اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. خرداد 1395 - 9:49   |   کد مطلب: 18456
یکی از دغدغه های اصلی مردم شهر همدان وضعیت نامناسب آسفالت و چاله چوله های موجود در معابر این شهر است که نیازمند مدیریت صحیح و جامع است.

به گزارش صبح الوند، امروز مدیریت صحیح شهری یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در  کیفیت شهر و همچنین جذب گردشگر است. یکی از مهمترین مسائل که در مدیریت شهری باید به آن پرداخته شود بحث آسفالت معابر و کوچه های شهر است که تاکنون مورد غفلت مسئولان بوده است.

 

همدان به علت دارا بودن بافت قدیم و خیابان های کم عرض از جمله شهرهایی هست که با معضل آسفالت دست و پنجه نرم می کند و این امر از دید هیچ کس پنهان نیست کافیست تا سوار وسیله نقلیه شوید و متوجه بالا و پایین رفتن خود در فرورفتگی ها و برآمدگی های خیابان نشوید که کمر خودروها در هر بار افتادن در آن ها می شکند.

 

 

این  موضوع باعث نارضایی خیلی از مردم و شهروندان همدان است و این را یک ضعف چندین ساله برای شهرداری همدان می دانند.

 

آنچه مردم از آن ناراضی هستنداین است که هنوز فکر اساسی برای این کار صورت نگرفته است و فقط در زمان نزدیکی به ایام مناسبتی شهرداری برای حل این مشکل رو به لکه گیری های فصلی می آورد که دوام کمی دارد.

 

 

بی توجهی به زیرسازی مناسب و نبود نظارت کافی بر این امر و استفاده از پیمانکاران مقطعی از جمله دلایل ایجاد چنین وضعیتی برای آسفالت های شهر همدان است به همین منظور جهت دانستن نظرات مردم و رانندگان راجع به وضع آسفالت همدان در جمع آنان حاضر شدم.

 

اسلامی یکی از رانندگان اتوبوس در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، با شکایت از وضعیت آسفالت های همدان فقط ازیک کلمه استفاده کرد و آن هم فجیع بود و گفت: این مشکل چند ساله همدان است و مسئولین فقط موقتی و به صورت وصله ای مشکل را حل می کنند.

 

 

وی افزود: وضعیت نامناسب آسفالت شهر همدان به علت نبود زیرسازی مناسب است  و مسئولین برای این امر فقط تصمیم های کوتاه مدت می گیرند.

 

این راننده اتوبوس گفت: جدا از شلوغی شهر بخشی از اعصاب و روان ما در تداخل با با چاله چوله های شهر مدخل می شود که واقعا از مسئولین در خواست نظارت صحیح بر این امر را داریم

 

در ادامه به سراغ یکی از رانندگان تاکسی رفتم، مهدوی هم همچون همکار خود از وضعیت آسفالت همدان نالید و گفت: به نظر بنده سپردن بحث آسفالت به پیمانکاران از دلایل اصلی مشکل آسفالت شهر همدان است.

 

 

وی افزود: متاسفانه مسئولین در هنگام رای گرفتن در جمع ما حاضر می شوند و قول تصحیح این امور را به ما می دهند ولی بعد فراموش می کنند.

 

این راننده تاکسی گفت: مسئولین باید یک فکر جامع و اساسی راجع به این زمینه بکنند و دست از وصله های موقت بردارند.

 

در این زمینه به سراغ کامران گردان ریس کمیسون خدمات شهری شورای شهر همدان  رفتم تا ببینم چه کارهای عملی جهت رفع این مشکل انجام شده است.

 

کامران گردان مشکل آسفالت همدان را چند عامل دانست و گفت: مورد اول زیرسازی نامناسب است که  سب می شود آسفالت ریخته شده شکسته و ترک بردارد و مورد دیگر بحث سرمای هوای همدان است که  در یخ بندان  پاشیدن شن و نمک بر روی آسفالت باعث رفتن نمک به زیر آسفالت و ایجاد شکست در آسفالت می شود.

 

 

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان، ادامه داد: مورد بعدی بحث نظارت است  که ناظرین آسفالت و کسانی که آسفالت را پخش می کنند باید بحث نظارت کاملی از نظر فنی داشته باشند و به  قول به معروف ناظر آسفالت باید بتواند کیفیت آن را تضمین کند.

 

گردان مورد بعدی را سپردن این امر به پیمانکاران دانست و گفت: پیمانکاران به خاطر اینکه نقدینگی کم است حاضر به پذیرفتن بحث گارانتی آسفالت نیستند.

 

و ی با بیان اینکه شورای شهر همدان امسال مسئله اصلی خودش را بازسازی معابر دارای مشکل اسفالت دانسته افزود:  درهمین رابطه تعدادی ناظر استخدام کردیم که بحث نظارت را انجام دهند و با دقت کافی شکستگی های قبلی را برداشت کنند و سپس آسفالت بریزند.

 

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان، افزود: امسال  گرچه میزان پخش آسفالت کمتر شده است اما کیفیت بالاتر رفته و دارند کارهایی انجام می دهند که با کیفیت باشد.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال در بلوار بسیج  آسفالت ریزی را شروع کردیم که  درست است کار به کندی صورت می گیرد اما با کیفیت بالا و برداشت شکستگی های قبلی است و این امر به ماندگاری آسفالت کمک می کند و اجرای این امر را برای همه نقاط همدان را در برنامه کاری خود داریم.

 

 

گردان در پایان با بیان اینکه شهردار هم بر موضوع افزایش کیفیت آسفالت شهر همدان واقف است افزود: بودجه آسفالت را در بودجه سال 95  پیش بینی کرده ایم و قرار است حدود 140 هزار تن آسفالت با کیفیت در شهر همدان پخش شود حتی اگر مقدار کمتری ریخته شود اما کیفیت آن بالا است.

 

سخن پایانی...

در هر حال  باید گفت وضعیت آسفالت شهر همدان نامساعد است و این داد شهروندان را درآورده است چرا که این معضلی است که در طی روز با آن مواجه هستند و تاکنون قول های مسئولین مشکلی از این کار حل نکرده است، مسئله آسفالت نیاز به یک  ریشه یابی و کار کارشناسی جامع و همچنین همت همه جانبه مسئولان شهری دارد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان