اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. شهريور 1395 - 11:39   |   کد مطلب: 20003
به همت معاونت اجتماعی ، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان نمایش‌های پرفورمنس با هدف ارتقای آموزش شهروندی در سطح خیابان‌های شهرستان همدان در حال برگزاری است.

به گزارش صبح الوند،  فرهنگ صحیح شهرنشینی یکی از مهم‌ترین اصولی است که اگر در بین مردم  نهادینه شود کمک مؤثری به حفظ آبادی و زیبایی شهر  خواهد کرد.

 

معاونت اجتماعی ، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان با هدف ارتقاء آموزش شهروندان همدانی   و ترغیب آن‌ها جهت کمک به مدیریت صحیح شهری اقدام به اجرای تئاتر پرفورمنس در نقاط اصلی شهر همدان  از جمله در پیاده راه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، چهارراه پاستور،  پارک ایرانی و آرامگاه باباطاهر کرده است.

 

 

 

نمایش پرفورمنس نمایشی با سکوت ولی پر مفهوم است و در آن هنرپیشگان با پوشش خاصی حضور می‌یابند.

 

 

 

در این نمایش‌ها آموزش‌هایی همچون قلیان نکشیدن، تفکیک زباله، خرید کیسه پارچه‌ای ، خرید از بازارچه‌های محلی، نگذاشتن ظرف داغ بر روی چمن، حرکت بین خطوط، حفظ و نگه‌داری از فضای سبز ، گذاشتن زباله در ساعت 9 شب و توقف نکردن در راستگردها به شهروندان به‌ صورت نمایشی آموزش داده می‌شود.

 

 

 

جهت تهیه گزارشی از این نمایش در میان جمع این هنرمندان حضور یافتم اعضای این گروه نمایشی که همگی از قشر جوان بودند با هدف آموزش شهروندی و کمکی به این امر تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر اجرا کردن این نمایش می‌کردند و تنها چیزی که آن‌ها را خوشحال می‌کرد استقبال پرشور مردم از این اجرا و اثرگذاری این نمایش‌ها بر روی آنان بود.

 

 

این طرح که برای اولین بار در سطح کشور به این نحو  برگزار می‌گردد مورد استقبال پرشور مردم همدان قرار گرفته است و همه با دیدن این گروه نمایشی در سطح خیابان باعلاقه خاصی به تماشای آنان   و اقدام به‌عکس گرفتن از آن‌ها می‌کردند.

 

 

با سئوال از چند نفر از آن‌ها به‌راحتی  اثر مهم این نمایش‌ها را بر روی مردم مشاهده کردم و همگی از کلمه جذاب و اثرگذاری این آموزش‌ها سخن می‌گفتند.

 

به‌طور حتم با توجه به نحوه اجرای این نمایش شاهد  اثر بسیار مؤثری بر روی عملکرد مردم  همدان در کمک به مدیریت شهری خواهیم بود  به امید آنکه همدان آباد و آبادتر گردد.

در ادامه تصاویری زیبا از اجرای این نمایش آورده شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان