اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. شهريور 1395 - 11:25   |   کد مطلب: 20133
همزمان با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس بسیاری از مردم جهت خرید لوازم التحریر روانه بازار شده اند اما اینکه چه بخرند و آن چقدر با فرهنگ ایرانی - اسلامی مطابقت دارد بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش صبح الوند، با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس بازار فروش لوازم‌التحریر هم گرم می‌شود و با رفتن به بازار تعداد زیادی خانواده را می‌بینید که به همراه فرزندان خود برای تهیه لوازم‌التحریر روانه بازار شده‌اند.

 

به همین منظور سری به بازار صحاف خانه همدان که از بازارهای قدیمی خریدوفروش لوازم‌التحریر و کتب درسی  همدان زدم.

 

کمتر کسی هست که با ورود به این بازار به یاد دوران بچگی و مدرسه خود نیفتد، شور و علاقه خاص بچه‌ها برای خرید لوازم‌التحریر دیدنی بود اما آن چیزی که این میان اهمیت دارد خرید لوازم‌التحریر با کیفیت و مطابق با فرهنگ و اصول تربیتی اسلامی و به نوعی نوشت‌افزارهای ایرانی – اسلامی است.

 

در اکثر مغازه‌ها لوازم‌التحریرهای مختلف از جمله دفترهایی که عکس شهدا بر روی انها طراحی شده گرفته تا عکس شخصیت‌های کارتون‌های غربی وجود داشت.

 

بالارفتن کیفیت سبب استقبال مردم می شود

از مغازه‌دارها راجع به استقبال مردم از نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی پرسیدم  . یکی از مغازه‌دارها به عدم استقبال مردم از این نوشت‌افزارها پرداخت و اظهار کرد: مردم به دلایل مختلفی همچون گرانی و نداشتن تنوع از این اجناس استقبال نکردند.

 

 

وی گفت: چون این طرح‌ها تنوع خاصی ندارند  به نظر من شرط اصلی برای فروش و رقابت این کالاها ارزان بودن آن‌ها است .

 

این فروشنده  اظهار کرد: وقتی خریدار می‌بیند طرح متنوع‌تر را با قیمت کمتر خریداری می‌کند به‌طور حتم ارزان‌تر و متنوع‌تر را می‌خرد.

 

 

فروشنده دیگری هم با اشاره به گرانی ، بی‌کیفیتی و نداشتن تنوع این اجناس گفت: بببینید در این زمینه مشکل را باید از پایه درست کرد وقتی به‌راحتی در ارشاد به  کارتون‌های غربی مجوز پخش داده می‌شود چطوری می‌شود یک‌باره به مخاطب گفت این نوع دفتر با این طرح را خریداری نکند.

 

اما با این وجود فروشندگان دیگری هم بودند که از استقبال مردم از این طرح‌ها از جمله از طرح‌های کلاه قرمزی و دارا و سارا می‌گفتند.

 

تمام طرح  های ایرانی - اسلامی به فروش رفته است

یکی از فروشندگان که بسیار خرسند از ورود چنین طرح‌هایی به بازار بود گفت: از صبح اکثر طرح‌های ایرانی –اسلامی به فروش رفته و سفارش کار جدید داده‌ام.

 

 

در این میان دانستن میزان استقبال دانش آموزان  از طرح‌های ایرانی اسلامی  از زبان خودشان هم شنیدنی بود یکی از این‌ها که در حال خرید دفتری با طرح یکی از شخصیت‌های سریال کلاه قرمزی بود گفت: نصیحت‌ها و راهنمایی‌های پد ر و مادرم بسیار مؤثر در انتخابم بود

 

 

مادر این دانش‌آموز هم تبلیغات در تلویزیون  را بسیار مؤثر در انتخاب این طرح‌ها دانست.

 

دانش‌آموز دختر دیگری هم که در حال خرید یک دفتر که عکس دختری باحجاب ایرانی اسلامی بر روی آن طراحی‌شده بود علاقه خود به این طرح‌ها را عامل اصلی خرید خود دانست.

 

 

در این گزارش آنچه مشهود بود وجود دو نوع لوازم‌التحریر یکی با طرح‌های اسلامی و دیگر با طرح‌های غربی در بازار بود اما آنچه سبب فروش بیشتر این طرح‌ها در رقابت با طرح‌های غربی خواهد شد عوامل زیادی همچون بالا رفتن تنوع و کیفیت و همچنین فرهنگ‌سازی پایه برای تبلیغ این اجناس هست.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان