اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. آذر 1395 - 19:59   |   کد مطلب: 22167
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سامانه یکپارچه سازی بهداشت 'سیب' مرجع اطلاعات پزشکی است و از مردم می خواهیم نسبت به همکاری برای ثبت نام در این سامانه نگرانی نداشته باشند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، دکتر جلال امیری روز شنبه در جمع اصحاب رسانه همدان افزود: هدف از راه اندازی این سامانه ثبت اطلاعات پزشکی مردم است و تنها معضل موجود نگرانی افرادی است که تصور می کنند با ثبت نام قرار است چیزی از آنها دریافت یا گرفته شود.
وی اضافه کرد: تمام خدمات این سامانه رایگان است و مردم می توانند برای ثبت نام به پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع مراجعه کنند.
وی در ادامه گفت: تاکنون یک میلیون و 100 هزار تن از جمعیت این استان دارای پرونده سلامت الکترونیک در سامانه سیب قرار گرفتند.
همدان در ثبت الکترونیک اطلاعات جمعیت شهری و روستایی در قالب سامانه سیب از رده 28 کشور به جمع 12 استان اول ارتقا یافته است و تا پایان امسال این طرح تمام جمعیت استان را پوشش می دهد.
وی با اشاره به مزیت های مهم این طرح گفت: از این پس اطلاعات بیماران در اختیار تمامی پزشکان کشور قرار می گیرد و هر فرد بیمار که به مطب یا مرکز درمان مراجعه کند با ارایه کد ملی تمامی اطلاعات پزشکی خود را از طریق سامانه در اختیار پزشک قرار می دهد.
امیری اظهار کرد: بیش از 240 هزار خدمت برای این تعداد جمعیت تحت پوشش تاکنون انجام شده است.
وی با قدردانی از مخابرات همدان در همکاری لازم جهت ارتقا و سرعت اینترنت در مناطق مختلف برای ثبت اطلاعات مردمی در سامانه سیب گفت: پوشش اینترنتی این سامانه به بالای 70 درصد در استان همدان رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار نفر مسوولیت ثبت نام از مردم در شهرها و روستاهای همدان در این سامانه را برعهده دارند.
هم اکنون 800 مرکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی در استان همدان فعال است.

انتهای پیام /*

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان