اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. آذر 1395 - 8:05   |   کد مطلب: 22073
مدیرعامل مؤسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی:
مرحومه دباغ به طور کامل خود را وقف انقلاب و مردم کرد
مدیرعامل مؤسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی گفت:‌ مرحومه دباغ به طور کامل خود را وقف انقلاب و مردم کرده بود.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، سیدمحمدکاظم حجازی  ضمن تسلیت رحلت بانوی انقلابی مرحومه مرضیه حدیدچی (دباغ) اظهار کرد: شروع فعالیت ایشان در تقابل با حاکمیت نظام ستم شاهی بود.

وی با بیان اینکه در آن زمان مرحومه حدیدچی از همراهان شهید سعیدی بود، افزود: خانم دباغ در مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی توانسته بود در انسجام بخشی نیروی‌های متدین و مبارز گام‌های مهمی بردارد که در نهایت این جریان‌ها ختم به دستگیری و حبس او در زندان شد.

مدیرعامل مؤسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی با بیان اینکه او رنج‌های بسیاری را در زندان‌های رژیم شاهنشاهی تحمل کرد، اضافه کرد: در بیداری نیروهای داخل زندان و انس و الفت آنها با مباحث دینی گام‌های ارزشمندی برداشت.

وی با بیان اینکه رژیم ستمشاهی با قرار دادن مرحومه حدیدچی میان جمع نیروهای کمونیست به دنبال این بود که روی افکار او کار کند تا شاید عقاید دینی وی ضعیف شود، گفت: اما او با دقت‌ها و مراقبت‌هایی که روی افکارش داشت توانست حتی در میان چهره‌های کمونیست و مارکسیسم اثرگذار باشد و آنها را به مسائل اعتقادی و دینی ترغیب کند.

حجازی با بیان اینکه پس از آن دوران با توجه به بیماری‌هایی که در زندان برایش حاصل شد به لبنان رفت، افزود: در آنجا کنار شهید محمد منتظرقائم و دیگر نیروهای انقلابی به آموزش نیروهای مبارز پرداخت.

وی ادامه داد: در آن زمان در لبنان مجموعه پشتیبان نیروهای مبارز را برای انقلابیون ایجاد کرد.

مدیرعامل م‍ؤسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی با بیان اینکه حرکت مرحومه حدیدچی تا زمان استقرار امام(ره) در پاریس ادامه پیدا کرد، افزود: او در آنجا به امور زندگی امام‌(ره) پرداخت.

وی با بیان اینکه ایشان در پیروزی انقلاب به ایران آمد و از همان آغاز انقلاب نیز در خدمت نظام دینی بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان مسؤولیت‌های مختلفی به ایشان سپرده شده بود.

حجازی با بیان اینکه مرحومه حدیدچی از جمله بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان بود، گفت: ایشان در کنار شهیدان پاسدار، شهید حسین همدانی، مرحوم حاج محمد سماوات و... بنای سپاه پاسداران را گذاشتند.

وی با بیان اینکه مجموعه سپاه همدان با اعزام نیروها در جبهه‌های غرب گام‌های ارزشمندی را در خدمت نظام دینی برداشت، افزود: در آن زمان بنای مستحکمی در سپاه همدان شکل گرفت.

مدیرعامل م‍ؤسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی با بیان اینکه او بعدها به درخواست مردم همدان به عنوان نماینده مجلس ورود پیدا کرد، گفت: مرحومه حدیدچی دو دوره نیز نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود.

وی با بیان اینکه ایشان در تمام این دوران تابع خط انقلاب در پیروی از امام(ره) بود، افزود: او همچنین با تابعیت محض از مقام معظم رهبری نیز مسیر فعالیت‌های خود را شکل بخشیده بود.

حجازی با بیان اینکه هیچگونه دلبستگی به مسائل دنیوی در هیچ مقطعی از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی مرحومه حدیدچی دیده نشد، افزود:  او به طور کامل خود را وقف انقلاب و مردم کرده بود.

وی تصریح کرد: حتی ایشان هنگامی که دچار مشکل مالی شده بود حاضر به استفاده از منابع بیت‌المال یا موقعیت سیاسی اجتماعی خود برای رفع نیازهایش نشده بود.

مدیرعامل م‍ؤسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی با بیان اینکه مرحومه دباغ نقش خانم و مادر خانواده را نیز به خوبی ایفا می‌کرد، گفت: ایشان ضمن اینکه به مسائل اجتماعی، سیاسی و اعتقادی می‌پرداخت هیچگاه از نقش مادری خود غافل نمی‌شد و زندگی خود را مدیریت می‌کرد.

وی با بیان اینکه ایشان به عنوان الگو در سیره انقلاب اسلامی مطرح بود، افزود: او مسائل زندگی را کنار مسائل مبارزه قرار داده بود.

حجازی با بیان اینکه در حوزه سیاسی نیز نقش سنگ صبور را برای افرادی ایفا می‌کرد که نسبت به مسائل انقلاب دلسوزی داشتند، خاطرنشان کرد: برای طیف‌های مختلف سیاسی در گفت‌وگو با ایشان التیام لازم حاصل می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: جهت‌دهی که در همه نشست‌ها داشت این بود که انقلاب ما مدیون خون شهدا و زحمات بزرگانی است که در مسیر ولایت قدم برداشته‌اند.

مدیرعامل م‍ؤسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی با بیان اینکه داشتن اینگونه شخصیت باعث شده بود طیف‌های مختلف سیاسی احترام خاصی برای او قائل شوند، افزود: توجه به سیره این بزرگان از این بابت باید مهم باشد که ما بدانیم انقلاب سرمایه‌های عظیم و ارزشمندی را پیرامون خود داشته تا توانسته مسیرهای پرفراز و نشیب را طی کند.

وی با بیان اینکه جوانان ما باید به عنوان آتیه‌سازان انقلاب اسلامی در نقش‌های مختلف ورود کنند، گفت: آنها باید با مطالعه و مرور شخصیت این افراد خود را آماده سختی‌ها و مشکلات کنند تا در فرداهای انقلاب نقش مثبت و ارزنده‌ای را داشته باشند.

حجازی ادامه داد: مرحومه دباغ در شرایطی مشکلات، سختی‌ها و... را تحمل می‌کرد که هیچ سخنی از پیروزی نبود و تنها جلب رضای الهی مهم بود.

وی با بیان اینکه این نیت در کار باعث می‌شود که در تشییع جنازه بانویی قریب به 80 سال سن، مردم حضور چشمگیری داشته باشند و رهبری از ایشان به نیکی سخن گویند، خاطرنشان کرد: شخصیت ایشان می‌تواند برای دختران جوان و دلسوزان آرمان‌های انقلاب به عنوان سیره اجتماعی و انقلابی مطرح باشد.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان