اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آبان 1395 - 13:50   |   کد مطلب: 21586
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت:‌ امسال تعدادی کتابخانه شهری و روستایی در همدان افتتاح می‌شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس،

محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز مراسم تجلیل از کتابداران برتر، اعضای نمونه و خانواده شهدا با حضور مسوولان استانی اظهار کرد: برگزاری این مناسبت فرصتی است تا ما ضمن پرداختن به برنامه‌ها و سیاست‌ها، برنامه‌های انجام شده در یک سال اخیر را مرور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از سه پیش که مسئولیت را پذیرفتم سعی کرده‌ام به مقوله کتاب اهتمام جدی داشته باشم و این بود که سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایمان سمت و سوی دیگری پیدا کرد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه نتیجه این اقدامات آن بود که در دو بخش، رتبه برتر و دوم را به دست آوریم، گفت: با وجود تنگناهایی که وجود داشت و تخصیص منابع سخت شده است، باز سیاست‌ها را توسعه داده و از بهترین فرصت‌ها استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه دیگر درآمد کشور 150 میلیارد دلار نیست که تورم 40 درصدی اتفاق بیافتد بلکه اکنون درآمد کشور 23 تا 25 میلیارد دلار شده است، افزود: با این درآمد کم توانسته‌ایم توسعه کمی و کیفی کتاب و کتابخوانی را امسال رقم بزنیم.

الهی‌تبار با بیان اینکه در جلسه‌ای در حضور بخشداران، آنها اعلام کردند که مکان‌هایی وجود دارد که بلااستفاده مانده و می‌توان تبدیل به کتابخانه کرد، گفت: مسؤولان کتابخانه استان این مهم را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه با دست خالی اقداماتی در این زمینه انجام داده‌ایم و اگر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شود می‌توان کار خوب و اثرگذاری انجام داد، افزود: سند چشم‎انداز توسعه با محور دانایی به این تاکید دارد که در همه ابعاد در منطقه سرآمد باشیم و رمز این کار نیز خواندن است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه باید جامعه را توانمند کرد، گفت:‌ نهاد کتابخانه‌ها از جمله نهادهایی که می‌تواند در این زمینه نقش‎آفرین باشد و دانایی را در جامعه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه توفیقات بدون تلاش حاصل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: 24 آبان ماه خبرهای خوشی در حوزه کتاب و کتابخوانی استان از سوی نهاد کتابخانه‌های کشور به گوش خواهد رسید.

الهی تبار با بیان اینکه در حوزه زیربنایی اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: با اجرای طرح خوب «نهضت اهدایی کتاب»  قریب به 200 هزار جلد کتاب اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه کتابخانه‌ها توفیقات خوبی حاصل شده است، گفت: امسال تعداد قابل توجهی کتابخانه در شهرها و روستاها افتتاح خواهد شد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه اعتبارات کتابخانه‌ها را افزایش دادیم و خود نهاد کتابخانه‌ها نیز کددار شده است، افزود: پیش‎بینی می‎کنم امسال نیز توجه خوبی به امر کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تألیف نیز توفیقات خوبی حاصل شده است و امسال دو نفر در این حوزه توانستند جایزه ویژه‌ای را در سطح ملی کسب کنند، گفت:‌ امیدوارم با وجود تنگناها، در حوزه کتاب و کتابخوانی به توفیقاتی دست پیدا کنیم.

الهی‎تبار درخواست کرد دو کتابخانه به نام شهدای مدافع حرم شهید مصطفوی و شهید ترابی کمال که هر دو عضو  کتابخانه شهید باهنر شهرستان بهار بودند، نامگذاری شود.

در پایان از خانواده این دو شهید بزرگوار و دیگر فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تقدیر شد.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان