اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مرداد 1395 - 8:38   |   کد مطلب: 19593
معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان گفت:
دستاوردهاي دفاع مقدس يک سرمايه بزرگ براي انقلاب است
معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان گفت: دستاوردهاي دفاع مقدس يک سرمايه بزرگ براي انقلاب اسلامي است.

به گزارش صبح الوند، محمد ابراهيم الهي تبار در نشست اعضاي ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس اوج و قله افتخار ملت ايران است و بزرگداشت اين هفته تجليل از حماسه ها و جانفشاني هاي مردم است.

وي اضافه کرد: استان همدان نقش مهمي در جريان هشت سال جنگ تحميلي داشته است و نيروهاي مسلح همدان به ويژه پايگاه هوايي شهيد نوژه در آغازين روزهاي جنگ ضربه هاي زيادي را به دشمن وارد کردند.

وي بيان کرد: با وجود بمباران همدان توسط نيروي هوايي دشمن و شهادت شماري از مردم ، اهالي اين استان در قالب نيروهاي رزمي و بسيجي در ميدان نبرد عليه دشمن حضور يافتند و رشادت هاي ماندگاري آفريدند.

الهي تبار در ادامه با گراميداشت ياد و خاطر شهداي دولت بيان کرد: شعار هفته دولت 'اقدام و عمل ، ملت و دولت' نامگذاري شده و بايد در اين هفته با اجراي برنامه هاي مختلف اين شعار را عملي کرد.

مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان همدان نيز گفت: نگاه صنفي و انحصاري به دفاع مقدس نبايد داشت چراکه فضاي جبهه خالي از نگاه طيفي و حزبي بود.

سردار مهدي ظفري افزود: تمامي مسئولان بايد در برگزاري برنامه هاي هفته دفاع مقدس همکاري کنند تا با اجراي برنامه هاي متنوع در هفته دفاع مقدس بتوان اين هفته را همگاني کرد.

وي بيان کرد: دفاع مقدس يک ميراث ملي مذهبي و يک افتخار ملي است و ما ميراث اين افتخار غير قابل تکرار هستيم بنابراين بايد ابعاد اين حماسه به نسل جديد جامعه منتقل شود.

سردار ظفري با بيان اينکه حوادث هشت سال جنگ تحميلي و دفاع مقدس تنديس زنده از فداکاري ملت ايران است گفت: بسياري از ابعاد دفاع مقدس با وجود بيش از دو دهه از پايان جنگ تحميلي ناشناخته مانده و با گذر زمان نمايان مي شود.

وي اضافه کرد: يکي از شاهکارها و آثار مثبت دفاع مقدس نقش بازدارندگي آن است به گونه اي که ايران را به يک جزيره امن و ثبات تبديل کرده و در هدايت آينده تاريخ موثر است.

به گزارش ايرنا مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس همدان گفت: دفاع از حرم آل الله براي ما يک افتخار است و اگر مدافعان حرم نبودند هم اينک بايد در داخل کشور به جنگ با دشمن مي پرداختيم.

مدير باغ موزه دفاع مقدس استان همدان نيز با بيان اينکه هفته دفاع مقدس امسال برنامه تجليل از سربازان نمونه در يک برنامه عمومي و با حضور اقشار مختلف در باغ موزه برگزار مي شود افزود: به خاطر شهادت جمعي از فرماندهان در هفتم مهرماه، هفته دفاع مقدس از سال گذشته از هفت روز به هشت روز افزايش يافت.

سرهنگ پاسدار خليل الهي تبار افزود: شعار هفته دفاع مقدس امسال 'ما آماده ايم' بوده که بايد اين شعار در تبلغات شهري و اقلام توليدي به نحو مطلوب منعکس شود.

به گزارش ايرنا وي اظهارکرد: ديدار با نماينده ولي فقيه در استان، آيين سان و رژه، غبارروبي و عطرافشاني مزار شهدا، تجليل از خانواده شهدا و ايثارگان، نمايشنامه خياباني، کنسرت کودکانه، طرح رفاقت با شهدا، برپايي ايستگاه صلواتي، سخنراني فرماندهان پيش از خطبه هاي نمازجمعه و خاطره گويي در مساجد از برنامه هاي پيش بيني شده براي هفته دفاع مقدس است.

مهراد نادري فر مديرکل امور اجتماعي استانداري همدان نيز گفت: 16 مهرماه امسال نخستين سالگرد شهادت سرلشگر پاسدار حاج حسين همداني است و براي گراميداشت ياد و خاطر اين شهيد والا مقام ستادي تشکيل شده که اعضاي آن به همراه مسئوليتها مشخص شده است.

برنامه هاي هفته دفاع مقدس از 31 شهريور ماه آغاز مي شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان