اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. شهريور 1395 - 12:19   |   کد مطلب: 19967
وقتی که به یاد حادثه منا می افتیم اولین چیزی که به ذهن هر کس می آید بی تدبیری حاکمان آل سعود درمدیریت حج و سکوت جوامع بین الملل دریاره این حادثه است.

به گزارش صبح الوند، با توجه به نزدیک شدن سالگرد منا و با وجود گذشت یک سال  از حادثه منا همچنان با سکوت جوامع بین‌المللی راجع به این کشتار مواجه هستیم  سکوتی که مردم ایران خواستار شکسته شدن آن  و به نوعی پایمال نشدن خون شهدای منا هستند به این منظور در بین مردم همدان حاضر شدم تا نظر آنان را راجع به این حادثه و بی‌تدبیری حاکمان آل سعود جویا شوم.

 

 به میدان مرکزی شهر رفتم ابتدا با خانمی مصاحبه خود را انجام دادم  وی که خود تجربه رفتن به حج را نداشت از بی‌تدبیری حاکمان آل سعود گفت و اینکه چطور ممکن است این همه افراد در یک مکان و زمان کشته شوند و آن وقت این سکوت باشد و بعد از گذشت یک سال هنوز آل سعود این جنایت را نپذیرفته باشد.

 

 

با یاداوری حادثه منا از ته دل می سوزم

پیرمردی نظر من را به خود جلب کرد وی که آرزوی رفتن به حج را داشتدر واکنش به سئوال من سری تکان داد و گفت وقتی به یاد این واقعه می‌افتم از سراسر وجود می‌سوزم و اینکه چرا هیچ‌کس این موضوع را رسیدگی نمی‌کند.

 

 

سکوت در برابر جنایتهای آل سعود جای تعجب دارد

راهم را ادامه دادم با خانم دیگری هم‌صحبت شدم وی با اشاره به نسل‌کشی‌های دیگری که آل سعود همچون در یمن و کمک به داعش انجام می‌دهد آل سعود را یک حکومت خائن دانست  و گفت واقعاً این همه سکوت راجع به این جنایت‌ها جای تعجب دارد.

 

 

وارد آرامگاه بوعلی شهر می‌شوم پیرزنی که تنها در پارک نشسته است نظرم را به خود جلب کرد وی در پاسخ به سئوال فقط سکوت کرد و اشکی در چشمانش جاری شد و گفت فقط در انتظارم  که مسئولین پیگیری کنند مکه امن شود و من بتوانم به آرزویم که رفتن به حج هست برسم

 

 

یک سال از واقعه منا گذشته است و  هنوز خون پایمال شده شهدای منا باز گرفته نشده است، مردم همدان خواستار رسیدگی و پیگیری مسئولین ذیربط در این امر را به صورت جدی دارند .

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان