اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. تير 1396 - 13:17   |   کد مطلب: 25827
پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با وجود داشتن ظرفیتهای بسیار بالا جهت گردشگری فاقد اقامتگاه های بین راهی است وبه نوعی مسافران که قصد سفر در بین شهرستانهای این استان را دارند متوجه این ضعف میشوند.
همدان نیارمند اقامتگاه بین راهی

به گزارش صبح الوند، استان همدان استانی توریستی و تاریخی با جاذبه های فراوان در جذب گردشگر می باشد. اماکن تاریخی ، تفریحی و گردشگری بسیار در این استان بر کسی پوشیده نیست و سالانه گردشگران زیادی را چه از داخل و چه از خارج کشور به همدان جذب می کند.

 

در این خصوص باید گفت ایجاد و بهسازی زیرساخت گردشگری خالی از لطف نبوده و به نوعی حرف اول را در گردشگری هر استان می زند. بالطبع استان همدان نیز از این مهم مستثنا نبوده و ایجاد زیرساخت مناسب دراین استان امری ضروری است.

 

یکی از این موارد احداث اقامت گاه های بین راهی در استان می باشد که متاسفانه همدان تنها دارای یک اقامت گاه بین راهی در شهرستان ملایردر 5 کیلومتری جاده منتهی به اراک می باشد.

 

حال سوال اینجاست که با توجه به وضعیت گردشگری و البته آب و هوایی استان احداث اقامت گاه بین راهی از ضروریات نمی باشد؟

 

در این خصوص با مسافرانی که وارد استان شده گفت و گویی را درخصوص وضعیت اقامت گاه های بین راهی در استان جویا شدیم که در ادامه می خوانید/

 

*کمبود اقامت گاه بین راهی در همدان

خانواده طاهری مشغول آماده کردن نهار بودند که جلو رفتم و بعد از احوالپرسی نظر آنها را در مورد اقامت گاه بین راهی استان جویا شدم.

 

آقای طاهری با بیان اینکه از استان سمنان به همدان سفر کرده است، گفت: همدان از استانهای خوش آب و هوا با اماکن گردشگری و تاریخی فراوانی است .

 

این فرد با اظهار اینکه از استان تهران تا همدان هیچ اقامتگاه گردشگری وجود ندارد، تصریح کرد: بنده عادت دارم هر دو ساعت یکبار استراحت مختصری داشته باشم اما باتوجه به گرمای شدی این امکان در اتومبیل وجود نداشت و در مسیر هم امکانات کافی نبود.

 

وی افزود: حیف است گردشگر خسته وارد شهر شده و جای مناسبی در بین مسیر برای استراحت وجود نداشته باشد.

 

*مکان مناسبی جهت خستگی گرفتن وجود ندارد

خانمی تهرانی دیگر گردشگری بود که با او گفتگو کردم وی با اشاره به اینکه گرمای امسال در کشور بی سابقه بود، تصریح کرد: متاسفانه در مسیر مکان مناسب برای استراحت و خستگی گرفتن وجود نداشت.

 

 

وی از وضعیت سرویس های بهداشتی در مسیر استان گلایه کرد و افزود:  بالاخره جاده هم جزئی مسافرت محسوب می شود و چه بهتر بود زیرساخت و امکانات بهتری در مسیرها تعبیه می شد.

 

*وجود یک اقامتگاه بین راهی در استان

علی خاکسار در گفتگو با صبح الوند با اشاره به اینکه اقامت های گردشگری بین راهی نوعی از اقامت گاه های گردشگری هستند که عموما در خارج از شهر ها احداث می شود، افرود: ارائه خدمات آنها به صورت یک شبانه روز بوده و گردشگران می توانند یک شبانه روز اقامت داشته باشند.

 

وی ادامه داد: دراستان  همدان یک اقامت گاه بین راهی وجود دارد  و تا کنون در خواستی برای ایجاد اقامت گاه دیگری نداشته ایم چرا که فاصله ی شهرستان های استان به یکدیگر زیاد نمی باشد.

 

وی با اظهار اینکه فعلا نیازی در این حوزه حساس نمی شود، خاطر نشان کرد: بی شک احداث اقامت گاههای بین راهی در حوزه گردشگری بسیار موثرخواهد بود.

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان همدان شرایط جوی استان را در ایجاد این اقامت گاه جدید خالی از لطف ندانست و افزود : بی شک احداث اقامت گاه بین راهی در جذب توریسم و رونق صنعت گردشگری بی تاثیر نخواهد بود اما همچنان تقاضایی در این خصوص نشده است.

 

*از بخش خصوصی برای احداث اقامت گاه بین راهی حمایت می کنیم

خاکسار با بیان اینکه میراث فرهنگی و گردشگری سیاست گذار بوده و بخش خصوصی مجری احداث اقامت گاه می باشد، اظهار کرد: سرمایه گذار نیاز ها را بررسی کرده و در صورت نیاز احداث اقامت گاه بین ر اهی را مورد توجه قرار می دهد و دراین خصوص نیز ما همکاری لازم را با آنها خواهیم داشت .

 

وی خاطر نشان کرد: اقامت گاه بین راهی در جذب توریسم موثر است چرا که یک زیرساخت مناسب در این حوزه می باشد .

 

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با تاکید بر اینکه در زمینه اقامت هر چقدرامکانات  اقامتی  را افزایش دهیم  در جذب توریسم اثرگذارتر خواهد بود، ادامه داد:  مجری این طرح ها بخش خصوصی بوده و مانیز تلاش خود را در این خصوص انجام خواهیم داد.

 

لازم به ذکر است استان همدان دارای یک اقامت گاه بین راهی در شهرستان ملایر با 12 سوئیت و سفره خانه سنتی، پارکینگ و نمازخانه و سرویس بهداشتی می باشد که با حجم زیاد گردشگر به استان از راههای مواصلاتی دیگر پاسخگو نیست . احداث اقامت گاه در سایر شهرستانهای دیگر استان با توجه به حجم بالای گردشگر ضروری بوده از سویی دیگر با توجه به اینکه استان همدان در تمام فصول سال گردشگر دارد لذا احداث اقامت گاه بین راهی و استراحت مسافر در ایام گرم و سرد سال در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری مفید خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان