اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1396 - 14:29   |   کد مطلب: 24976
مردم همدان در بحبوحه ایام انتخابات هر روز شاهد افتتاح انواع مختلف پروژه های عمرانی هستند پروژه هایی همچون راه آهن همدان -تهران که هنوز ایستگاه های آن تکمیل نشده است اما قرار است با حضور رییس جمهور افتتاح شود.
حال و روز امروز پروژه های افتتاحی در همدان

به گزارش صبح الوند، با توجه به نزدیک شدن به پایان عمر دولت یازدهم مردم همدان شاهد افتتاح انواع مختلف طرح های عمرانی در سطح استان هستند طرح هایی که برخی کامل نیستند و اسم افتتاح بر روی انها زده می شود.

 

از انها می توان به پروژه مرکز استادیوم علمی همدان که سالها به علت نداشتن بودجه خاک می خورد اشاره کرد که با حضور وزیر علوم عملیات اجرایی ان اغاز شد اما همچنان بودجه نهایی  که مورد نیاز این طرح باشد تا روز  حضور وزیر تامین نشده بود، یا طرح راه اهن همدان- تهران که  ایستگاه های آن هنوز کامل نشده و قرار است با حضور رییس جمهور افتتاح شود اشاره نمود.

 

 

در این بحبوحه و اواخر عمر دولت در ادارات هم شاهد فشار بر پیمانکارها هستیم و شنیده ها حاکی از فشار  بر پیمانکارها جهت تحویل پروژه زودتر از موعد کارشناسی شده می باشد.

 

در ادامه سری به اخرین مصوبات آخرین  سفر روحانی به شهرستان همدان زدیم حاصل این سفر 16 مصوبه است که  2 پروژه در بخش عمران و شهری،2 پروژه در بخش کشاورزی، دو پروژه در بخش بهداشت، دو پروژه در بخش آب، سه پروژه در بخش علمی و فرهنگی،  سه پروژه در بخش حمل و نقل، یک پروژه در بخش امور قضایی و یک پروژه در بخش فرهنگ و ورزش از جمله آن پروژه‌ها بود.

 

نگاهی به لیست که می‌اندازم سال شروع بیش از 80 درصد پروژه‌ها به بیشتر از 5 سال می‌رسد که برخی از آن‌ها هم در سفر سال 94 هیئت دولت به این شهر مجدد تأمین اعتبار شده‌اند در صورتی که قرار بوده پایان عملیات بسیاری از این پروژه‌ها سالهای قبل باشد.

 

جهت مطلع شدن از اخرین وضعیت اجرایی این پروژه ها مصاحبه ای با معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان صورت گرفت.

 

رضا زمانی با بیان اینکه در سفر ریاست محترم جمهوری به استان همدان برای شهرستان همدان اعتباراتی برابر با 520 میلیارد تومان مصوب شد افزود: این پروژه ها، پروژه هایی هستند که هم در شهرستان قرار گرفته اند و هم تمام استان از آن منتفع می شوند.

 

وی افزود: به عنوان مثال در خصوص راه آهن  می توان گفت جز شهرستان همدان محسوب می شود ولی کل مردم استان از آن منتفع  می شوند.

 

 

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان افزود: برای تکمیل راه آهن تهران – همدان در سفر 270 میلیارد تومان مصوب شده بود که علاوه بر آن بیشتر از آن رقم تخصیص و 280 میلیارد تومان در حال حاضر برای پروژه تخصیص دادند.

 

وی پروژه بعدی را پروژه بخش سوختگی بیمارستان بعثت که در منطقه همدان و غرب کشور دانست و افزود: برای این پروژه ده میلیارد تومان در سفر مصوب شد و صددرصد پروژه آماده است که با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

 

زمانی پروژه  بعدی را پروژه دانشکده کشاورزی دانست و بیان کرد: در سفر یک میلیارد و 750 اعتبار در نظر گرفتند منتها تخصیص یک میلیارد و 900 میلیون تومان بود و این پروژه هم 100 درصد تکمیل شده و در سال گذشته افتتاح شده است.

 

وی به  پروژه بیمارستان اکباتان اشاره کرد و افزود: این پروژه چندسالی بود که زمین گیر و غیر فعال شده بود که در سفر ریاست محترم جمهوری در استان همدان برای این پروژه هم اعتبار خوبی مشخص شد چهل و نه و  نیم میلیارد تومان اعتبار برای این   پروژه در سفر مصوب شده و میزان تخصیصی که به آن دادند سی و یک  میلیارد تومان است و زیربنای این پروژه 26 هزارو ششصد متر مربع و 272 تخت خواب در آن در نظر گرفته شده است که9 بخش اورژانس، دیالیز زنان و تخصص های دیگر  در این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

  

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان با اشاره به تکمیل آزادراه همدان – تهران گفت: برای آن قسمتی از  آزادراه که در مسیر همدان- تهران باقی مانده بود 30 میلیارد تومان مصوب شد که از این رقم بیشتر تخصیص داده شد 40 میلیارد تومان تخصیص داده شد و پروژه افتتاح شده و الان در حال خدمت رسانی به مردم است.

 

وی در خصوص بحث فاضلاب روستایی اظهار کرد: بحث  فاضلاب روستایی اجرای شبکه توزیع و احداث 525 گونه خط انتقال و اجرای 780 کیلومتر شبکه توزیع،  احداث 29 هزار و 745 متر مربع  مخزن و حفر 35حلقه چاه است که 7 ونیم میلیاردتومان اعتبار مصوب بوده که اخرین تخصیص 5 میلیارد و 219 میلیون تومان بوده و 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

زمانی اظهار کرد: در خصوص فاضلاب شهر همدان 18 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار مصوب بوده که از این رقم بیشتر  و 18 میلیارد و 872میلیون تومان تخصیص دادند البته این یک پروژه بزرگ است و این طرحی است که در 4 موضوع طراحی  و الان 2 موضوع آن  طراحی شده است.

 

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان در خصوص طرح کمک های فنی و اعتباری برای توسعه روش های نوین آبیاری گفت: برای  این پروژه 4 میلیاردو 663 میلیون تومان اعتبار مصوب بوده که کل این رقم تخصیص یافته است و صددرصد هم انجام شده است که در سطح 5 هزار و 827 هکتار در استان و برای شهرستان همدان  666 هکتار  انجام شده است.

 

*پروژه پارک و علم وفناوری در حال تکمیل است

وی با اشاره به پروژه پارک علم و فناوری گفت: این پروژه در حال انجام است و کل اعتبار 4 میلیارد تومان مصوب شده که همه را تخصیص دادند و پیشرفت حدود 70 درصد است و تا پایان خرداد ماه برنامه ریزی کردند که به بهره برداری برسد.

 

 

زمانی در خصوص پروژه ساختمان بازرسی کل کشور که پایان این کار قرار بوده سال 94 باشد گفت:همچنان این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که 12 میلیارد اعتبار مصوب بوده که تاکنون 3 میلیارد و 900 تخصیص دادند.

 

وی با اشاره به پروژه بنیاد بوعلی 2 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای این پروژه بوده است که همه تخصیص داده  شده است و در حال خرید ساختمان هستند.

 

*90درصد پروژه ها مربوط به دوره قبلی بوده است

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان با اشاره به پروژه  هایی که از دولت قبل مانده اند گفت: پروژه بخش سوختگی بیمارستان بعثت در دولت قبلی بوده  که اعتبار خوبی تخصیص داده نشده و در سفر رییس جمهور تکمیل شد.

 

وی اظهار کرد: 90 درصد پروژه ها  مربوط به دولت قبلی است که نیمه تمام مانده است.

 

زمانی تصریح کرد: عملا پروژه هایی هستند که به صورت رها شده شروع کرده بودند و در سفررییس جمهور اینها را برنامه ریزی کردیم که با تزریق اعتبارات کارشناسی شده به بهره برداری برسانیم.

 

وی بیان کرد:  هدف ما بیشتر پروژه های نیمه تمام بود که تکمیل بشود تا بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

 

* 95 درصد اعتبارات به شهرستان همدان  تخصیص داده شده است

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان خاطر نشان کرد: از 520 میلیارد تومان اعتبار مصوب شهرستان همدان تاکنون نزدیک 500 میلیارد تومان یا به عبارتی95  درصد تخصیص داشتیم.

 

و ی در خصوص سایر پروژه هایی که مربوط به سفر رییس جمهور نیست افزود: اینها پروژه های بزرگی است که در حقیقت توان شهرستان همدان در این حد نیست که بتوان جمع کرد ولی خوب سالانه یک رقم در نظر می گیریم تا متناسب با اعتبار ابلاغی بتوانیم کار را انجام دهیم.

 

زمانی با بیان اینکه یک سری از پروژه ها به خاطر عظیم بودن ناتمام مانده است.افزود: به عنوان مثال در خصوص پروژه فاصلاب در  همدان فاز یک و دو پروژه تمام شده  منتها کل پروژه از نظر ما تمام نشده است.

 

وی در خصوص رودخانه های سرباز و روانه شدن فاضلاب های شهری به برخی از انها گفت: این پروژه ها در دستور کار شهرداری همدان بوده است  و در بحث دیواره سازی رودخانه های و پوشش رودخانه ها یک مقداری اختلاف است هدف شهرداری این است که فاصلاب را بتوانیم از رودخانه های سطح شهر جمع کنیم و رودخانه های پاک داشته باشیم و روی انها بازبماند بحث پوشش رودخانه یک سری مباحث داره  هر  رودخانه یک دوره بازگشت دار د که  امکان دارد در یک دوره شصت ساله یک دبی یا  سیل در ان رودخانه ها داشته باشیم.

 

 

وی تصریح کرد: در بحث پوشش رودخانه  انهایی که خیلی بحرانی هستند و بو مردم را اذیت می کند در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که به مرور پوششان میدهند ولیکن دستوراصلی رودخانه های شهر همدان دیوار سازی و مرتب سازی کف و بستررودخانه است و دردستور کار شهرداری و شرکت آب وفاضلاب شهری قرار گرفته است که بتوانیم فاضلاب را از رودخانه های شهر همدان جمع کنیم و یک  رود تمیز داشته باشیم و از بحث زیبایی رودخانه استفاده کنیم.

 

*پتروشیمی هگمتانه به علت سرمایه دار خارجی به بهره برداری نرسیده است

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان در خصوص پروژه پتروشیمی هگمتانه اظهار کرد: پتروشیی هگمتانه در شهرستان همدان بالای 90 درصد پیشرفت فیزکی دارد و به علت سرمایه دار خارجی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

 

*سخن پایانی

در پایان باید گفت اتمام برخی از این پروژه ها همچون بیمارستان بعثت که تکمیل  و اکباتان که هنوز هم ناتمام است سال 95  و پارک علم و فناوری هم سال 94 بوده است  و پروژه هایی هم همچون راه آهن همدان-تهران که هنوز ایستگاه های آن تکمیل نشده  و به نوعی مورد استفاده مردم نیست و قرار است با حضور روحانی  افتتاح شود اندر احوالات پروژه های افتتاحی این روزها در همدان می باشد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان