اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. شهريور 1395 - 10:47   |   کد مطلب: 19681
فرماندار همدان از افتتاح 114پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: در هفته دولت 114پروژه با بودجه ای بیش از 60 میلیارد تومان در شهرستان همدان افتتاح خواهد شد.

به گزارش صبح الوند،  علی تعالی در گردهمایی چهارمین دوره شوراهای اسلامی بخش مرکزی همدان در نخستین روز از هفته دولت با اشاره به مقام والای شهدای هفته دولت گفت: مردم همیشه از روش شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگویی در نظام اسلامی یاد می‌کنند.

 

فرماندار همدان با گرامیداشت سالروز سفر رییس جمهور به استان افزود: خوشبختانه طی این سفر مرکز استان موفق به بهره مندی از 58 میلیارد بودجه در رابطه با پروژه های عمرانی و به دنبال آن تکمیل پروژه هایی مثل راه آهن ، بیمارستان اکباتان و...شد.

 

فرماندار همدان ادامه داد: طی هفته دولت 114پروژه افتتاح خواهد شد که برای آن بیش از 60 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت : در مطالعاتی که دولت انجام داده با برنامه ریزی انجام شده عمدتاً اعتبارات را متوجه پروژه های عمرانی کرده وتوان خود را در حوزه زیرساخت‌ها به کارگیری کرده است.

 

تعالی اظهار کرد: هزینه های عمرانی در ابتدای شروع به کار این دولت حدود 15هزار میلیارد تومان در سال 91 بود در حالی که اکنون به 28هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

وی  بیان کرد: با تشکیل ستاد تسهیل ، اقدامات خوبی انجام گرفته و تسهیلات مناسبی برای افراد در نظر گرفته شده است ، از جمله در حوزه صنعت و کشاورزی ، کمک به بازگشایی کارخانه هایی که در این سالها دچار تعطیلی شده اند، تقسیط بدهی ها و.. که این امر می‌تواند حل کننده مشکلات اشتغال باشد.

 

جلوگیری از مهاجرت روستاییان بوسیله ایجاد کسب و کار های کوچک

فرماندار همدان  ابراز کرد: رویکرد ما در شهرستانها پرداختن به اشتغال های خرد و کار و کسب‌های کوچک در روستاها است.

 

وی ادامه داد: امروزه با وجود آنکه اکثر روستاهای ما دارای شاخص‌های مناسب از جمله برق، آب ،تلفن ، اینترنت، گاز هستند،همچنان شاهد مهاجرت افراد از روستاها به شهر هستیم.

 

تعالی  دلیل این مهاجرت را عدم وجود اشتغال در روستاها دانست و گفت: باید باهمکاری بخشداران و دهیاران و شوراهای اسلامی متناسب با اقلیم هر روستا توسط جوانان آنجا ایجاد اشتغال کنیم.

 

وی  بر تولید صنایع تبدیلی در روستاها تأکید کرد و بیان داشت: ما به این واسطه تولید بسیاری از فرآورده ها را در روستاها می توانیم داشته باشیم.

 

فرماندار همدان مهم ترین بحث در جامعه امروز را اشتغال نامید و اظهار کرد : اگر نتوانیم در حوزه اشتغال قدم برداریم آسیبهای اجتماعی ما روز به روز بیشتر خواهد شد.

 

تعالی ابراز کرد: دهیاران باید قدرت ریسک را در بین مردم روستا بالا ببرند و به وسیله آن به ایجاد کار و کسب های کوچک در روستا بپردازند.

 

وی عنوان کرد:  ما در این چند سال حاشیه های سیاسی در شهرستان نداشته ایم و فضا را آرام کرده‌ایم تا گوشه‌ای از مشکلات را در سطح استان حل کنیم و این امر بستگی به همت شوراها و دهیاران ما دارد و شوراهای ما نباید وقت خود را بیهوده صرف کنند.

 

کشت گیاه روغنی کاملیا برای نخستین بار در همدان

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: به دلیل آنکه استان همدان از جمله استان‌هایی است که با مشکلات کمبود آب مواجه است لازم است تا در بحث کشاورزی به دنبال کشت محصولاتی باشیم که نیاز آبی کمتری داشته و در مقابل محصول بیشتری تولید کنند.

 

جواد رشیدی با معرفی گیاه کاملیا گفت: این گونه‌ی گیاهی در بارندگی‌های 300 میلی‌متر در سال نیز به‌خوبی رشد کرده و در حداقل شرایط  1 تا 1/5 تن محصول تولید می‌کند و امکان برداشت مکانیزه این محصول کاملاً فراهم است.

 

وی گفت: این گیاه جایگزین تفاله‌هایی است که از کارخانجات روغن کشی برمی‌گردد و مذاکرات لازم در زمینه کشت این محصول در همدان انجام‌شده است.

 

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: این محصول خود قابلیت افزایش فضای حیاتی و زیستی خاک را دارد و  تنها علف هرزی که می‌تواند در مزارع کاملیا رشد کند خاک شیر است که آن هم یک ماه زودتر از کاملیا رسیده و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

وی اظهار کرد:  در حال حاضر مقررشده تا در اراضی محدودی از شهرستان و استان همدان به عنوان الگو این گیاه کشت شود تا در صورت نتیجه مثبت این اراضی افزایش یابد.

 

رشیدی در پایان ابراز کرد: با تو جه به نیاز 90 تا 95 درصدی کشور به واردات روغن تولید محصول کاملیا بسیار به‌صرفه است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان