اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. مهر 1403 - 12:37   |   کد مطلب: 36737
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برگزاری جشنواره غذای طعم امید۳ با حضور ۲۰ تن از توانیابان همدانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح الوند، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم علیزاده، امروز۲۶ مهر در حاشیه برگزاری این جشنواره، بااشاره به همکاری میراث فرهنگی و بهزیستی همدان در برگزاری این جشنواره، اظهارکرد: جشنواره امید۳ جشنواره‌ای کشوری است که در حال حاضر در سطح استانی و سپس در سطح منطقه‌ای برگزار خواهد شد و نفرات برتر به بخش کشوری راه پیدا خواهند کرد.  
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: در جشنواره استانی آن که امروز در رستوران و سفره‌خانه سنتی یاقوت همدان برگزار شد، ۲۰ نفر از معلولین استان شامل مبتلایان به سندروم داون، توان‌یابان جسمی حرکتی و افراد نابینا حضور داشتند.  
او افزود: توان‌یابان در این جشنواره در پخت سه نوع غذای سنتی همدان شامل کباب سرداشی، آش اوماج و آبگوشت کلم قمری به مسابقه پرداختند. 
معصوم علیزاده در ادامه گفت: علیرغم اینکه توان‌یابان از نظر جسمی در تنگنا قرار دارند، اما سرشار از ذوق و هنر و انرژی هستند و در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند.  
او خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌ای علاوه بر اینکه می‌تواند از نظر گردشگری خوراک به معرفی بهتر استان بپردازد، از طرفی به افزایش روحیه، اجتماعی شدن بیشتر، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس مددجویان کمک می‌کند.  
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: دراین مسابقه پس از داوری جشنواره، نفرات برگزیده به مرحله نهایی مسابقه منطقه‌ای که آبان‌ماه در استان کرمانشاه و با حضور نمایندگان پنج استان غرب کشور (ایلام، همدان، کرمانشاه، لرستان و کردستان) برگزار می‌شود، راه می‌یابند. 
در این جشنواره یک روزه، حاضرین به پخت غذاهای بومی محلی همدان شامل کباب سرداشی، آبگوشت کلم قمری و آش اوماج پرداخته و در پایان با نظر هیات داوران، نفرات برتر به این شرح مشخص شدند. 
گروه توان‌یابان جسمی حرکتی:  نوشین ایران پور (آبگوشت کلم قمری)  
گروه توان‌یابان نابینا:  معصومه سهیلی فرد ( آش اوماج)  
 گروه توان‌یابان مبتلا به سندروم داون : ثنا میرزایی ( کباب سرداشی)

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان