اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1395 - 23:41   |   کد مطلب: 23811
سرپرست گروه نمایش «تابش» همدان:
نمایش‌های بزرگسال در همدان مخاطب ندارد
سرپرست گروه نمایشی «تابش» همدان گفت: نمایش‌های بزرگسال بی‌کیفيتی که در سال‌های اخیر در همدان تولید شده، در دوری تماشاچیان از سالن‌های تئاتر بی‌تاثیر نبوده است.
نمایش‌های بزرگسال در همدان مخاطب ندارد

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، در بهمن ماه امسال تالار فجر همدان میزبان اجرای نمایش «موطلا» نمایشی شاد و موزیکال به نویسندگی و کارگردانی بهنام میرزایی بود.

 

«موطلا» کاری از گروه هنری «تابش» همدان و منتخب مقام اول، نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی تدبیر قلم است و در چهارمین جشنواره منطقه‌ای زاگرس نیز مقام نخست نویسندگی، کارگردانی و طراحی صحنه را کسب کرده و تمام بازیگران آن نیز رتبه‌های اول و دوم این جشنواره را به خود اختصاص داده بودند.

 

سرپرست گروه نمایشی «تابش» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با ابراز رضایت از اجرای این نمایش اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی روزهای اخیر همدان که باعث تعطیلی مدارس شد، خوشبختانه این کار با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد که امیدواریم کارهایی که موجب رضایت همشهریان است بیشتر تولید شود.

 

بهنام میرزایی با بیان اینکه استقبال بیشتر مردم موجب شد سانس‌های سه روز مربوط به مدارس و مهدهای کودک لغو شود، افزود: یک اجرا به صورت رایگان برای دانش‌آموزان مدارس استثنایی داشتیم که همه سالن پر بود و هم بچه‌ها و هم خانواده‌های آنها به خوبی با نمایش ارتباط برقرار کردند.

 

وی تأکید کرد: این گروه نمایشی یک اجرای ویژه هم برای ناشنوایان برگزار کرد که هم‌زمان با اجرای نمایش یک نفر هم برای ناشنوایان به زبان اشاره همه نمایش را اجرا کرد.

 

سرپرست گروه نمایشی «تابش» با اشاره به اینکه اجرای نمایش هم‌زمان با اجرای اشاره‌ای ویژه ناشنوایان برای نخستین بار در تئاتر همدان اتفاق افتاد، بیان کرد: امیدوارم که با این کار زمینه لازم برای اجرای ویژه ناشنوایان به این سبک در سایر نمایش‌ها نیز فراهم شود.

 

وی ادامه داد: این نمایش در آذرماه هم به عنوان تنها نماینده استان همدان در چهارمین جشنواره بین‌المللی «امیدآفرین» اصفهان شرکت کرد و به همراه سایر نمایش‌های منتخب جشنواره‌های مناطق کشور و همچنین نمایش‌هایی از کشورهای آلمان، بلژیک، هلند، ارمنستان و غیره برای عموم اجرا شد.

 

میرزایی در پاسخ به دلایل افزایش فعالیت کارگردانان تئاتر همدان در کارهای کودکانه گفت: کارهای بزرگسال چندان مخاطبی نداشته و نمی‌توانند بلیت فروشی داشته باشند، اما نمایش‌های کودکانه معمولاً از استقبال خوبی در بحث گیشه برخوردار هستند.

 

وی اظهار کرد: در زمینه نبود نمایش‌های بزرگسال می‌توان به این نکته هم اشاره کرد که نمایش‌های بزرگسال بی‌کیفیتی که در سال‌های اخیر در همدان تولید شده نیز در دوری تماشاچیان از سالن‌های تئاتر بی‌تأثیر نبوده است.

 

انتهای پیام /

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان