اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. فروردين 1396 - 12:39   |   کد مطلب: 24617
مسئول مجموعه فرهنگی ال طه مطرح کرد:
آل طه مروج مراسم های مذهبی در شهر دارالمومنین
مسئول مجموعه فرهنگی ال طه با اشاره به اینکه این مجموعه کاملا مردمی است گفت: مجموعه فرهنگی آل طه با برگزاری برنامه های مختلف در سطح شهر نقش مهمی در مروج مراسمات مذهبی در شهر دارالمومنین داشته است.

به گزارش صبح الوند، مجموعه فرهنگی آل طه از جمله مجموعه های فرهنگی فعال در سطح شهر همدان هست که از سال 1393 تاکنون با برگزاری انواع مختلف برنامه های فرهنگی و مذهبی توانسته است نقش مهمی در مروج مراسمات مذهبی در  شهردارالمومنین داشته باشد.

 

جهت آشنایی بیشتر با فعالیتهای این مجموعه مصاحبه ای با علیرضا مصطفایی، مسئول مجموعه فرهنگی آل طه صورت گرفت

 

علیرضا مصطفایی در گفتگو با صبح الوند، با بیان اینکه مجموعه از سال 1393 تاکنون برنامه‌های مختلفی را در برنامه‌های کاری خود داشته‌اند گفت: یکی  از این برنامه‌ها اقامه نماز مغرب و عشا در پارک کودک است و دیگری  برنامه سخنرانی و قرائت دعای ندبه جمعه‌ها صبح در آرامگاه بوعلی و این برنامه‌ها در فصل بهار و تابستان برگزار می‌شود.

 

 

وی برگزاری برنامه‌ها در اعیاد مذهبی و سوگواری‌ها را از دیگر برنامه‌های این مجموعه خواند و گفت: برگزاری برنامه هایی به مناسبت  اعیاد مذهبی و سوگواری‌ها در سطح شهر همدان همچون پارک‌ها، گلزار شهدا ، حسینیه امام  و برنامه‌های متنوع اعیاد رجبیه ،اعیاد شعبانیه ، ماه رمضان، شب‌های قدر ، دهه کرامت  و دهه ولایت  ازجمله برنامه‌هایی هست که  در پارک کودک، میدان باباطاهر، آرامگاه بوعلی امام‌زاده خضر، باغ ایرنی و فضاهای دیگر  برگزار می‌شود.

 

*برگزاری مراسم روز پدر در سالن فردوسی

مسئول مجموعه فرهنگی آل طه با اعلام خبر برگزاری مراسم جشن روز پدر در همدان گفت: به مناسبت روز پدر امشب و فردا شب 21 و 22 فروردین از زمان نماز مغرب و عشا تا ساعت 23 در سالن ورزشی فردوسی واقع در میدان فردوسی  مراسم جشنی برگزار می‌شود.

 

وی به تشریح برنامه پرداخت و گفت:  برنامه  با اقامه نماز مغرب و عشا شروع  سپس پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی اعلام برنامه‌ها توسط مجری  صورت می‌گیرد و در خلال برنامه‌ها مولودی‌خوانی، دکلمه خوانی، سخنران، خواننده گروه تواشیح  تقدیر از پدر شهیدان مدافع حرم به مناسبت روز پدر  و گروهی از خانم‌های ناشنوا هم برنامه‌ای خواهند داشت.

 

*اهدا جوایز به شرکت کنندگان در مراسمات

مصطفایی با اشاره به برگزاری قرعه‌کشی مسابقه تلگرامی در برنامه‌های این مجموعه  گفت:  از اسفند سال 1395 یک مسابقه تلگرامی پیوسته  که منبع و جواب سؤالات در کانال تلگرامی آل طه  aletaha@  برگزار کرده‌ایم که در هر برنامه قرعه‌کشی آن برگزار  و 110 عدد هدیه 50 هزارتومانی به برندگان پرداخت می‌شود.

 

وی افزود: این قرعه‌کشی از روز میلاد حضرت زهرا (س) که 29 اسفند بود شروع و  به 9 نفر هدیه  داده شد ، روز جمعه 18 فروردین 96 هم در جشن شیرخوارگان حسینیه امام 14 نفر و امشب و فردا شب هم به 14 نفر از کسانی که در مسابقه تلگرامی شرکت کردند هدایا پرداخت می‌شود.

 

*مجموعه آل طه کاملا مردمی است

مسئول مجموعه فرهنگی آل طه در خصوص کمک‌های مالی به این مجموعه گفت: شاید در سالهای قبل کمک‌های کمی از طرف شهرداری و میراث فرهنگی به ما می‌شد اما متأسفانه این‌قدر این کمک‌ها ناچیز بوده که دیگر کمکی از ادارات نمی‌گیریم  و مراسمات را  فقط مردمی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان