اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آبان 1395 - 13:33   |   کد مطلب: 21583
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از برپایی بزرگترین موکب غرب کشور در ملایر با همکاری اوقاف، نهادهای شهرستان و مشارکت‌های مردمی در راستای خدمات‎رسانی به زائرین اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام حسین قبادی با اشاره به اینکه همزمان با فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان زوار حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‎العباس(ع) از نقاط مختلف کشورمان به کربلای معلی سفر می‌کند، اظهار کرد: خدمت به زائرین حسینی وظیفه همه ماست.

وی با اشاره به اینکه حماسه بزرگ اربعین حسینی یک اجتماع بزرگ در دفاع از ارزش‌های اسلام و تشیع است، گفت: همه ما مسئولیت داریم تا بهترین خدمات را به زائرین این حماسه بزرگ ارائه دهیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در راستای خدمت به زائرین در مسیر حرکت زائرین حسینی موکب‌ها و ایستگاه‌های مختلفی برپا می‌شود، افزود: امسال نیز این موکب‌ها در سراسر کشور آماده خدمات‎دهی به زائرین هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر یکی از مسیرهای اصلی و پر تردد عبور زائرین به کربلاست، افزود: در این زمینه تمهیدات لازم برای خدمات‏‎دهی مطلوب به زائرین در این شهرستان اندیشیده شده است.

قبادی از برپایی بزرگترین موکب غرب کشور در شهرستان ملایر برای پذیرائی زائرین اربعین حسینی خبر داد و گفت: تجهیزات و اقلام موردنیاز برای پذیرایی و اسکان زائرین اربعین حسینی در این موکب پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: این موکب با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه و با همکاری ادارات، نهادها و مشارکت‌های مردمی در بهشت هاجر ملایر برپا می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر از تصریح کرد: در این موکب مکان برای اسکان زائران، پذیرایی از زائران و اطعام‌دهی در راستای نیت واقف استقرار دستگاه عابر بانک با همکاری یکی از بانک‌های ملایر، استقرار آمبولانس با همکاری حوزه بهداشت و درمان واستقرار نیروهای هلال احمر در راستای خدمات امدادی به زائران، استقرار تانکر آب، محل پارکینگ و... در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای اسکان زائرین اربعین چهار مکان در ملایر در نظر گرفته شده است، افزود: این مکان‌ها در خود بهشت هاجر، مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در خیابان اراک، امامزاده عبدالله ملایر و حسینیه سیدالشهدا(ع) در خیابان شهید رجایی خواهد بود.

قبادی از برپایی این موکب از 20 آبان ماه تا 30 آبان ماه به مدت 10 روز در بهشت هاجر ملایر خبر داد و گفت: کمک‎ها و مشارکت‎های مردمی و نذورات نیز از طریق این موکب توزیع می‌شود.

وی گفت: پیش‎بینی می‌شود این موکب به 100 هزار نفر از زائرین اربعین حسینی خدمات‎دهی مختلف ارائه دهد.

 رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر در ادامه بیان کرد: سال گذشته در راستای اجرای نیت واقف مبلغ 100 میلیون تومان البسه و کفش خریداری و بین زائرین نیازمند اربعین  در مسیر مرز مهران توزیع شد.

وی یادآور شد: امسال نیز در همین راستا با توجه به نیت واقف مبلغ  80 میلیون تومان برای خرید البسه و کفش برای زائرین در نظر گرفته شده که بین افراد نیازمند همزمان با اربعین حسینی یا در موکب ملایر و یا در مرز مهران توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان