اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. تير 1395 - 11:14   |   کد مطلب: 18796
عملیات "رمضان" که تمام شد همه فهمیدند جنگ وارد مرحله جدیدی شده است انقلاب اسلامی ایران دیگر حرف های جهانی داشت و پس از این عملیات جنگ صحنه نبرد رودرروی انقلاب اسلامی با غرب و شرق شد.

به گزارش صبح الوند، امروزه کشورمان در امنیتی به سر می برد که بسیاری از کشورها آرزوی دقایقی از آن را دارند و ما این امنیت را مدیون بزرگ مردانی هستیم که با اجرای عملیات های مختلف نظامی و با اهدای خون خود پاسدار انقلاب اسلامی و کشورمان شدند.

 

یکی از عملیات هایی که نقش بسیار موثری را در پیروزی جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس داشت عملیات "رمضان" بود.

 

عملیات "رمضان" در شب 21 ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت امام علی (ع) در ساعت 21 و 30 دقیقه شامگاه 23 تیرماه گرم و سوزان سال 1361 با رمز «یا صاحب الزمان ادرکنی» در منطقه عملیاتی شلمچه در شرق بصره آغاز شد. در این حمله 10 تیپ از سپاه و دو لشکر از نیروی زمینی ارتش حضور داشتند که تحت امر 4 قرارگاه عملیاتی کار می‌کردند

 

هنوز هم وقتی جاده اهواز را كه به سمت خرمشهر مي‌روي و «ايستگاه حسينيه» را كه پشت سر مي‌گذاري و وارد جاده شهيد كاظمي مي‌شوي، بوي پيراهن رزمندگان "رمضان" به مشامت مي‌رسد.

 

جمهوري اسلامي ايران با اجراي اين عمليات سياسي – نظامي نشان داد كه در نفوذ به خاك عراق و ادامه نبرد ، تنها به دنبال خواسته هاي به حق مردم مظلوم خود است ؛ هر چند كه تنها محدوده پاسگاه زيد عراق به وسعت 400 كيلومتر مربع تصرف و لشگر 9 زرهي عراق به طور كامل منهدم شد و هدف اصلي تامين نگشت ، اما اين عمليات يك اقدام مثبت تلقي گرديد .

 

در این عملیات 1097 دستگاه تانک و نفربر منهدم شده و 50 دستگاه تانک و نفربر به غنیمت نیروهای ایرانی درآمد . همچنین 8715 تن از نیروهای بعثی عراقی نیز کشته و زخمی و اسیر شدند و  عملیات رمضان به "شکار تانک" معروف شد.

 

 

سخنان شهید همت درباره عملیات رمضان: ضرباتی که ما در عملیات رمضان و در جبهه شرق بصره به دشمن زدیم از حیث گستردگی و شدت در طول جنگ بی سابقه بود. برای شما فقط یک مثال می زنم. در مرحله سوم این عملیات فقط طی یک شب تا صبح حداقل آماری که گرفتیم بالای 370 دستگاه تانک سپاه سوم ارتش عراق با آرپی‌جی زده شد و توسط همین بسیجی ها پاک منهدم شد.

 

سخنان شهید صیاد شیرازی: در تحلیل عملیات رمضان از یک طرف می توانیم بگوییم نبردی پیروزمندانه بود به خاطر این که دشمن را در هم شکستیم و به آن تلفات وارد کردیم البته به خودمان هم یک مقدار تلفات وارد شده بود. از یک طرف می توانیم بگوییم پیروز نبود چون هدفمان این نبود. عده ای می گویند ما همه چیزمان برای پیروزی آماده بود ولی توجه به خدا کمتر و توجه در جهت خود بیشتر شد. یادمان رفت که نصرت دهنده کیست و باید همان روحیه و توکلی را که در عملیات های طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس داشتیم در این عملیات هم داشته باشیم. حالت غرور به وجود آمده بود و البته یک مقدار هم ارتش و سپاه به طرف خود محوری رفتند. یعنی ارتش برای خودش می گفت من هستم و سپاه برای خودش می گفت من هستم. این دو تا «من» نمی جنگید.

 

 

عملیات "رمضان" که تمام شد همه فهمیدند جنگ وارد مرحله جدیدی شده است. انقلاب اسلامی ایران حرف های جهانی داشت و آنها آمده بودند تا انقلاب را نابود کنند اما قدرت انقلاب دامن گیرشان شده بود. پس از عملیات رمضان جنگ صحنه نبرد رودرروی انقلاب اسلامی با غرب و شرق شد.

 

"رمضان" عمليات بسيار سختي بود كه در روزهاي گرم تابستان جنوب انجام شد و در جريان اين عمليات بسياري از رزمندگان، لب‌تشنه شهيد شدند. 12 شهيد گمنام اين عمليات در تقاطع جاده شهيد شاه‌حسيني و دژ جمهوري به خاك سپرده‌اند و در سال 85 نيز به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس بر مزار اين شهيدان يادماني ايجاد شد. عملیات رمضان به "شکار تانک" معروف شد

 

یکی از این بزرگ مردان این عملیات که به درجه شهادت نائل گردید، شهید مفقود الاثرحبیب الله مظاهری متولد رمضان سال 1340 در شهرستان مریانج استان همدان می باشد که جان خود را در راه جهاد برای خدا داد تا نگذارد دشمنی از مرزهایمان به کشورمان نفوذ کند که فرهنگمان و دینمان را نشانه برود.

 

 

 این شهید تمام عمر خود را صرف ترویج دین اسلام کرده بود که در ذیل نمونه ای از خاطرات دوستان وی بیان شده است.

 

خاطرات دوستان شهید:

روزی که مردم جشن پیروزی انقلاب اسلامی را گرفته بودند، حبیب الله مظاهری 16ساله شده بود. او با سن کمی که داشت، کارهای بزرگی در راه پیروزی انقلاب اسلامی و براندازی نظام ظلم و تباهی در ایران انجام داد. او از پیشگامان این مبارزه مقدس بود.

 

دوستانش تعریف می کنند: "رستاخیزی ها آمدند دبیرستان. یکی از آنها سر صف سخنرانی کرد و گفت که بیایید عضو حزب رستاخیزشوید". فرم عضویت را توزیع کردند و گفتند فردا صبح بیاورید. زنگ تفریح، حبیب و دو سه نفر دیگر رفتند گوشه حیاط و پاره  شان کردند که داشت کار به جاهای باریک کشید، رئیس دبیرستان داد و هوار می کرد که "اخراجتون می کنم ؛ زندانیتون می کنم ."

 

در روزهای سخت مبارزه، روزی دانش آموزان دور حیاط دبیرستان چرخ می زدند و شعار می دادند. رفت روی پله ها، فریاد زد: "اینجا فایده نداره بریم توخیابون. حماسه سی مهر 1357 در همدان اینجوری شروع شد."

 

 

با تحقق آمال مستضعفین عالم و برقراری نظام عدالت محور اسلامی، خود را در متن مبارزات انقلاب با گروههای فاسد و ضد انقلاب قرارداد.

 

با فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه دیگر یارانش سپاه را در همدان بنیانگذاری کردند. شروع جنگ تحمیلی، شعله‌های همیت و شجاعت را در درونش بیش از پیش شعله ور ساخت و حضور در دفاع مقدس را بزرگترین و اولین وظیفه خود دانست.

 

حبیب الله مظاهری در جبهه هم مسئولیت پذیر و پیشگام بود، مدتی از حضورش در جبهه ها می گذشت که به فرماندهی گردان مسلم بن عقیل(س) درلشکر 27 محمد رسول الله(ص)  منصوب شد. او درنقش یک فرمانده دلیر و شجاع ماه‌های متوالی با کمترین امکانات به جنگ با متجاوزان پرداخت تا سرانجام متولد رمضان در رمضان سال 1361 روزه خود را با خون افطار کرد و مورد پذیرش حضرت حق قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان