اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مرداد 1395 - 12:25   |   کد مطلب: 19518
حواشی حضور مردم همدان در برنامه خندوانه
تعریف رابعه مدنی از دختران همدانی + تصاویر
برنامه شب گذشته برنامه خندوانه با هدف شناساندن همدان به سایر ایرانی ها با حضور مردم همدان برگزار شد.

به گزارش صبح الوند، برنامه دیشب خندوانه در حالی برگزار شد که مردم همدان میهمان آن بودند

 

مردم استان همدان از شهرستان های مختلف این استان در این برنامه حضور پیدا کرده بودند تا به نمایندگی از تمام همشهری های خود به بیان جذابیت های شهر خود بپردازند.

 

در ابتدای مراسم رئیس اداره کل میراث فرهنگی همدان و مدیرعامل شرکت سیاحتی علی‌صدر بر روی سن حاضر شدند به بیان سخنانی پرداختند.

 

حمیدرضا یاری، مدیر عامل شرکت سیاحتی علی‌صدر با استفاده از برنامه خندوانه از تمام مردم ایران به علت کم‌کاری در شناخت بیشتر غار علیصدر به آنان عذرخواهی کرد و همچنین با اشاره به خودگردان بودن غار علی‌صدر خواستار رسیدگی مسئولان به جاده غار جهت کاهش تصادفات شد.

 

 

در ادامه مدیر اداره میراث فرهنگی همدان, علی مالمیر همدان را یکی ازاستانهای ایران که دارای تنوع در جاذبه هست عنوان و به معرفی سوغاتی‌ها، مناطق تاریخی گردشگری، سراب‌ها و روستاهای هدف گردشگری همدان پرداخت .

 

مالمیر یکی از ویژگی های همدان را نزدیکی به پایتخت دانست و از همه مردم ایران برای حضور در همدان دعوت به عمل آورد.

 

سپس سفال نگینی لاله جین که آرم برنامه خندوانه بر آن حک‌ شده بود به رامبد جوان اهدا شد.

 

 

همدان دارای هنرمندان فراوانی در سراسر ایران است، در قسمت بعدی برنامه هنرپیشه همدانی رابعه مدنی و پسرش امیر شهاب رضویان کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس در برنامه حضور یافتند و به بیان زیبایی‌های همدان پرداختند.

 

 

رابعه مدنی به تعریف از دختران همدانی، سلیقه  و جهیزیه آنان پرداخت و به نوعی دختران همدانی را نمونه جلوه داد،  وی همچنین قول خواندن یک قصه برای کودکان را به برنامه خندوانه داد.

 

امیر شهاب رضویان با درخواست از استانداری و مسئول بهزیستی همدان خواستار آوردن آنان به تهران با هزینه خود برای یک روز و بازی در شهربازی و دیدن فیلم شد که مورد نقد خیلی ها قرار گرفته بود که می‌گفتند مگر خود همدان شهربازی ندارد.

 

 

بگذریم در ادامه میان برنامه‌ای از حضور بیژن بنفشه خواه و برادرش در همدان که حدود یک‌هفته‌ای در همدان بودند و ماشینشان در شهر رخ‌نمایی می‌کرد را نشان دادند بنفشه خواه با رفتن به یکی از کارگاه های سفال گری لاله جین قصد شناساندن بیشتر این هنر به ‌مردم ایران را داشت که متأسفانه در این میان برنامه تعدادی سفال شکسته شد که واقعاً باعث دلشکستگی برخی ها شد.

 

 

در ادامه برنامه‌ای که حالت طنز داشت برای حضار اجراشد که در آن نیما هنرپیشه خندوانه همه صنایع و آثار همدان از جمله بلوار ارم همدان را متعلق به کوچکی‌ها دانست که باعث خنده بسیاری از حضار شد.

 

 

در این برنامه هنرمندانی از لاله جین بودند که رامبد جوان  هم با پیوستن به آن‌ها به کار سفالگری پرداخت اما نکته‌ای دیگر که مورد نقد خیلی از دوستان قرارگرفته بود این بود که چرا فقط به بیان سوغاتی های شهر لاله جین پرداختند و صنایع دستی و سوغاتی های شهرستان های  دیگر مغفول ماند.

 

 

با این اوصاف باید از تمامی دست‌اندرکاران برنامه خندوانه و مسئولان همدان که تدارکات لازم  برای اجرا و حضور در چنین برنامه‌ای را دیده بودند تشکر کرد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان