اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. شهريور 1395 - 1:32   |   کد مطلب: 19720
5پروژه در هفته دولت در شهرستان همدان به بهره برداری رسید
افتتاح پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان
همزمان با هفته دولت 5 پروژه در شهرستان همدان با اعتباری بالغ بر 32 هزار و 500 میلیون ریال باحضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش صبح الوند،  همزمان با سومین روز از هفته دولت 5 پروژه در شهرستان همدان با اعتباری بالغ بر 32 هزار و 500 میلیون ریال با حضور معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار همدان، فرماندار شهرستان همدان و دیگر مسئولان افتتاح شد.

 

مقاوم سازی مدرسه 4 کلاسه روستای هیزج از جمله این پروژه‌ها بود که این مدرسه به متراژ 300 مترمربع با زیربنای 245 مترمربع با دیوارکشی 50 متر مقاوم ‏سازی شده و هزینه مقاوم‏سازی آن 150 میلیون تومان بوده که از محل اعتبارات ملی مقاوم‌سازی شده است.

 

از دیگر پروژه‌ها، پروژه گازرسانی به 6 روستا از جمله روستای آق حصار در هفته دولت بود که  با افتتاح این  پروژه‌ها آمار گازرسانی در شهرستان همدان به 99 درصد رسید.

 

 

افتتاح 7 هزار و هشتصد و پنجاهمین واحد مسکن روستایی شهرستان همدان  در روستای امزاجرد هم از دیگر پروژه ها بود که با این افتتاح 15هزار و صدمین جلد سند مالکیت روستایی شهرستان همدان در روستای امزاجرد اعطا شد.

 

90 درصد اماکن روستایی استان دارای سند مالکیت هستند

همچنین در افتتاحیه این پروژه مدیر بنیاد مسکن  استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و بهشتی با اشاره به بهره‌مندی940 روستا از تسهیلات بهسازی و نوسازی گفت: طی دو ماه گذشته مصوبه ای را  ریاست جمهوری تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ کردند  و کارهای اجرایی آن انجام  که طی یک ماه آینده به بانک های عامل استان اعلام  و ابلاغ خواهد شد.

 

حسن ظفری اظهار کرد: .که حدوداً 12 هزار فقره تسهیلات با پرداخت 20  میلیون تومان و 18 میلیون تومان وام با سود 5 درصد و دوره بازپرداخت 19 درصد برای واحدهایی که می‌خواهند نسبت به احداث بنا روی زمین‌هایشان اقدام کنند در نظر گرفته شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه  مضامین تسهیلات به صورت  سفته زنجیره‌ای است افزود:  تاکنون فراتر از  6500 فقره در سطح استان پرونده تشکیل شده است که ما مدیریت زمان را انجام  و آمادگی داریم که سریعاً بعد از اعلام و ابلاغ سهمیه استان بقیه پرونده‌ها را به نظام بانکی ارجاع بدهیم .

 

ظفری با بیان اینکه تهیه سند مالکیت روستایی به عنوان یکی از برنامه‌های توسعه که در کار بنیاد قرار گرفته است اضافه کرد:  تاکنون نقشه ثبت بالغ بر 799 روستا نقشه ثبت شده است که  عملاً بیش از 140 هزار جلد سند مالکیت  تهیه شده است و امروز 15 هزار و صدمین جلد سند مالکیت را به مالک آن اهدا می کنیم.

 

 

مدیر بنیاد مسکن استان همدان  در پایان با اشاره به اینکه 90 درصد اماکن روستایی استان همدان دارای سند مالکیت هستند اظهار کرد: امیدواریم طی یکی دو سال آینده جشن پایان مالکیت در روستا را بگیریم.

 

افتتاح مجتمع گلخانه آفتاب روستای جورقان شهرستان همدان هم از دیگر پروژه‌ها بود که این گلخانه با مساحت 9 هزار و 550 مترمربع  و مساحت گلخانه چهار هزار و 212 مترمربع است  که جمع سرمایه‌گذاری این پروژه  4 هزار و 850 میلیون ریال از صندوق توسعه ملی هست و پیش‌بینی می‌شود  تولیدی معادل  148 تن در سال داشته باشد و آخرین پروژه افتتاح دهیاری روستای دهپیاز بود.

 

 

همدان پیشتاز در بهسازی روستاها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار همدان در  افتتاحیه این پروژه‌ها  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: دشمنان انقلاب با ترور این اشخاص سعی در شکست انقلاب اسلامی داشتند غافل از اینکه خون شهدا باعث تداوم انقلاب اسلامی خواهد شد.

 

 

رضا قیاسی  با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی  807 پروژه در استان در هفته دولت اظهار کرد:  706 پروژه افتتاح و 101 پروژه کلنگ زنی خواهد شد که اعتبار آنان 345 میلیارد تومان است.

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار همدان با اشاره به اینکه 99 درصد جمعیت روستایی شهرستان همدان  از نعمت گازرسانی بهره‌مند شده‌اند اظهار کرد: در این هفته پروژه گازرسانی به 6 روستا به بهره‌برداری خواهد رسید که روستای آق حصار هم ازجمله آن‌ها هست.

 

وی با بیان اینکه بالغ بر2/5 میلیارد تومان برای این 6 پروژه صرف شده، افزود: در بهرهبرداری این پروژه متوسط برای هر ساکن روستا 10 میلیون تومان هزینه شده است

 

قیاسی در ادامه در حاشیه افتتاحیه واحد مسکن روستایی روستای امزاجرد اظهار کرد: مقاوم سازی روستاها کمک مؤثری در کاهش صدمات  زلزله خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه استان همدان از استان‌های پیشتاز در امر بهسازی روستایی است اظهار کرد: جای شکرگزاری  است که همه سازمان‌ها  خدمات خود را به سوی روستا سوق دهند و مانع از تحمیل هزینه‌های شهر بر روستاییان می‌شوند.

 

 

واحدهای کشت گلخانه ای افتخاری برای همدان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار همدان همچنین در حاشیه افتتاحیه واحد کشت گلخانه ای در روستای امزاجرد با اشاره به اهمیت کشت گلخانه‌ای گفت: در کشت‌های گلخانه‌ای حجم کمی آب و خاک و حداکثر تولید در تمام فصول سال را داریم که نقش مؤثری در استفاده بهینه از آب و خاک را ایفا می‌کند.

 

 

وی  با بیان اینکه سالهای قبل آرزوی داشتن چنین واحدهای کشت گلخانه ای را داشتیم که  هم اکنون این آرزو برآورده شده است افزود: تاکنون 82 هکتار در سطح استان  و  31 هکتار  در این مکان موفق به ایجاد کشت گلخانه ای شده اند.

 

لام به ذکر است؛ در هفته دولت 114 پروژه با بودجه ای بیش از 60 میلیارد تومان در شهرستان همدان افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان