اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1396 - 8:49   |   کد مطلب: 25079
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه معلولان با حضور منتخب خود در شورای اسلامی شهر می توانند مطالبه گری خود را به حداقل برسانند.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی

به گزارش صبح الوند،در پنجمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر همدان نمایندگان مختلفی از اقشار و صنوف مختلف با اهداف متفاوت پا به عرصه رقابت گذاشتند .

 

با نزدیک تر شدن به انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای شهر همدان شور و هیجان انتخاباتی خاصی پیدا کرده است.

 

با گذشت چند روز از تب و تاب تبلیغات کاندیدای شورای اسلامی شهر همدان، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به صورت سرزده با حضور خود در ستاد کاندیدای جامعه معلولان حمایت خود را از این قشر جامعه اعلام کرد.

 

*معلولان هم میتوانند نمایندگان خود را به مجلس بفرستند

امیر خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی با اعضای هئیت رییسه جامعه معلولین و جمعی از معلولان اظهار داشت: معلولان و توانمندان همانند سایر اقشار مختلف مردم می توانند نمایندگان خود را در راستای احقاق حقوق و مطالبه گری به مجلس شورای اسلامی بفرستند.

 

وی بیان کرد: قانون برای اقشار معلول هم اولویت هایی در نظر گرفته است به طوری که استخدام جامعه هدف در ادارات دولتی به نوعی توجه به این قشر خاص می باشد.

 

وی افزود: در هیچ یک از قانون جمهوری اسلامی حضورمعلولان برای ثبت نام در ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورای شهر منع نشده است و در غیر اینصورت موردی مشاهده شده باشد بررسی و پیگیری های لازم در کمیسیون شورا انجام می شود.

 

*با متخلفان انتخاباتی برخورد قانونی می شود

وی با اشاره به اینکه شاهد خریدن رأی توسط برخی از کاندیدا هستیم، تصریح کرد: خریدن رأی با دادن وعده های غذایی و توزیع پول در بین مردم امری غلط و خلاف قانون به شمار می رود که اگر سرنخی از این موضوع بدست آید قطعا برخورد قانونی می شود.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: لازم است که همه آحاد مردم به ویژه جامعه معلولان نماینده ای خود را به شورای اسلامی شهر همدان بفرستند تا پیگیر مطالبات آنان شوند.

 

یکی از نابینایان حاضر در جمع  نیز ابراز کرد: با توجه به اینکه 10 درصد از جمعیت کشور را معلولان تشکیل می دهند اما همچنان مناسب سازی در شهرها انجام نشده است که حضور یک نماینده منتخب از جامعه معلولان در شورای شهر الزامی میباشد.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید به نیازهای توانمندان و معلولان توجه ویژه کنند، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر شاهد کمرنگ شدن توجه مسئولان به این قشر از جامعه هستیم و حضور کاندیدای جامعه معلولان در شورای اسلامی شهر ضروری است.

 

وکیلی  گفت: افراد معلولی در سطوح بالای علمی وجود دارد که این نشان دهنده توانایی این افراد در کسب علم به رغم وجود ناتوانی در برخی ابعاد جسمی ، ذهنی ، حرکتی و.. است.

 

وی با بیان اینکه نهادینه کردن این فرهنگ سبب پذیرش معلولان از سوی آحاد جامعه می شود، بیان داشت: معلولان از ظرفیت، پتاسیل و توانمندی های بالای برخوردارند و باید بسترهای لازم برای فعالیت کودکان معلول و سالم در کنار هم فراهم کنیم که این امر لازمه حضور کاندیدای جامعه هدف به شورای اسلامی شهر است.

 

محمد علی افشاری، رئیس هیأت مدیره جامعه معلولان استان همدان نیز گفت: علاوه بر اینکه مناسب سازی در شهر استاندارد نیست در حال حاضر قشر معلول هزینه‌های زیادی را در بخش های مختلف اعم از درمانی و... پرداخت می‌کند .

 

وی افزود: برای احقاق حقوق جامعه توانمندان باید یکی از کرسی های شورای اسلامی شهر همدان در اختیار جامعه هدف قرار بگیرد.

 

وی تصریح کرد: جامعه معلولان استان همدان از سال 78 پایه‌ریزی شد که هدف از تشکیل آن نقش حمایتی در کنار سازمان بهزیستی استان است تا حق و حقوق معلولان را مورد پیگیری قرار دهد.

 

رئیس هیأت مدیره جامعه معلولان استان همدان ابراز کرد: اجرای طرح مناسب سازی و ایجاد رمپ برای معلولان یکی از برنامه هایی است که برای تردد معلولان باید مورد توجه قرار گیرد که از سال 83 تاکنون با وجود تشکیل کمیسیون های مناسب سازی در سطح استان و کمیسیون تخصصی در بهزیستی ، این طرح با کندی پیش رفته است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان