اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. مرداد 1396 - 8:38   |   کد مطلب: 26239
مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر، گفت: زیباترین و شیرین ترین و اثر گزار ترین واجب اسلام امر به معروف و نهی از منکر است که مظلوم واقع شده است و مردم نباید درگیر مستحبات شوند و واجبات را ترک کنند .

به گزارش صبح الوند، همایش واجب فراموش شده در همدان به همت هیات اندیشه ورز امر به معروف و نهی از منکر  این شهر و سخنرانی رییس جبهه مردمی انقلاب اسلامی همدان و مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد.

 

رئیس جبهه مردمی انقلاب اسلامی استان همدان،گفت: نباید کسی که در جامعه چادری و مذهبی است  اذیت شود؛ باید دید در جامعه چقدر ولی خدا در آسایش است، و چقدر شیاطین در آسایش هستند؟ اگر شیاطین آسوده تر باشند یعنی هوای نفس بر جامعه چیره شده اما جامعه باید به نورانیت برسد وگناه آسان نباشد و علنی نشود وگناهکار هزینه بپردازد.

 

 

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، رئیس جبهه مردمی انقلاب اسلامی استان همدان، در همایش سراسری واجب فراموش شده با اشاره به این که امروزه در بحث امر به معروف و نهی از منکر نیازمند به خلاقیت هستیم گفت : نیازمندیم  روش هایی استفاده کنیم که بتواند موثر و اثر گذار باشند.

 

 حجت الاسلام شعبانی افزود: وظیفه ما این است جامعه اسلامی را ترسیم کنیم و در وهله بعد به جایگاه امر به معروف در اسلام و جامعه اسلامی بپردازیم، خداوند متعال در آیات قران آمرین به معروف را بهترین بندگان میداند.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قرآن کریم جامعه ای را خوب میداند که از ظلمت خارج و به سوی نور برود گفت: جامعه باید نورانی باشد و باید در جامعه ایده آل اسلامی کلام خدا اجرا شود، اگر جامعه میخواهد به جایی برسد باید حق در آن جاری و عاری از گناه باشد.

 

 

حجت الاسلام شعبانی تصریح کرد : به هر میزان که گناه درجامعه علنی باشد شدت مبارزه با آن جدی تر میشود و قطعا گناهانی  که جنبه حاکمیتی دارد دارای حساسیت بیشتری هم هست تا حدی که  سر ولی خدا برنیزه میرود.

 

رئیس جبهه مردمی انقلاب اسلامی استان همدان، با اشاره به آیات قران افزود: گناهکار باید احساس ناراحتی و سختی کند، اما در باید زمینه ی توبه اوهم فراهم شود.

 

 

وی گفت: سبک زندگی که میبینیم تجسم هوای نفس است و گنهکار در جامعه راحت و علنی گناه میکند گفت: نباید کسی که در جامعه چادری و مذهبی است  اذیت شود؛ باید دید در جامعه چقدر ولی خدا در آسایش است، و چقدر شیاطین در آسایش هستند؟ اگر شیاطین آسوده تر باشند یعنی هوای نفس بر جامعه چیره شده اما جامعه باید به نورانیت برسد وگناه آسان نباشد و علنی نشود وگناهکار هزینه بپردازد.

 

حجت الاسلام شعبانی تاکید کرد:در جامعه باید واقعیت گناه شناخته شود، اثرات اجتماعی گناه در جامعه چیست؟ طبق روایتی از پیامبر اسلام اگرگناه علنی اتفاق بیافتد به مراتب آسیب آن از 40 گناه هم تراز در خفا برای جامعه بیشتر است ، گناه علنی برای جامعه اسیب بیشتری دارد.

 

رئیس جبهه مردمی انقلاب اسلامی استان همدان، در پایان  ضمن تاکید براینکه حق تجسس در گناه را نداریم و باید گناه را مخفی کنیم گفت:  گناه نباید به چشم بیاید و خداوند سه مسولیت مراقبت از خود در برابر گناه،مراثبت از خانواده و مراقبت از جامعه را به افرادی که زندگی میکنند داده است.

 

*زیباترین واجب الهی مظلوم واقع شده است

مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر، در ادامه ی این همایش گفت: زیباترین و شیرین ترین و اثر گزار ترین واجب اسلام امر به معروف و نهی از منکر است که مظلوم واقع شده است.

 

علی تقوی مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر، با تاکید براینکه مردم نباید درگیر مستحبات شوند و واجبات را ترک کنند گفت: امر به معروف و نهی از منکر ولایی ترین واجب در اسلام است و پشت مومنین را محکم میکند.

 

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال 71 فرمودند شما بسیجیان باید کاری کنید  مردم همانطور که نماز را واجب میدانند امر به معروف و نهی از منکر را نیز واجب بدانند اما آیا ما قدمی در این راه برداشتیم؟ طبق سخن رهبر با انجام امر به معروف و نهی از منکر گنهکاران را دعوت به خوبی میکنیم و در این عمل زبان مهربان، تاثیر گذار خواهد بود.

 

مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر، با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) گفت: امام باقر (ع) مهمترین واجب اسلام امر به معروف و نهی از منکر می دانند و مقام معظم  رهبری هم تاکید دارند اگر معنی صحیح امر به معروف و نهی از منکر را به مردم بگوییم  خواهند دانست که زیباترین و شیرین ترین و اثر گزار ترین واجب اسلام است.

 

تقوی اظهار کرد: فقط مسئولین، نیروی انتظامی، دولت و از همه مهمتر دشمن نیستند که در رشد گناه مسئول هستند، بلکه خود مردم هم تاثیر گذارند، صحنه را ترک نکنید و در همه جا حضور داشته باشید و به تکلیف الهی خود بپردازید.

 

 

مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر، با تاکید بر اینکه باید احکام امر به معروف و نهی از منکر را یاد بگیریم گفت: قطعا در اسلامی که در آن امر به معروف و نهی از منکر مهم نیست اسلام امریکایی جایگزین اسلام حقیقی خواهد شد.

 

وی راز ظهور امام زمان (عج) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: این عمل یک واجب فوری است و همین همین واجب زیبا به شدت مظلوم واقع شده.

 

مدیر مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر، همه را در تربیت فرزندان مسول دانست و افزود: باید فرزندان خود را اثر گذار تربیت کنیم نه اثر پذیر، چراکه اگر اثر گذار تربیت کردیم میتوانیم امید براین داشته باشیم که به راحتی دچار خطا نشوند بلکه دیگران را دعوت به عمل صالح کند، باید به کودکان همانطور ک نماز خواندن را یاد میدهید امر به معروف و نهی از منکر را نیز یاد دهیم.

 

تقوی اشاره کرد: اگر خودمان مرتکب گناهی شدیم و اگر همان گناه را از شخص دیگری دیدیم باید او را امر به معروف و نهی از منکر کنیم؛ همین موجب مشود تا خودمان نیز از گناه شرمنده شویم و دیگر مرتکب آن نشده و از انجام آن توسط فردی دیگر نیز جلوگیری کرده ایم.

 

 

وی در پایان به آیه 40 سوره حج که پرتکرار ترین آیات توسط رهبر و امام راحل میباشند اشاره کرد و گفت: در این آیه به چهار عمل اشاره شده که رمز ظهور امام زمان (عج) میباشند؛ خواندن نماز،پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر رموز ظهورند که متاسفانه عدم امر به معروف و نهی از منکر موجب دور شدن زمان ظهور شده است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان