اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آبان 1395 - 20:00   |   کد مطلب: 21352

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، محور معروف به 'کرمانشاه' در ورودی شهر همدان مسیر ارتباطی استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان به مرکز کشور است و روزانه هزاران دستگاه خودرو از ناوگان حمل و نقل سبک و سنگین از این مسیر به عنوان ترانزیت منطقه غرب کشور استفاده می کنند.
علاوه بر استان های همجوار، این مسیر محل تردد شهرهای غرب نشین همدان و نیز هزاران روستای این مناطق به شمار می رود که روزانه برای انجام امور ضروری خود به شهر همدان و سایر شهرهای مرکز کشور عزیمت می کنند.
مسیر ورودی کرمانشاه به همدان در واقع اصلی ترین محور ترانزیت تجاری کشور عراق به مرکز ایران نیز محسوب می شود.
هم اکنون این قطعه از راه مهم جاده ای به دلیل فرسودگی آسفالت باعث ایجاد مشکلاتی برای رانندگان وسایط نقلیه شده است به طوری که این رانندگان برای رهایی از دست اندازها و چاله چوله های ایجاد شده در این گذرگاه ، به ناچار اقدام به حرکت مارپیچ و خطرساز می کنند.
به گفته رانندگان پرتردد این محور، به دلیل وجود چاله های متعدد در طول مسیر میدان کربلا به سمت صدا و سیمای همدان و بلعکس، خطر ترکیدگی لاستیک، تخریب جلوبندی خودروها، انحراف از مسیر و برخورد با خودرو یا عابر پیاده همواره وجود دارد.
حالا با نزدیک شدن به اربعین حسینی، این مسیر تبدیل به ترافیک بسیار سنگین خودورهای حامل زائران حسینی است و با توجه به مشکلات آسفالت آن به طور حتم احتمال وقوع حوادث ناگوار رانندگی نیز وجود دارد.
شهردار شهر مریانج در این باره می گوید: 40 روز قبل در تفاهمی با شهرداری منطقه چهار و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان مقرر شد با تقسیم سهم اجرایی شدن عملیات آسفالت این محور، در اسرع وقت اقدام لازم صورت بگیرد.
محسن معصومعلی زاده روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: براساس تفاهم نامه منعقد شده 80 درصد از اجرای عملیات آسفالت میدان کربلا به سمت میدان صدا و سیما عهده شهرداری مریانج و 20 درصد نیز توسط شهرداری منطقه چهار تامین هزینه می شود.
وی اضافه کرد: البته در راستای این تفاهم نامه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان مسئولیت تامین قیر آسفالت را عهده دار شد که در انتظار مصوبه وزارتخانه است.
معصومعلی زاده خاطرنشان کرد: به محض اجرایی شدن تعهد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان، نسبت به انعقاد قرارداد با پیمانکار و شتاب در عملیات آسفالت این محور اقدام خواهد شد.
وی افزود: 10 میلیارد ریال برای آسفالت این مسیر بودجه لازم است و باتوجه به هزینه های بالا، شهرداری مریانج به تنهایی قادر به تامین هزینه های زیرسازی و آسفالت نیست.
شهر مریانج در پنج کیلومتری مسیر اصلی و ورودی شهر همدان واقع شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان