اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. دى 1395 - 11:46   |   کد مطلب: 23057
بنیاد نخبگان استان همدان با هدف جذب و پرورش و استفاده از ظرفیت های نخبگان برنامه های مختلفی دارد که یکی از آنها اردوهای جهادی به روستاهای محروم می باشد.

به گزارش صبح الوند، بنیاد نخبگان همدان با اجرای طرح های مختلفی در استان همدان همواره نقش موثری در جذب و راهنمایی این قشر داشته است جهت آشنایی با فعالیتهای اخیر این بنیاد مصاحبه ای با رییس بنیاد نخبگان همدان صورت گرفت.

 

اعطای جایزه دانشجویی به نخبگان دانشجو

غلامحسین مجذوبی در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به فعالیتهای اخیر بنیاد نخبگان اظهار کرد: یکی از رویدادهایی که اخیرا توسط  بنیاد به انجام رسیده است انتخاب 10 دانشجو از میان دانشجویانی که دارای استعدادهای برتر هستند و اعطاء جایزه  های دانشجویی همچون وام مسکن، وام پژوهشی، فرصت مطالعاتی، هزینه پژوهشی  و وام ازدواج  به آنها می باشد.

 

 وی با اشاره به برگزاری جشنواره رویش زاگرس اظهار کرد: در این جشنواره 140 نفر ثبت‌نام و 82 نفر پذیرفته شد و تعداد 20 تا از طرح‌ها پذیرفته شد که این  آمار بسیار خوبی است.

 

مجذوبی به بیان خبر تکمیل ساختمان بنیاد نخبگان همدان پرداخت و اظهار کرد: با حمایت های مالی که استانداری کرده است تاکنون موفق به زدن فنداسیون ساختمان شده ایم.

 

رییس بنیاد نخبگان استان همدان یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد نخبگان را اردوهای جهادی دانست و گفت: با توجه به اینکه خود بنیاد به‌تنهایی بر اساس آیین‌نامه‌ها نمی‌تواند اردوهای جهادی برگزار کند  با همکاری سایر نهادهای اجرایی این اردو را برگزار می‌کند.

 

مجذوبی به با اشاره به تعداد اردوهای جهادی برگزارشده اظهار کرد: بهمن‌ماه سال گذشته به مناسبت دهه فجر اردوی جهادی  با اعضای  بسیج  دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید  و 10 شهریور سال جاری هم اردوی جهادی در حوزه عمرانی ، آموزشی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی به روستاهای کبودراهنگ را داشتیم.

 

وی اردوی جهادی پزشکی به روستاهای رزن را از دیگر اردوهای جهادی این نهاد در چند روز اخیر دانست و اظهار کرد: این اردو به همت بنیاد نخبگان استان همدان ، مجمع دانش‌آموختگان و استعدادهای درخشان همدان و اداره بهداشت رزن در دو روستای کم برخوردار قراکند و مزرعۀ دیمو برگزار شد.

 

رییس بنیاد نخبگان استنان همدان  افزود: این تیم متشکل از دو داندانپزشک، یک متخصص پوست و مو ، دو بهورز و تعدادی از کارشناس تربیت‌معلم  و مهندسین کشاورزی بود.

وی تأکید کرد: اعضای پزشکی این  تیم  به ارائه خدماتی همچون  وارنیش فلوراید، نحوه نگهداری از دندان‌ها و پوست و مو و تجویز نسخه پرداختند.

 

مجذوبی  بیان کرد: کارشناسان و مهندسین هم به ارائه مشاوره‌های تحصیلی، تعلیم آموزه‌های دینی ، هدایت تحصیلی و تشویق دانش آموزان به ادامه تحصیل پرداختند.

رییس بنیاد نخبگان استان همدان  در پایان تأکید کرد: این اردوهای جهادی با استفاده از ظرفیت نخبگان گام موثری  در راستای اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی از روستاها خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان