اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. مرداد 1395 - 9:37   |   کد مطلب: 19322
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از بهره مندی 552 مددجوی تحت حمایت این نهاد از آموزش های فنی و حرفه ای در سال جاری خبر داد.

به گزارش صبح الوند،  قاسم یارمحمدی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 35 دوره آموزشی در رشته های مختلف صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی و خدماتی  با همکاری مراکز فنی و حرفه ای شهرستان ها برگزار شده است، افزود: در این دوره ها تعداد 552 کارآموز شرکت کرده اند که پس از گذراندن دوره های آموزشی با استفاده از تسهیلات صندوق امداد و یا منابع بانکی نسبت به اجرای طرح خوداشتغالی اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: نتیجه ارزیابی عملکرد برنامه توانمندسازی نشان می دهد افرادی که از دانش فنی و مهارت های حرفه ای بالاتری برخوردار بوده اند در اجرای طرح های اشتغال و خودکفایی موفقیت بیشتری داشته اند.

یارمحمدی گفت: دانش فنی و مهارت های حرفه ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه سالانه 10 درصد از خانواده های مددجویان با توانمندسازی و خودکفایی باید از چرخه حمایتی خارج شوند، بیان کرد: سال گذشته برای اشتغالزایی خانواده های تحت حمایت این نهاد بیش از 311 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

یارمحمدی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون نیز یک هزار و 450 فقره تسهیلات کارگشایی و اشتغال با اختصاص اعتباری بیش از 33 میلیارد ریال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد یک هزار و 236 نفر از مشترکین طرح های اشتغالزایی با استفاده از تسهیلات و خدمات این نهاد به مرحله توانمندی و خودکفایی نائل شده اند، افزود: در همین راستا بالغ بر 120 میلیارد ریال در رشته های کشاورزی، دامپروری، خدماتی، صنعتی و تولیدی تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان