اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1396 - 13:17   |   کد مطلب: 24770
آیین افتتاحیه هفته سلامت امروز با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان و معاونان و مدیران آموزش و پرورش در هنرستان دخترانه تهذیب آغاز شد.

به گزارش صبح الوند،حبیب الله موسوی بهار در این مراسم با بیان اینکه جامعه هدف دانشگاه علوم پزشکی سلامت جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم است گفت: شعار امسال هفته سلامت از سوی سازمان جهانی بهداشت زندگی سالم بانشاط و امید و همچنین بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم است.

 

رئیس دانشگاه علومپزشکی همدان افزود: امروزه در دنیا علاوه بر مسائل بهداشتی و سوانح طبیعی آنچه رواج دارد مساله شیوع افسردگی و استرس در جوامع نوین بشری است که با وجود توسعه زندگی شهرنشینی و آپارتمان نشینی فرصت گفت و گو را از خانواده ها گرفته است و استفاده از موبایل و فضای مجازی نیز می تواند مزید بر علت باشد.

 

وی با بیان اینکه سه هدف اصلی و کلی همچون بیماری استرس زا و روحی و روانی از سال گذشته وارد فعالیت در وزارت بهداشت کشور شده است اظهار کرد: در حال حاضر 16 درصد زنان و 12 درصد مردان در ایران دچار استرس شغلی و خانوادگی هستند که ریشه بسیاری از این مسائل ناشی از افسردگی است که باید برنامه ریزی در این خصوص بیشتر انجام شود.

 

موسوی بهار با بیان اینکه 75 درصد بار بیماری ها در ایران و جوامع صنعتی و پیشرفته بیماری های مزمن و غیر واگیردار است خاطرنشان کرد: بیشترین بیماری های شایع در کشور هم اکنون بیماری های قلبی عروقی دیابت تنگی نفس و فشار خون است که در این جوامع شیوع دارد.

 

وی خطاب به دانش آموزان که به عنوان سفیران سلامت در جامعه هستند ادامه داد: پیام سلامت دانش آموزان به خانواده ها در خصوص رعایت مواردی همچون پیاده روی نکشیدن سیگار و استفاده از رژیم غذایی مناسب و جلوگیری از افزایش وزن است.

 

موسوی بهار در خصوص تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در استان نیز بیان کرد: هدف از تشکیل این پرونده ها مراقبت فعال و پیشگیری از بیماری هاست که تاکنون از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان یک میلیون و 500 هزار نفر دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص اقدامات طرح تحول نظام سلامت در همدان نیز اضافه کرد: در حال حاضر دانش آموزان  پایه یکم تا ششم ابتدایی چهار مرحله تحت معاینات دهان و دندان و فلوراتراپی قرار گرفته اند و 150 هزار دانش آموز در این طرح تحت پوشش قرار گرفته اند.

 

موسوی بهار ضمن گرامیداشت 15 اردیبهشت سومین سال اجرای طرح تحول نظام سلامت یادآور شد: با انجام این طرح اجرایی در استان همدان بزودی 6 بیمارستان با اضافه شدن 900 تخت در شهرستان های اسدآباد بهار اکباتان همدان و تویسرکان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

وی در خصوص اقدامات حوزه پایگاه فوریت های پزشکی همدان در سال گذشته نیز گفت: سال گذشته علاوه بر ورود آمبولانس های نو و ایجاد آمبولانس هوایی 300 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد و در حال حاضر نیز دستگاه آنژوگرافی به عنوان اولین دستگاه در غرب کشور در حال نصب در یکی از بیمارستان های همدان است.

 

در ادامه این مراسم نیز معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش همدان اظهار کرد: در هفته سلامت امسال 23 هزار دانش آموز به عنوان سفیران طرح سلامت در هفته سلامت شاخص های مهم و حیاتی سلامت را به خانواده های خود منتقل می کنند.

 

جعفری افزود:  امسال برای نخستین بار مجمع خیرین سلامت در استان همدان با فعالیت 200 دانش آموز شکل گرفته که هدف این محصلان خدمت به دانش آموزان بیماری های حاد و شدید همچون سرطان است.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال طرح کوشا در هفته سلامت با هدف افزایش شور و نشاط دانشآموزان نیز در محیط مدارس استان به طور همزمان برگزار می شود.

 

گفتنی است زنگ آیین افتتاحیه هفته سلامت با حضور رؤسای دانشگاه علوم پزشکی همدان و معاونین آموزش و پرورش استان در دبیرستان دخترانه تهذیب همدان به صورت نمادین نواخته شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان