اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. فروردين 1396 - 14:28   |   کد مطلب: 24586
نخستین جلسه شورای اداری استان همدان در حالی امروز در سال جدید آغاز به کار کرد که رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در بازدید و سفر یک‌روزه به استان همدان میهمان این جلسه بود.

به گزارش صبح الوند، نخستین جلسه شورای ادارای استان با حضور مسئولان استانی و رییس سازمان ملی استاندارد در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد.

 

*رئیس سازمان ملی استاندارد :همدان میتواند مظهر پیاده کردن اقتصاد مقاومتی شود

رئیس سازمان ملی استاندارد در این جلسه اظهار کرد: استان همدان باوجود ظرفیت‌های بسیار بالا و زیبا پر از نعمات الهی است که باید بیشتر شناخته شود و همچنین می‌تواند مظهر پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

 

نیره پیروز بخت با اشاره به اینکه نامگذاری امسال به‌عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری گویای فرآیند قابل تعریفی برای همه ماست گفت: یکی از مؤلفه‌های سیاست اقتصاد مقاومتی بحث استاندارد است به‌طوری‌که در تمام کشورهای دنیا زیرساخت توسعه اقتصاد هر کشور استاندارد در آن کشور است.

 

وی با بیان اینکه در زمان دولت تدبیر و امید که به استاندارد توجه ویژه شد توانستیم با تبصره 24 استاندارد مواجه شویم خاطرنشان کرد: به دنبال مواجهه با این تبصره دو سال پس از آن در برنامه ششم توسعه به تنظیم نقشه راه استاندارد محصولات کشور رسیدیم و توانستیم در ایجاد کیفیت 4 مؤلفه قیمت سرعت نوآوری در کالا را لحاظ کنیم.

 

پیروز بخت با اشاره به اینکه خوشبختانه در طول سال گذشته با توجه به خدمات دولت تدبیر و امید سازمان استاندارد کشور با مدیریت جهادی خود توانسته بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به اجرا درآورد.

 

وی با بیان اینکه در دو حوزه ملی و بین‌المللی سازمان استاندارد توانسته در طول سه سال گذشته بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به اجرا درآورد بیان کرد: پس از توافق برجام سازمان ملی استاندارد توانسته جایگاه خوبی را در عرصه بین‌الملل کسب کند به‌طوری‌که در این مدت این سازمان عضو سازمان‌های بین‌المللی شده است.

 

 

*عضویت استاندارد ایران در مجمع تایید صلاحیت بین المللی برای نخستین بار

پیروز بخت اضافه کرد: این سازمان توانست در مجمع بین‌المللی تائید صلاحیت استاندارد در فاز نخست در بین 32 کشور و در فاز دوم در بین 70 کشور گواهی‌های بین‌المللی مدیریت کیفی را کسب کند.

 

*تدوین 13 هزار استاندار

وی بابیان اینکه در سه سال اخیر 13 هزار استاندارد یعنی یک‌سوم در این مدت تدوین شد یادآور شد: این در حالی است که در فعالیت‌های ملی از سال 39 به بعد 30 هزار استاندارد تدوین‌شده بود و امروز ایجاد ظرفیت 100 هزار کارشناس در خارج از سازمان ملی استاندارد موجب زمینه بیشتر اشتغال و تولیدشده است.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد بابیان اینکه امسال با توجه به نام‌گذاری اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال توقع ایجاد زمینه استاندارد در عرصه صنعتی به منصه ظهور می‌رسد تأکید کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص صادرات کالاهای باکیفیت صادرات، واردات، سلامت و ایمنی ازجمله شعارهای این سازمان در سال جاری است.

 

*استاندار همدان:رشد 17 درصدی صادرات

در ادامه این جلسه استاندار همدان با اشاره به رشد درآمد صادرات سال گذشته در استان همدان نیز اظهار کرد: رشد 17 درصدی درآمد صادراتی در سال گذشته نسبت به سال 94 نشان‌دهنده رشد صادرات پس از توافق برجام است که می‌تواند قابل‌تقدیر باشد اما رضایت‌بخش نیست.

 

 

محمدناصر نیکبخت با اظهار امیدواری به اینکه رشد صادرات در استان بتواند در رفع کیفی تولیدات نقش مهمی داشته باشد ادامه داد: با انجام این فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف موجبات تحقق شعار سال به ثمره واقعی خود خواهد رسید.

 

وی در خصوص اقدامات دولت تدبیر و امید در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: ایجاد 700 هزار شغل در کشور، مقابله سنگین با قاچاق کالا و فساد اقتصادی از 25 میلیون ریال به 15 میلیون ریال رسیده و پرداخت 220 میلیارد تومان وام ازدواج در سال 95 ازجمله خدمات دولت بوده است.

 

وی یادآور شد: نوسازی ناوگان هوایی کشور 2 و نیم برابر شدن صادرات نفتی در سال گذشته آبگیری حور العظیم خوزستان در مقابله با ریزگردهای مرزی ازجمله دیگر اقدامات دولت در سال 95 بوده است.

 

  *پرداخت  700 میلیون تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی

نیکبخت در خصوص اقدامات در استان نیز اضافه کرد: سال گذشته 700 میلیون تومان تسهیلات به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به واحدهای تولیدی در استان داده‌شده است و تا پایان سال گذشته برای 9 هزار و 568 نفر بیمه‌شده جدید بیمه‌نامه صادرشده است.

 

*ریل گذاری یک هزار و 656 متری قطار همدان-تهران

وی در خصوص ریل‌گذاری قطار همدان -تهران نیز تصریح کرد: طبق آخرین گزارشات تاکنون  یک هزار و 656 متر ریل‌گذاری در این مسیر  انجام‌شده که در این راستا 200، 70 و 35 میلیارد تومان هزینه و بودجه تخصیص داده‌شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان