اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. آذر 1395 - 12:57   |   کد مطلب: 22938
در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) همدان از کتابی با عنوان مظاهر شرک در عصر کنونی رونمایی شد.

به گزارش صبح الوند، با توجه به آنکه حوزه‌های علمیه نقش مؤثری در ترویج ارزش‌های دینی در سطح کشور دارند . مدرسه علمیه  الزهرا (س) با شعار راهبردی هر طلبه یک پژوهشگر اقدام به  برگزاری مراسمی جهت تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه الزهرا (س) همدان کرده است.

 

در ابتدای مراسم جلسه پرسش و پاسخ با مبحث سیره شناسی و سیره پژوهی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه حجت‌الاسلام کاظمی و دکتر حیدری برگزار شد.

 

 

حلیمه غیاثی، مسئول پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س)همدان در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، با بیان اینکه با شعار هر طلبه یک پژوهشگر هفته پژوهش در این مدرسه  علمیه برگزار شد اظهار کرد: در این هفته نشست‌های علمی پژوهشی، برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه پایان‌نامه‌ها، مسابقات پژوهشی انجام گرفت.

 

وی با اشاره به تجلیل از پژوهشگران برتر اظهار کرد: ازبین طلاب پژوهشگرهایی در زمینه‌های مختلفی همچون تحقیق پایانی ،مقاله  و همچنین در زمینه هسته‌های پژوهشی  فعالیت می‌کنند تقدیر شد.

 

  مسئول پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) تأکید کرد: در هسته‌های پژوهشی تعداد زیادی از طلبه‌ها عضو هستند و به‌صورت گروهی کار پژوهشی انجام میدهند

 

وی افزود: طلاب در طول تحصیل چند واحد روش تحقیق دارند که  علاوه بر درس‌هایی که دارند  در هر درس یک کارتحقیق هم انجام می‌دهند و برعکس برخی رشته‌های دانشگاهی  در مقطع کارشناسی در انتهای تحصیل ملزم به نوشتن تحقیق پایانی هستند و بعد از دفاع و اصلاح آن فارغ التحصیل می‌شوند.

 

غیاثی با اشاره به درخشش خواهران طلاب همدانی در جشنواره‌های مختلف کشوری و استانی اظهار کرد: طلاب خواهر همدانی در فراخوان‌های جشنواره مختلف شرکت می‌کنند و با ارسال اثرات پژوهشی خود به این جشنواره مقام‌های علمی فراوانی را کسب کرده‌اند.

 

در ادامه مراسم  از کتاب مظاهر شرک در عصر کنونی اثری از اعضای هسته پژوهشی منهاج مدرسه علمیه الزهرا(س) که نویسندگان آن متشکل از زهرا معصومی ، فاطمه عروتی، مریم رحیمی  و کبری صادقی بود ند رونمایی شد.

 

 

کبری صادقی در مراسم رونمایی از این کتاب استقامت و تلاش خستگی‌ناپذیر را از عوامل اصلی در به پایان رسیدن این کتاب دانست و اظهار کرد: این کتاب حدود 88 صفحه است که در آن  از 110 منبع   استفاده‌ شده است که 98  مبحث منابع کتاب و 12 مبحث از منابع سایت است.

 

وی اظهار کرد: این کتاب در 4 فصل شامل فصل اول مفهوم شناسی شرک و توحید، فصل دوم  علل گرایش به شرک ، فصل سوم برخی از مصادیق شرک و فصل چهارم آسیب‌ها و پیشنهادات است.

 

صادقی  به بیان خصوصیات بارز این کتاب در مقایسه با سایر کتب مشابه پرداخت و اظهار کرد: این مباحث در کتاب‌ها و منابع مختلف بوده اما چیزی که این کار را جدید کرده است  جمع‌آوری مصادیق شرک در عصر حاضر و تطبیق آن باحال فعلی است در زمان قدیم شاید مصادیق شرک موارد دیگر بود و هم اکنون مسائل دیگری باشد.

 

مولف کتاب مظاهر شرک در عصر کنونی  در پایان این کتاب را تقدیم به حضرت زهرا (س) کرد و گفت: امیدوارم این کتاب را حضرت زهرا(س) به عنوان هدیه کوچکی از ما قبول کند.

 

در انتهای این مراسم از پژوهشگران برتر مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان