمده ايم و نیمی از این راه نیازمند پشتيباني و حمایت دوستان هستیم و امیدواریم اجرای این پروژه محدود به این شهر نباشد و در تمام نقاط مختلف ایران به ویژه در تک تک خانه ها این تکنولوژی وارد شود و استفاده از انرژی خورشیدی بصورت فردی و شخصی شروع شود تا به مقیاس های بزرگ برسد.

 

 

*دولت چین سرمایه گذاران در بخش انرژی خورشیدی را حمایت می کند

مدیر عامل هئیت چینی اظهار کرد: بحث نیروگاه خورشیدی در چین نیز موضوع مهمی است و دولت چین نیز سرمایه گذاران  را به روشهاي مختلف بطور وسیعی برای اجرا پروژه های خورشیدی پشتيباني می کند.

 

وی بیان کرد: سرمایه گذاري ها در زمینه انرژی خورشیدی در سالهای اخیر در چین بسیار بوده چرا که این کشور در کل دنیا جزء بزرگترین اجرا کنندگان نیروگاه خورشیدی می باشد، علاوه بر حمایت دولت چین از سرمایه گذاران انرژی خورشیدی تمامی مسئولین استان و شهر ها، حتی بانکها و بخش های خصوصی به نوبه خود همکاری لازم را در این زمینه داشتند  و باعث تشویق بیشتر در این راه شدند.

 

مسئول کنسرسیوم سرمایه گذاری کشور چین گفت: امید است بخش های مختلف ایران، شهرداری ها و بخش های دخیل  در اجرای این پروژه به ما کمک و پشتبانی برسانند تا بتوانیم پروژه ها را عملی و تشویقی برای گسترش این پروژه به مقیاس های بزرگ شود.

 

وی در پایان اظهار کرد: ما در طی بازدیدهای این چند روز، بررسی های خود را از سایت ها انجام می دهیم و در مورد جزئیات گزارشی می نویسیم تا شروع مراحل بعدی باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان