اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. شهريور 1395 - 4:28   |   کد مطلب: 19697
معاون فرهنگی سپاه ناحیه همدان خبر داد:
ایجاد پایگاه های فرهنگی در اماکن گردشگری همدان +عکس
مسئول فرهنگی سپاه ناحیه همدان اصلاح باورها و تغییر رفتارها را رسالت فرهنگی سپاه دانست و افزود: در راستای نیل به این رسالت اقدام به تاسیس پایگا ه های فرهنگی در مناطق گردشگری شهر کرده ایم.

به گزارش صبح الوند، صادق نظری در گفتگو با صبح الوند؛  رسالت فرهنگی سپاه را اصلاح باورها و تغییر رفتارها دانست و گفت: با توجه به این رسالت‌ها فرهنگی سپاه موظف به بررسی کارهایی شد که عموم مردم انجام می‌دهند به‌عنوان ‌مثال وقتی نتیجه گرفتیم که مردم کمتر در مساجد و پایگاه‌ها و بیشتر در تفرجگاه‌ها حضور دارند حوزه فعالیت خود را به داخل پارک‌ها و تفرجگاه‌ها کشاندیم.

 

وی با اشاره به تأسیس 2 پایگاه فرهنگی در سطح شهر همدان گفت: این پایگاه‌ها در دو منطقه گردشگری شیر سنگی و باباطاهر برای نیل به رسالت اصلاح باورها  و تغییر رفتار برای همه اعضای خانواده با تفکیک جنسیتی و نقشی کار انجام می‌دهند.

 

 

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه همدان با اشاره به حضور طلبه‌ها در غرفه‌ها گفت: حدود 9 طلبه در این غرفه‌ها حضور دارند که به ارائه مشاوره و بیان فضایل و رذایل اخلاقی می‌پردازند.

 

 

وی تصریح کرد: برای هر قشری به تفکیک کار انجام می‌دهیم  یعنی محتوای غرفه کودک دختر و پسر خیلی متفاوت است در غرفه کودک دختر، با استفاده از چند خاله  به آن‌ها آموزش معاشرت، چگونگی برخورد و پذیرایی از مهمان داده می‌شود.

 

نظری افزود: در غرفه پسر با استفاده از پازل  آیات ،روایات و احادیث را به آن‌ها آموزش می‌دهیم  و پسران با استفاده از یک سری گلِ بهداشتی حیواناتی که در قرآن آمده و مدنظر اسلام است را طراحی  می‌کنند  و روحانی در مورد آن حیوان برایشان توضیح می‌دهد.

 

.

 

وی به معرفی سایر بخش‌ها پرداخت و گفت : بخش دیگر نقاشی کودکان است که از نقاشی‌هایی که آنها می‌کشند آسیب‌های آنان را شناسایی  و سپس موضوع را با پدر و مادرشان مطرح و مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

 

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه همدان چالش شجاعت را از دیگر بخش‌های موردنظر برای خانم‌ها اعلام کرد و گفت: در این غرفه فلسفه حجاب و عفاف برای خانم‌ها توضیح داده می‌شود که  بالای 90 درصد می‌پذیرند و سپس با مجموعه ارتباط می‌گیرند و عکس‌های مجبه شدنشان  رامی فرستند و همچنین آسیب‌هایی که  شامل نوجوان دختر هم می‌شود شناسایی و یک دوست خوب در قالب وصیت‌نامه شهدا به آن‌ها معرفی می‌کنیم.

 

.

وی اظهار کرد:  یک غرفه مخصوص آقایان به اسم چالش صیانت داریم که  در آنجا  بر روی موضوعاتی همچون  استکبارستیزی ایرانی بودن و حفاظت از مرز کشور کار می‌کنیم.

 

نظری با اشاره به غرفه  آبادی زندگی  آقایان گفت: در این غرفه که در یک فضای باز چایخانه ای در قالب پذیرایی از پدر خانواده است و روحانی در مورد آسیب‌هایی که دارند با آنان صحبت می‌کند.

 

 

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه همدان در خصوص دیگر فعالیت‌های فرهنگی سپاه گفت: برنامه بصیرت خانوادگی از دیگر فعالیت‌های فرهنگی سپاه است که با همکاری آموزش‌وپرورش همه اعضای خانواده را راهنمایی کردیم و به‌عنوان‌مثال دیگر برای والدین فرزندان آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی جا افتاده است و دیگر موضع‌گیری نمی‌کنند.

 

وی اظهار کرد: فعالیت دیگر تأسیس قرارگاه حضرت ولی‌عصر در حواشی شهر و در مناطق کم برخوردار است که  پزشک، روحانی وحقو قدان و همه افرادی که می‌توانند کمک کنند در ان حضور دارند و فراخوان می‌زنیم و بعد از  آن‌که فضا شکل گرفت آسیب‌های آن منطقه راشناسایی می‌کنیم .

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان