اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. آذر 1395 - 10:48   |   کد مطلب: 21991
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان همدان با اشاره به وجود نیروهای متخصص بسیجی در این سازمان گفت: جهت کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی اولین کارگروه پایش صنایع استان همدان تشکیل شد.

به گزارش صبح الوند، سرهنگ عزت‌الله مهرافروزدر گفتگو با صبح الوند، به بیان  تاریخچه‌ای از بسیج مهندسین صنایع همدان پرداخت و اظهار کرد: بسیج مهندسین صنایع یکی از اقشار متخصص بسیج است که بیش از دو سال است به فعالیت خود می‌پردازد.

 

وی با اشاره به مأموریت‌های عمومی بسیج مهندسین صنایع همدان اظهار کرد:  اعضای این قشر فارغ‌التحصیلان مهندسی در رشته‌های مختلف صنعتی است که ازجمله مأموریت‌های عمومی آن جذب و ساماندهی اعضای بسیج است که تاکنون  موفق به جذب نزدیک  به 3 هزار نفر در سازمان بسیج مهندسین صنایع شده‌ایم.

 

مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان همدان اظهار کرد: اعضای بسیج مهندسین صنایع همدان بر اساس رشته‌های خود در غالب حلقه‌های صالحین  و تحت عنوان انجمن‌های علمی تخصصی دسته‌بندی می‌شوند.

 

وی  در خصوص مأموریت‌های تخصصی بسیج مهندسین صنایع همدان بیان کرد: بخش دیگری از مأموریت‌های سازمان بسیج مهندسین مأموریت‌های تخصصی است که در سال  95 به ما واگذاری شده و آن  بحث پایش و عارضه‌یابی صنایع استان و کمک به احیا و راه‌اندازی صنایع راکد و نیمه فعال در استان است.

 

مهر افروز با اشاره به برگزاری اولین جلسه کارگروه پایش صنایع سازمان بسیج مهندسین صنعتی اظهار کرد: به‌تازگی  این کارگروه فعالیت خود را آغاز کرده است  که البته پیش‌زمینه تشکیل این کارگروه در حوزه صنعت را  قبلاً هم انجام می‌دهیم اما طبق دستور ابلاغی امسال کارگروه پایش را تشکیل دادیم تا بتوانیم کمک‌ها را در حدتوان  به واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه بدهیم.

 

وی در خصوص نحوه کار کارگروه پایش صنایع استان همدان گفت: برنامه به این شکل است که گروه‌های جهادی سازمان به واحدهای تولیدی و صنعتی اعزام  و مهندسین از نزدیک در واحدهای تولیدی حضور پیدا می‌کنند و شناسنامه وضعیتی برای هر واحد صنعتی  پر می‌کنند و به‌این‌ترتیب موانع هر واحد را شناسایی  و بعد از شناسایی، پرسش‌نامه‌های تکمیل‌شده‌ای از مشکلات صنایع را  در کارگروه پایش صنایع استان مطرح می‌کنیم  که در این زمینه دسته‌بندی‌های خاصی را روی فرم‌ها انجام می‌دهیم و بر روی موانع و مشکلاتی که صنایع ممکن است داشته باشند کار می‌کنیم و از مسئولین مربوطه هم‌جهت حضور دعوت به عمل می‌آید.

 

مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان همدان تصریح کرد: در این کارگروه تلاش می‌شود در حد توانایی موانع مشکلاتی که در سر راه صنایع استان  وجود دارد رفع و یا اینکه مسائل و مشکلات را به مسئولین ارجاع دهیم چون به‌هرحال بسیج مسئولیت اجرایی در این حوزه را ندارد و مأموریتی هم که به ما محول شده است در بحث پایش صنایع است و مأموریت‌ها موازی با ادارات  صنعتی نیست بلکه مأموریت ما در جهت هم‌افزایی و کمک به واحدهای صنعتی است که با استفاده از بهره‌برداری از پتانسیل و توان بسیج بتوانیم در جهت رفع موانع واحدهای صنعتی ورود پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به وجود نیروی انسانی متخصص در سازمان بسیج مهندسین صنایع همدان اظهار کرد: شاید بهترین پتانسیل ما در سازمان بسیج پتانسیل نیروی انسانی متخصص است که این پتانسیل در هیچ جایی وجود ندارد .

مهرافروزافزود: اگر سازمان‌ها وادارات دولتی نیاز به کمک و همکاری داشتند با استفاده  از پتانسیل‌های نیروهای متخصص قدم‌های بزرگی می‌توان برداشت و ما اعلام آمادگی کردیم که هر سازمان یا ارگانی دولتی  متخصص در رشته‌های صنعتی بخواهد مهندسین سازمان بسیج صنایع را جهت پیشبرد کارهایشان در اختیارشان می‌گذاریم.

 

مسئول بسیج صنعتی استان همدان  در خصوص تبیین فعالیت‌های تخصصی اظهار کرد: ما از سال گذشته با راه‌اندازی کلینیک صنعتی در استان خدمات مشاورهای فنی و تخصصی را به‌صورت رایگان به واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه می‌دهیم یعنی چنانچه واحد تولیدی در خصوص یک مبحث فنی و تخصصی مشکلی و نیاز به مشاوره داشته باشد گروه‌های تخصصی ما این  مشاوره لازم را به آنان می‌دهند و حتی این امکان وجود دارد که ما تیم‌هایمان را به آن واحد تولیدی اعزام کنیم و آنان از نزدیک موانع و مشکلات را بررسی و کمک‌های فنی و مهندسی را به آن‌ها ارائه دهند.

 

راه‌اندازی سامانه جامع صنایع و معادن استان همدان در هفته بسیج

وی تأکید کرد: بزرگ‌ترین پتانسیل ما نیروهای متخصص است که داریم و دنبال این هستیم که خدمات دانش‌بنیان را بتوانیم به در حوزه صنعت ارائه دهیم. در همین راستا یک گروه فنی و تخصصی را تحت عنوان انجمن علمی کامپیوتر و رایانه در سازمان بسیج مهندسین داریم از 8 ماه گذشته روی طرحی مبنی بر راه‌اندازی دو سامانه  اینترنتی که این دو سامانه عبارتند از سامانه جامع صنایع استان و سامانه جامع معادن استان  فعالیت کرده‌ایم و هدف این است که در درون این دو سامانه فعالین و واحدهای تولیدی را  در حوزه صنعت و معدن معرفی کنیم .

 

مهر افروز افزود: در این سامانه‌ها سعی شده است مواردی همچون واحدهای صنعتی، تولیدات واحدهای صنعتی و مسائل و  مشکلات آن‌ها را معرفی و بستر مناسبی فراهم شود که صنایع استان دریک سامانه واحد خود را معرفی و محصولاتشان را ارائه بدهند تا بتوانند همدیگر را بهتر بشناسند.

 

وی با اشاره به‌رایگان بودن خدمات‌رسانی در سامانه‌های مذکور اظهار کرد: مشابه این‌چنین سامانه‌هایی شاید قراردادهایشان را رقم‌های خیلی درشتی باشد و پول‌های کلانی را بابت این قضیه بگیرند ولی با برنامه‌ریزی که ما انجام دادیم این سامانه را به‌صورت رایگان  در اختیار بخشه‌ای مختلف واحدهای تولیدی قرار می‌دهیم و  به‌زودی در هفته بسیج رونمایی خواهد شد و جزییات سامانه را بیشتر بیان خواهیم کرد.

 

مسئول بسیج مهندسین صنعتی همدان تصریح کرد:  سازمان بسیج مهندسین صنعتی همدان به دنبال این است که  از توان تخصصی ،فنی ونیروی انسانی ماهر  که تحت عنوان مهندسین بسیجی سازمان‌دهی  خدماتی کاملاً رایگان در حوزه‌های فنی و تخصصی به واحدهای صنعتی ارائه دهند.

 

وی با اشاره به ارتباط خوب بسیج  مهندسین صنعتی با واحدهای صنعتی  همدان اظهار کرد: ما در دوساله گذشته ارتباط خوبی با بخش صنعت گرفته‌ایم  و آنان اعتماد خیلی خوبی به  واحدهای تولیدی و صنعتی استان دارند.

 

ارتقا ارتباط بین صنعت و دانشگاه

مهر افروز در خصوص بحث ارتباط صنایع با دانشگاه اظهار کرد: در حوزه فنی و تخصصی به دنبال ارتباط صنعت با دانشگاه هستیم زیرا حلقه مفقوده ارتباط صنعت با دانشگاه معضلی است که کل کشور از آن رنج می‌برد ما در تلاشیم با توجه به ارتباط خوبی که ازیک‌طرف با بدنه صنعت و از طرفی دیگر با  فارغ‌التحصیلان دانشگاه داریم از پتانسیل دانشگاه‌ها استفاده بیشتری در حوزه صنعت ببریم .

 

وی در پایان افزود: در این راستا تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه بوعلی سینا بسته‌ایم و داخل مرکز رشد بوعلی سینا کلینیک صنعتی خود را راه‌اندازی کردیم از همین‌جا تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه بوعلی که همکاری‌های خوبی درزمینهٔ انجام فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت و همچنین ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان