اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. خرداد 1395 - 12:20   |   کد مطلب: 18471
امروزه مبلغان روحانی ای هستند که با رفتن به نقاط دور دست از رفاه خود زده اند و فقط به تنها هدف خود که ترویج دین اسلام است می پردازند.

به گزارش صبح الوند، در 12 کیلومتری شهرستان فامنین روستایی به نام اصله  وجود دارد،  روستایی با مردمان گرم و صمیمی در داخل این روستا هم همچون روستاهای دیگر مبلغی هست که برای ترویج دین اسلام از رفاه خود زده  و در این روستا حضور یافته است.

 

حجت الاسلام سید محمد رسول پوراسماعیلی مبلغ جوان روستای اصله متولد سال  1370 است و برای گذراندن طرح هجرت و دوره سربازی از قم  به همراه همسر و دختر یک ساله خود رقیه سادات در این روستا حضور یافته است.

 

 

این طور که از حال و هوای روستا مشخص است این روحانی مبلغ در مدت نه ماهی که در این روستا که جمعیتی حدود 600 خانوار داشته است حضور داشته  توانسته بود با  خیلی از جوانان روستا دوست و آنان را جذب مسجد کند  بر آن شدم تا نزدیک با وی آشنا شوم و دلایل موفقیت ایشان را جویا شوم.

 

 

 

این روحانی  نقش مبلغین را بسیار مهم  در ترویج دین اسلام دانست  و برای انجام این کار مکانی را انتخاب کرده بود که بتواند موثر باشد بنا بر گفته ایشان  به وی ابتدا پیشنهاد کار در شهرهای مختلف داده شده بود اما وی بخاطر حفظ دین اسلام و آنکه فردای قیامت در جوار پیغمبر پاسخگو نباشد این روستا را برای ترویج دین اسلام انتخاب کرده بود.

 

آنطور که اهالی روستا می گویند درابتدا میزان جوانان حاضر در این مسجد بسیار کم بوده است  از وی راجع به روش جذب جوانان پرسیدم و گفت: به نظر بنده  الان همه منبر فقط در مسجد نیست  یعنی یک عده خاصی در مسجد می آیند من روحانی باید در جای دیگر که منبر گذاشته شده است منبر بروم الان منبر بنده در گروه های تلگرامی و فضای مجازی است در جایی که هزاران جوان هستند و همه چشمشان به آنجا است.

 

 

حجت الاسلام پوراسماعیلی ادامه داد: بر مبنای حدیثی از امام صادق که می فرمایند:  به آموختن حديث به نوجوانانتان پيش از آن كه منحرفين آنان را گمراه سازند، اقدام کنید، هم اکنون در فضای مجازی انواع مختلف شبه ها وارد می شود و اگر ما جواب آنها را ندهیم به انحراف کشیده می شوند. به عنوان مثال جوانهایی بوده اند که با جواب دادن شبه های آنان در فضای مجازی جذب  مسجد شده اند. من مثالهای فراوانی برای شما می توانم بیاورم کسی بود که در همدان دانشجو بود و مسجد نمی آمد و پدرش در این رابطه ازمن همکاری خواست و من  با وی ارتباط گرفتم و این جوان وقتی به روستا آمد در مسجد حاضر شد و الان بیشتر از پدرش در مسجد حضور می یابد.

 

 

به گفته این روحانی الان جوانها یک حرفی دارند و این تلنگری  برای مسئولین و روحانیون است جوانها می گویند ما گوش شنوا داریم ولی روحانیون بلد نیستند با ما حرف بزنند.

 

این طلبه در مسجد به نوعی خاص به منبر رفته است و در محیط بیرون به نوعی دیگر و با اخت گرفتن با جوانان و رفتن با آنها به مکان های تفریحی از جمله استخر و ورزشگاه توانسته است خود را همانند آنان نشان دهد  و از این طریق خیلی از آنان  را جذب مسجد کند.

 

 

این روحانی اظهار کرد: الان دشمن در حال فتنه و ربودن افکار جوانان ما است و اگر ما غفلت کنیم معلوم نیست چه اتفاقی می افتد بنابر گفته مقام معظم رهبری  هم اکنون  منبر خیلی تاثیرگذاراست حالا چطور از این تریبون استفاده کنیم بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام پور اسماعیلی ادامه داد: در طرح هجرت برنامه ای است که حتما باید دو ساعت قبل از اذان در مسجد حاضر باشید من یک ساعت از این زمان را به محیط بیرون اختصاص می دهم و با حضور در میدان شهر و مغازه های آن با اهالی روستا آشنا می شوم.

 

 

وی در پایان گفت: دراین زمینه لازم می دانم  تذکری به تمام هم لباسی های خود بدهم و آن هم این است که  خواسته های  جوانان رو بفهمند چرا که  جوانان از ما طلبه ها پول و چیزهای دیگه نمیخواهند بلکه یک برخورد خوش رو میخواهند با صمیمی شدن با جوانان ابهت هیچ طلبه ای شکسته نمی شود  و وقتی آنان ما را از جنس خودشان بدانند بهتر جذب می شوند.

 

 

 در ادامه به سراغ یکی از جوانان و دوستان حاج اقاپوراسماعیلی  رفتم آن هم همچون بقیه اهالی روستا از اخلاق خوب و پسندیده این روحانی تعریف کرد.

 

 

محمد محققی جوان بیست ساله اهل روستای اصله از آشنایی خود با این روحانی گفت و افزود: حدود سه سال پیش جذب روضه خوانی این روحانی در هیئتی مذهبی شدم تا اینکه مهرماه سال گذشته از نزدیک با ایشان در مسجد شهر خود آشنا شدم.

وی حاج اقا پور اسماعیلی را یک روحانی واقعا ولایی با اخلاق پیامبر گونه دانست  که در عمل این موضوع را اثبات نموده است و بنابر گفته وی از زمانی که ایشان در این مسجد فعالیت خود را آغاز نموده شاهد افزایش چشمگیر حضور جوانان در مسجد شده بود.

 

محققی به تعدادی از برنامه هایی که جهت جذب جوانان توسط این روحانی دراین روستا انجام شده است اشاره کرد و گفت: برنامه هایی همچون برگزاری جشن های در ایام میلاد و اعیاد ، ایستگاه صلواتی، تشکیل حلقه صالحین ، سخنرانی های برنامه ریزی شده ، مختصر و مفید و موثر ، تشکیل گروه در شبکه اجتماعی و پاسخ به شبهات و سوالات شرعی جوانان ، تشکیل هیئت قرآنی ، تشکیل تیم های والیبال و فوتسال در محل، رفتن به استخر و بخصوص بها دادن به جوانان رامی توان اشاره کرد.

 

 

 

این روحانی برای ترویج دین اسلام و آنکه فردای قیامت جوابگوی پیامبر گرامی اسلام (ص) نباشد شبانه روز وقت خود را برای ترویج دین اسلام گذاشته است و به قدری توانسته است با جوانان روستا رابطه دوستانه برقرار کند که بنا بر گفته خودش دیگر سختی تو روستا را نمی بییند آن هم به علت وجود جوانان علاقه مند  و جویای حق در این روستا است.

 

 

انتهای پیام/
 

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان