اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. دى 1396 - 10:37   |   کد مطلب: 27992
معاون پیشگیری از وقوع جرائم داد گستری همدان با بیان اینکه با اجرای طرح سامانه الکترونیکی ابلاغ دادرس مشکل خیلی از شهروندان در این خصوص حل میشود گفت: هزینه های دریافتی در ابتدای ورودس دادگستری صرفا برای اجرای این طرح و ثبت الکترونیکی مشخصات مراجعه کنندگان است.
ابلاغ قضایی

سعید گلستانی در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به اینکه طرح ابلاغ سامانه الکترونیک برای اطاله دادرسی در محاکم قضایی طراحی شده است گفت: بیشتر تجدید وقت های  دادگستری و محاکم به لحاظ عدم ابلاغ صحیح بود که مشکلاتی برای مردم ایجاد می شد به طوریکه اطلاعات کافی از روند پرونده های خود نداشتند.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح کاهش 400 میلیاردی هزینه های ابلاغ دادرسی قوه قضاییه را در بر دارد عنوان کرد: برای  کسانی که به دادگستری مراجعه می کنند و آن هایی که می خواهند دادخواست تنظیم کنند در مراکز  پیشخوان خدمات قضایی این اطلاعات ثبت شده اما مشکل برای طرف خوانده بود که به لحاظ عدم مراجعه  ابلاغیه ها به آن ها ابلاغ نمی شد و مشکل پیدا می کردند 

 

گلستانی با بیان اینکه در مراکز ورودی به محاکم قضایی دادا سرا، دادگاه ودر آینده نزدیک پزشکی قانونی و کلانتری ها دفاتر خدمات پیشخوان قضایی ثبت اطلاعات می کنند گفت: این طرح برای ابلاغ الکترونیک به کسانی است که به دادگستری مراجعه می کنند به گونه ای که اجرای طرح در آینده  نزدیک به شفاف سازی روند قضایی پرونده ها نیز کمک خواهد کرد.

 

*هیچ مبلغی به حساب دادگستری واریز نمی شود

معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری با اشاره به اینکه پرداخت مبلغ ده هزار تومان برای اقداماتی است که  دفاترپیشخوان خدمات قضایی انجام می دهند اظهار کرد: این مبلغ برای ثبت اطلاعات مراجعه کنندگان است و مبلغی به حساب دادگستری واریز نخواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه این طرح از سال گذشته اجرا شده و تنها به مراجعات خواهان ختم می شد گفت: در این راستا طرح بازتاب زیادی نداشت ومشکلاتی در اطلاع رسانی به وجود می آورد.

 

 گلستانی با بیان اینکه تصمیم بر این است تمام مراجعه کنندگان به دادگستری و سازمان های تابع دادگستری و کلانتری این ثبت الکترونیکی را انجام دهند یاد آور شد: کسانی که در دادگستری پرونده داشته باشند ابلاغیه آن ها بصورت الکترونیکی ابلاغ می شود

 

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک برای هر نفر یکبار انجام می شود و از آن پس نیزنام مراجعه کننده در سامانه ثبت می شود افزود:کسانی که ثبت نام کرده اند در سراسر کشور هم می توانند از این طرح استفاده کنند و نیازی به ثبت نام مجدد و مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا کلانتری ها برای دریافت اوراق قضایی نیست.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه 50 درصد اطاله دادرسی به لحاظ عدم ابلاغ صحیح است گفت: اجرای این طرح در اتلاف وقت، هزینه و کاهش اطاله ی دادرسی صرفه جویی و همچنین به کاهش اطاعه دادرسی در آینده ای نزدیک نیز کمک می کند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان