اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. بهمن 1395 - 10:51   |   کد مطلب: 23815
رییس بسیج اساتید استان همدان با اشاره به برگزاری مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت گفت: ادبیات جهاد و مقاومت زبان پویای مردمانی است که خودشان را دربرابر ظلم دیگران میبییند و با استفاده از این زبان خواسته های خود را مطرح می کنند و اساتید بسیجی در این برنامه پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت شرکت و به این پویش می پیوندند.
رییس بسیج اساتید همدان عنوان کرد:

به گزارش صبح الوند، طاهری با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران و آرزوی علو درجات برای شهدا و امام شهیدان در خصوص ادبیات مقاومت اظهار کرد:  ادبیات مقاومت بخش مهمی در ادبیات جهان است  و به‌نوعی زبان پویای مردمانی است که خودشان را در برابر تأسی،  تجاوز و ظلم و ستم دیگران می‌بینند و با زبان ادبیات با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ادبی سعی می‌کنند آن خواسته‌ها  و آرمان‌های خودشان را مطرح بکنند.

 

رئیس بسیج اساتید استان همدان تصریح کرد: در دل این ادبیات مقاومت دعوت به مبارزه ایجاد امید نسبت به آینده و همین‌طور بسیج اندیشه‌ها باورها  و ذهنیات مردم در راستای مبارزه وجود دارد.

 

وی تصریح کرد:  ادبیات مقاومت به‌نوعی که امید به پیروزی  روشنی و موفقیت را در اذهان مخاطبینش ایجاد می‌کند ادبیات مقاومت  در همه ادبیات ملت‌های دنیا وجود دارد.

 

طاهری  با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب در الگوهای اسلامی جهت پرداختن به ادبیات مقاومتی تأکید کرد:  از آنجایی که مبانی اندیشه اسلامی الگوهای ارزشمند تأثیرگذار و بسیار متعالی در زمینه مقاومت امام حسین (ع)  را دارد خیلی ظرفیت بالایی را بر بهره‌مندی از این نوع ادبیات در خودش دارد و در برهه‌های مختلف تاریخی هم توانسته با بهره‌گیری از نمونه‌های فراوان مقاومت در راستای تحقق اهداف دینی بهره بگیرد و استفاده کند.

 

وی خاطرنشان کرد: شاید امروز مهم‌ترین رسالت پایداری مقاومت و ایستادگی و مبارزه در راه تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی و تمدن نوین اسلامی است که زمینه‌ساز حکومت جهانی مصلح جهانی حضرت مهدی باشد این رسالت ما است.

 

رییس بسیج اساتید استان همدان در خصوص نقش بسیج در تحقق ادبیات مقاومت گفت:بسیج مهترین رسالتش همین پایداری و مقاومت است امروز هم ما باقدرت مقاومت در دنیاداریم حرف می‌زنیم .

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در همایش پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت  تمام اساتید بسیجی شرکت خواهند کرد افزود: این اقدام که صورت گرفته بسیار مبارک ارزشمند و قابل‌تقدیر است  و بنده به سهم خودم و به نمایندگی از همه استادان بسیجی استان در کنار مجموعه‌ای که برگزارکننده این برنامه هستند خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد و حتماً همراهی خواهیم نمود و این را جزئی از رسالت‌های خود ما میدانیم.

 

لازم به ذکر است ، در همدان روز چهارشنبه ششمین  پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت برگزار خواهد شد که  درآن از سه تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر سه کتاب دوران دفاع مقدس رونمایی شود، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد تقریظ بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» نیز در همین مراسم و در کنار کتاب‌های «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم»، «دختر شینا» منتشر خواهد شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان