اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. آذر 1395 - 22:15   |   کد مطلب: 22379
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: همزمان با دهه فجر امسال یک مرکز و آموزشگاه کودکان استثنایی در شهرستان تویسرکان افتتاح می شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر شنبه در مراسم روز جهانی معلولان در همدان باابراز امیدواری مبنی بر اینکه امکانات و فضاهای مناسب برای بروز و ظهور استعدادهای نهفته در آحاد جامعه به خصوص توانیابان فراهم شود، گفت: روز جهانی معلول بهانه‌ای برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها ویژه معلولان است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت جسمی معلولان نتوانسته مانع اراده قوی این افراد باشد، گفت: دستگاه‌های متولی از جمله بهزیستی و آموزش و پرورش باید به صورت تخصصی زمینه کشف استعدادهای این افراد را فراهم کنند.

وی به درخشش توانیابان در مسابقات مختلف ورزشی اشاره کرد و بابیان اینکه توانیابان قله‌های بزرگ علمی را درمی‌نوردند، گفت: حضور موفق این قشر در عرصه های جهانی نشان دهنده اراده قوی آنان است.

اتمام پروژه‌های عمرانی و آموزشگاه‌های کودکان استثنایی همدان اولویت است

الهی‌تبار همچنین با بیان اینکه اتمام پروژه‌های عمرانی و آموزشگاه‌های کودکان استثنایی همدان در اولویت قرار گرفته است، گفت: طی دو سال اخیر سه مجموعه آموزشی دانش‌آموزان استثنایی در همدان و اسدآباد به بهره‌برداری رسیده است.

وی بااشاره به اینکه همزمان با دهه فجر امسال یک مرکز و آموزشگاه کودکان استثنایی در شهرستان تویسرکان افتتاح می شود، گفت: امیدواریم تعالی توسعه ایران اسلامی با پرورش استعدادهای نهفته رقم بخورد.

الهی تبار از آغاز عملیات ساخت سالن‌های ورزشی مناسب برای دانش‌آموزان استثنایی در ملایر، اسدآباد، همدان، قروه و لالجین خبر داد و از مربیان مراکز آموزش استثنایی تقدیر کرد و گفت: این مربیان با ایثار خود جامعه بشری را در امر تعلیم و تربیت یاری می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش فرصتی برای بروز و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان استثنایی و عادی است، گفت: اگر از ظرفیت آموزش و پرورش درست استفاده نشود فرصت به تهدید تبدیل می‌شود.

دانش‌آموزان استعدادها و نیازهای متفاوتی دارند و آموزش و پرورش باید متناسب با این توانمندی‌ها و استعدادها بسترهای لازم را برای رشد فراهم کند مصطفی خزاعی باتاکید بر اینکه دانش‌آموزان استعدادها و نیازهای متفاوتی دارند و آموزش و پرورش باید متناسب با این توانمندی‌ها و استعدادها بسترهای لازم را برای رشد فراهم کند، گفت:هیچ کس نباید به واسطه تفاوت‌ها از نعمت آموزش و پرورش در جامعه محروم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: نیمی از جامعه بشری را زنان تشکیل می‌دهند و نباید از حقوق اولیه خود در جامعه که حق دسترسی به آموزش با کیفیت و برابر در جامعه است، محروم باشند.

وی وجود مدارس ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی را ضروری برشمرد و گفت: باید متناسب با توانایی موجود مسیر رشد و بالندگی دانش آموزان فراهم شود.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های معلم خوب، درک و فهم این تفاوت‌ها در دانش آموزان است، عنوان کرد: هر دانش‌آموزی دارای یک هویت فردی و شخصی است که باید متناسب با آن، تربیت متوازن و متعادلی در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد.

وی به یکی از شعارهای روز جهانی معلولان اشاره کرد و بابیان اینکه وجود عدالت جنسیتی یکی از شعارهای امسال است، گفت: امیدواریم با عملی کردن شعارهای روز جهانی معلولان در سطح آموزش، دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرند.

برابرسازی فرصت‌ها برای دانش‌آموزان استثنایی در جامعه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان نیر با تاکید بر برابرسازی فرصت‌ها برای دانش‌آموزان استثنایی در جامعه، گفت: در جمهوری اسلامی ایران در راستای تصویب قوانین معلولان قدم‌های خوبی برداشته شده است.

پروین قربانیان بابیان اینکه بین وضع مطلوب و وضع موجود معلولان در جامعه تفاوت‌هایی وجود دارد که برای به حداقل رساندن تفاوت ها به همکاری و کمک مسئولان نیاز است، گفت: باید به این باور برسیم که معلولیت مشکل یک فرد نیست و مشکل آحاد جامعه است.

قربانیان با بیان اینکه در حال حاضر دانش‌آموزان آسیب‌دیده شنوایی، بینایی، چندمعلوله در مدارس استثنایی تحت آموزش هستند، عنوان کرد: این دانش‌آموزان تا پایان دوره متوسطه دوم در این مدارس آموزش می‌بینند و هدف عمده نیز گام برداشتن در راستای یادگیری مهارت‌های اجتماعی است به طوری که زمینه‌سازی اشتغال این افراد را در جامعه فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: در این مراکز هدف یادگیری مهارت‌های حرفه ای در راستای خودکفایی اجتماعی، فردی و اقتصادی است.

۲۸۴ نفر از دانش‌آموزان استثنایی در مراکز آموزشی عادی حضور دارند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان ادامه داد: در حال حاضر دانش آموزان استثنایی در ۶۳ مرکز مشغول فعالیت هستند و ۲۸۴ نفر از دانش‌آموزان استثنایی در مراکز آموزشی عادی حضور دارند.

قربانیان با اشاره به اینکه در دو سال اخیر نیز ۳ مرکز با هدف برابرسازی و توسعه عدالت اجتماعی برای این افراد بازگشایی شده است، به برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان استثنایی در تابستان گذشته در سطح کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه ۴۲ مقام کشوری با تلاش افراد معلول کسب شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان در خصوص عملیات و پروژه‌های عمرانی نیز اظهار داشت: امسال پروژه‌های عمرانی مراکز آموزشی استثنایی در شهرستان‌های اسدآباد و همدان به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: توسعه فضاهای ورزشی برای دانش آموزان استثنایی نیز در دستور کار قرار گرفته است به طوری که در شهرهای اسدآباد، لالجین، همدان و قروه ساخت فضاهای ورزشی مدنظر است.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان