اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. اسفند 1396 - 11:23   |   کد مطلب: 28780
نائب رییس اتاق اصناف همدان با تأکید بر اینکه رکود باید به هر قیمتی که شده بشکند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که رکود برقرار باشد هیچ اقدامی نتیجه نخواهد داشت چرا که وجود رکود انگیزه فعالیت‌های اقتصادی را از افراد خواهد گرفت.

محمد ارغوان در گفتگو با صبح الوند، ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن سال نو با بیان اینکه سال 96 را نمی‌توان سال خوبی برای اقتصاد دانست، اظهار کرد: همچنان در حال رکود هستیم و مردم با از دست دادن قدرت خرید خود توان برای حضور در بازار را ندارند.

 

نائب رییس اتاق اصناف همدان  با اشاره به اینکه افزایش یکباره قیمت ارز نیز بر این رکود دامن زد تا قیمت برخی از کالاهای وابسته به ارز بیشتر از گذشته شود، افزود: همین مسئله باز هم بر کاهش قدرت خرید مردم اثر گذاشت و بیش از گذشته به آن فشار آورد.

 

*دولت سیاست‌های خود را بر مبنای ایجاد تقاضا در بازار معطوف کند

وی  تصریح کرد: دولت باید سیاست‌های خود را در سال جدید بر مبنای ایجاد تقاضا در بازار معطوف کند تا مردم بتوانند به خرید بپردازند  تا بستر لازم برای رونق اقتصادی و گردش پول فراهم شود.

 

 

ارغوان با بیان اینکه همه منتظر هستند تا شرایط فعلی بگذرد و از این تنگنا خارج شویم، ادامه داد: منتظر نتایج سیاست‌های دولت در حوزه تزریق نقدینگی به واحدهای صنعتی هستیم تا با ایجاد اشتغال و پرداخت حقوق‌ها کارگران و وابستگان به صنعت بتوانند قدرت خرید خود را به دست آورند.

 

وی با تأکید بر اینکه رکود باید به هر قیمتی که شده بشکند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که رکود برقرار باشد هیچ اقدامی نتیجه نخواهد داشت چرا که وجود رکود انگیزه فعالیت‌های اقتصادی را از افراد خواهد گرفت.

 

*تا زمانی که صنعت گردشگری رونق پیدا نکند، نمی‌توانیم انتظار رونق کسب و کار را داشته باشیم 

نایب رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه در اقتصاد و بازار همدان نیازمند دو تغییر و تحول عمده هستیم، گفت: تا زمانی که صنعت گردشگری رونق پیدا نکند، نمی‌توانیم انتظار رونق کسب و کار را داشته باشیم  چرا که تعداد واحدهای صنفی موجود در بازار بیش از اندازه نیاز و ظرفیت همدان است.

 

ارغوان اظهار کرد: اگر مراجعه کننده از خارج استان  وجود نداشته باشد اکثر واحدهای صنفی با مشکل رکود مواجه خواهند بود چرا که میزان خرید مردم همدان مشخص خواهد بود.

 

وی اظهار امیداوری کرد: منتظر هستیم تا شعارهایی که برای رونق گردشگری در استان همدان داده می‌شود، محقق شود.

 

نایب رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه البته اصناف برای مطرح کردن نام همدان دست روی دست نگذاشته است، افزود: اقداماتی چون به ثبت رساندن شیرینی‌های بومی استان و برگزاری سلسله جلساتی برای حضور در رویدادهای همدان 2018 از جمله اقدامات اصناف همدان محسوب می‌شود که به اندازه توان خود آنان را دنبال می‌کند.

 

 

*اصلاح شیوه توزیع کالا

ارغوان مشکل بعدی بازار که باید مرتفع شود را شیوه توزیع کالا دانست و تصریح کرد: در حال حاضر سیستم سنتی بر توزیع کالا حکم فرماست و باید برای حفظ حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان آن را اصلاح کرد.

 

وی با بیان اینکه امروز فروشگاه‌های زنجیره‌ای که به صورت قارچ گونه در حال رشد هستند به بازار و تولید کنندگان آسیب وارد می‌کنند، ادامه داد: فروشگاه‎های همواره تخفیف در یک اقتصاد سالم بی معناست و نباید شاهد آن باشیم.

 

نایب رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه وقتی رکود برقرار باشد انبار واحدهای تولیدی انباشته از کالا می‌شود، خاطرنشان کرد: در این صورت فروشگاه‌های بزرگ که نقدینگی لازم را در اختیار دارند به خرید کالاها با حداقل قیمت خواهند پرداخت و می‌توانند با اعمال تخفیف باعث تضعیف بازار و جذب اکثر مردم به سمت خود شوند.

 

ارغوان گفت: امروز باید این سیستم‌ها اصلاح شود تا بتوانیم یک بخش خصوصی قدرتمند داشته باشیم که عامل اصلی تحرک و پویایی آن‌ها رقابت سالم باشد تا مردم تعیین کننده کیفیت و قیمت کالاها باشند.

 

*نمایشگاه عرضه کالا برگزار نمی‌شود

وی در باره برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا پیش از سال جدید نیز بیان کرد: به دلیل وجود رکود بازار و اینکه اصناف چشمان به شب عید دوخته شده تمام تلاش خود را به کار بستیم تا از برگزاری آن جلوگیری کنیم.

 

نایب رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه انتظار چندانی از بازار شب عید امسال نداریم، اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد امسال شرایط اقتصادی از سال‌های گذشته بهتر شود، با این وجود امیدواریم که عیدی‌ها  و وصول مطالبات اقشار مختلف جامعه موجب شود که بازار یک رونق چند روزه را تجربه کند.

 

ارغوان با اشاره به اینکه امروز چالش بزرگ اصناف پاسخگویی به مطالباتشان است، افزود: با توجه به شرایط فعلی و رکود بازار بسیاری از اصناف نخواهند توانست تعهداتی که برای خود ایجاد کردند را پاسخ بدهند.

 

وی تصریح کرد: ادامه روند فعلی باعث خواهد شد که بسیاری از افراد از صحنه خارج شوند و تنها کسانی بتوانند دوام بیاورند که از پشتیبانه مالی بهتری برخوردار هستند و این یعنی از صحنه خارج شدن جوانانی که با هزاران امید وارد بازار شدند.

 

نایب رئیس اتاق اصناف همدان تأکید کرد: آنچه ما می‌دانیم این است که ادامه روند فعلی امکان پذیر نبوده و با توجه به سرعت تغییرات شرایط کسب و کار باید بازخوانی بزرگی را از فعالیت‌های اقتصادی داشته باشیم که در نتیجه آن ادامه حیات اقتصادی جامعه باشد.

 

ارغوان ادامه داد: در این راه دولت بایدنقش هدایت‌گر و سیاست گذاری کلان را در جهت اصل 44 قانون اساسی با توجه به شرایط روز و تغییرات مداوم و زودهنگام دنیای کسب و کار اعمال کند و بخش خصوصی نیز با انعطاف لازم چابکی مورد نیاز برای وقف دادن خود با شرایط را به خرج دهد.

 

وی تأکید کرد: امروز باید در عین حال که  زنجیر متصل به هم در یک اقتصاد پویا را یکجا در نظر گرفت برای هر یک از حلقه‌های آن یک نسخه جداگانه و منحصر به فرد با توجه به ویژگی‌های خاصش بدانیم تا بتوان بر مشکلات مختلف فائق آمد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان