اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آذر 1395 - 20:17   |   کد مطلب: 22100
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از احداث بیش از 10 هکتار باغ جدید پسته در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، هوشنگ کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه شهرستان بهار همواره به‌ عنوان قطب تولید سیب‌زمینی در کشور مطرح بوده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر کمبود آب و آب‎بر بودن محصول سیب‌زمینی، کشاورزان منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته در شهرستان بهار بر مسئله جایگزینی محصولات کم‎آب‎بر به‌جای سیب‌زمینی بحث‌هایی شده و اکثر کشاورزان به دنبال کشت جایگزین هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به کاشت درخت پسته در شهرستان بهار، افزود: در نظر اول درخت پسته مختص زمین‌های گرم است، اما در واقع این گیاه به لحاظ مقاومت بالا در برابر گرما و سرمای شدید می‌تواند به‌ خوبی در این منطقه رشد کند.

وی سطح باغات پسته در شهرستان بهار را حدود 12 هکتار اعلام کرد و افزود: دو هکتار از باغات پسته شهرستان بهار بارور هستند و مابقی هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

کرمی با بیان اینکه کار پیوند باغات پسته جدید در این شهرستان در سال دوم در دست پیگیری است، افزود: از سال دوم درختان پسته باید پیوند شوند، در غیر این صورت باغات پسته باروری نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه تبدیل زمین‌های سیب‌زمینی به باغ پسته در دستور کار است، بیان کرد: شرایط آب و هوایی و زمین‌های شهرستان بهار مستعد توسعه باغات پسته هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار در مورد سابقه کشت پسته در شهرستان بهار گفت: در گذشته حدود دو هکتار در روستای حسین‌آباد عاشوری کشت می‌شده که هم‌اکنون به مرحله باروری رسیده است.

کرمی درخصوص کشت پسته در دیگر شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های استان فقط در ملایر 50 هکتار و رزن پنج هکتار پسته کشت‌ شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان