اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. اسفند 1395 - 18:15   |   کد مطلب: 24326
سخنان وزیر ارشاد در جمع اصحاب رسانه ابتدا با مسائل فرهنگی شروع و در نهایت ختم به مسائل سیاسی شد و وی با تخریب دولت قبلی گفت در حال آواربرداری مخروبه های دولت قبلی هستیم.

به گزارش صبح الوند، عصر امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با حضور در جمع اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به سخنان هنرمندان همدانی  گوش فرا داد

 

در ابتدای مراسم رئیس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ، فاضل عبادیان  با بیان اینکه همدان در عرصه فکر آفرینی و فرهنگ‌سازی جز استان‌های پیشرو بوده گفت: ظرفیت خوبی از طریق زیرساخت و حمایت از هنرمندان توسط مسئولان وجود دارد و استان همدان جز شش استان برتر کشور در حوزه کتاب‌خوانی دانست.

 

*مدیر بنیاد قرآن مجید همدان: خیلی از موسسات قرانی توان پرداخت  اجاره را ندارند

در ادامه محمدجواد صدیق، مدیر بنیاد قرآن مجید استان همدان با انتقاد از نداشتن بیمه فعالان قرآنی گفت: در سال 94 و امسال شورای قرآن استان بودجه‌ای دریافت نکرده است.

 

وی با اشاره به اینکه خیلی از مؤسسات قرانی توان پرداخت اجاره ندارند خواستار حمایت و توجه به جامعه قرآنی شد.

 

*تغییر نام تالار قران احساسات جامعه قرآنی همدان را جریحه دار کرد

صدیق در پایان با انتقاد از تغییر نام تالار قرآن همدان به اسم تالار همایش‌های بین‌المللی و قرآنی  گفت: در ابتدا از رهبری به اسم تالار قران بودجه گرفته بودند و اکنون نام ان را عوض کردند که این نام‌گذاری باعث جریحه‌دار شدن افکار فعالان قرآنی شده است.

 

*مسئول جامعه هنرمندان همدان: نام هنرمندان به راحتی از ذهن مسئولان پاک میشود

در ادامه نماینده جامعه هنرمندان استان همدان احمد بیگلریان با انتقاد از اینکه تمام صنوف دارای اتحادیه هستند گفت: اگر اهالی هنر نیاز به وام داشته باشند هیچ بانکی از آن‌ها حمایت نمی‌کند زیرا زیرساخت‌ها وجود ندارد.

 

وی در ادامه خواستار رسیدگی به هنرمندان پیشکسوت شد و گفت: مردم همدان همیشه هنرمندان را در خاطر خواهند داشت اما نام آنان به‌راحتی از ذهن مسئولان پاک می‌شود.

 

 

*وزیرارشاد: سخن از همدان شیرین است

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در جمع اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه همدان بابیان اینکه  دیار همدان و هگمتانه  نقش  بسیار مهمی در فرهنگ و تمدن این سرزمین دارد گفت: سخن از همدان شیرین است و همدان دارای رمز و رازی است که هنوز برای ما مکشوف نشده است

 

سید رضا صالحی امیری اظهار کرد: من در فرایند مطالعه در خصوص برخی از نقاط کشور دچار سؤالاتی شدم که یکی آن‌ها همدان است و جوانان این استان  به دلیل زیست در این جغرافیا باید افتخار کنندو همدان به‌مثابه نگین درخشانی است که در سراسر ایران اسلامی نورافشانی می‌کند و همدانی بودن افتخار است.

 

*پایه تمام فعالیتهای فرهنگی بر پایه گفتمان فرهنگی باشد

وی بابیان اینکه اگر بخواهیم کار فرهنگی کنیم باید به‌جای شعار گفتمان فرهنگی داشته باشیم گفت:  ما باید  پایه‌های تمام فعالیت‌های فرهنگی را بر این گفتمان استوار کنیم .

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: گفتمان فرهنگی در نظام فرهنگی مبتنی  بر اندیشه مقام معظم رهبری است و از این منظر که ما در تحلیل گفتمان فرهنگی اعتدال را مبتنی بر4 اصل انسجام فرهنگی، تنوع فرهنگی، عقلانیت فرهنگی و دیانت فرهنگی تعریف می‌کنیم.

 

وی با اشاره به نقش مهم انسجام در بین اهالی فرهنگی کشور گفت: امروز مهم‌ترین نیاز کشور انسجام است و وقتی ما از انسجام صحبت می‌کنیم به معنای هماهنگ کردن همه ظرفیت‌های فرهنگی به سمت اهداف متعالی است.

 

صالحی امیری بابیان اینکه وقتی‌ ما از انسجام صحبت می‌کنیم باید تنوع هم به رسمیت بشناسیم گفت: افرادی که در این سالن هستند  دارای نگاه‌های مختلف هستند و این حق طبیعی هر انسانی است که آزاد بیندیشد،بنویسد و بگوید.

 

 

*هدایت تمام امور فرهنگی به اصحاب فرهنگی واگذار شود

وی بابیان اینکه هدایت تمام امور فرهنگی باید به نهادها و  اصحاب فرهنگی واگذار شود و این سهم شما است  گفت: رسالت وزارت فرهنگ در کشور سه مفهوم سیاست‌گذاری فرهنگی، حمایت و بسترسازی فرهنگی  و نظارت  فرهنگی است و بقیه مأموریت‌ها باید واگذار شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه در دولت آقای روحانی باور به جامعه فرهنگی و اعتماد به آن‌هاست گفت: تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای را در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب کردیم و الان در دستور دولت است و به‌احتمال زیاد فردا در هیات دولت تصویب خواهد شد و به مجلس خواهد رفت.

 

وی همچنین با اعلام این خبر که طرح نظام هنری کشور در حال تدوین است گفت: با مذاکره با خانه سینما، موسیقی و سایر صنف‌های نهادهای  صنفی حوزه هنر در حال تدوین سازمان نظام هنر کشور هستیم .

 

 

*عدالت فرهنگی را در کشور خواهیم گستراند

صالحی امیری بابیان اینکه در خصوص عدالت فرهنگی جهشی در رفتارها در حوزه استان‌ها خواهیم داشت: منابع در تهران مدیریت می‌شود اما به سمت استان‌ها گسیل می‌شود و هم اکنون دو هزار و پانصد موسسه قران تحت حمایت ارشاد هستند و در حوزه مطبوعات امروز مطبوعات استانی امتیاز بیشتری دارند .

 

وی با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت فرهنگ شفاف‌سازی همه فعالیت‌ها است گفت: در حوزه نشر قرآن، هنرهای تجسمی همه شفاف خواهند شد و ما از این به بعد گزارش انتشار می‌دهیم و فضای بسته‌ای در ارشاد وجود نخواهد داشت و امروز نظام شفافی در حوزه مطبوعات است و با مراجعه به سایت لیست ثبت‌نام کنندگان و.. را مشاهده می‌کنید.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حجم تقاضای بالا برای کسب مجوز مطبوعات اظهار کرد: حجم تقاضا بسیار بالاست و در طی سال 2هزار و 500 مجوز صادر کردیم و در هر جلسه‌ای حدود 40 تا 50 مجوز صادر می‌شود و ما اعتقادداریم ب مردم به آگاهی نیازدارند.

 

*دولت یازدهم از نقد استقبال می کند

وی بابیان اینکه رسانه‌ها حلقه اعتماد بین دولت و مردم هستند و باید موردحمایت قرار بگیرند  گفت: نقد رسانه‌ها مورد قبول ماست اما با تخریب مخالفیم زیرا  هدف نقاد اصلاح وضعیت و هدف تخریب‌گر ایجاد یاس و ناامیدی است و ما از نقد شما استقلال می‌کنیم.

 

در ادامه جلسه حال و هوایی دیگر گرفت و از حال و هوای فرهنگ و هنر دور و سیاسی شد.

 

 صالحی امیری بابیان اینکه  عده‌ای اصرار دارند واقعیت‌های این دولت را نادیده بگیرند گفت: اگر کشور در روند قبلی خود پیش میرفت تجزیه سیاسی در کشور شکل گرقته بود و انسجام ملی نبود.

 

وی افزود: دنیا با ایران دچار چالش شده بود و این دولت روند ناصحیح گذشته را تصحیح کرد.

 

*در حال آواربرداری مخروبه های دولت قبلی هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت قبلی گفت: آن‌ها که مخروبه تحویل دادند بفهمند ما الان در حال آواربرداری هستیم.

 

وی بابیان اینکه اگر در مسیر گذشته بودیم الان تورم بالای صددرصد بود گفت: ما سوال ساده ای می‌پرسیم  که اگر بنا بود مسیر گذشته را ادامه دهیم امسال بعد از 4 سال کجا بودیم و زنجیر تحقیر و تحریم افزایش پیداکرده بود.

 

صالحی امیری  تاکید کرد: امروز دیگر ایرانیان احساس حقارت نمی‌کنند چرا عده‌ای اصرار دارند این خدمات را نادیده بگیرند و ناامید کردن مردم چه سودی برای شما دارد.

 

درانتهای مراسم از فعالان حوزه فرهنگ و هنر همدان تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان