اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. خرداد 1395 - 8:23   |   کد مطلب: 18340
معاونت سياسي و امنيتي استانداري همدان:
اجراي طرح آمايش اتباع خارجي در همدان
معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان گفت: طرح آمايش اتباع خارجي از فردا به مدت هشت روز در همدان اجرا مي شود.

به گزارش صبح الوند، محمد ابراهيم الهي تبار در جريان بازديد از دفتر اتباع خارجي همدان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: هر چند سال يکبار طرح آمايش اتباع خارجي به صورت سراسري در کشور انجام مي شود.

وي اضافه کرد: برنامه عملياتي اجراي طرح آمايش اتباع خارجي از اوايل ارديبهشت ماه آغاز شده و در استان همدان مرحله نخست طرح از فردا شروع مي شود.

وي بيان کرد: آمايش 11 با رويکرد جديد به روز رساني و کسب حداکثر اطلاعات از مهاجران با هدف ساماندهي و امکان مديريت بر اين جمعيت انجام مي شود.

معاون استاندار همدان هدف از اجراي اين طرح را صدور کارت شناسايي معتبر براي ادامه اقامت قانونمند اتباع خارجي مشمول طرح براي يک دوره يکساله ذکر کرد.

الهي تبار گفت: همچنين اين طرح به منظور ايجاد بانک اطلاعاتي دقيق از جامعه آماري مهاجران بر اساس اطلاعات روزآمد اجرا مي شود.

وي در ارتباط با فرايند اجراي طرح توضيح داد: در مرحل نخست اجراي طرح، فراخوان نوبت دهي از دهم خرداد ماه به مدت هشت روز انجام شده و در صورت نياز اين مهلت تمديد مي شود.

وي اضافه کرد: همچنين سرپرستان خانوارها با در دست داشتن مدارک مورد نياز به دفتر امور اتباع خارجي استانداري واقع در بلوار بعثت ساختمان مديريت امور اتباع خارجي مراجعه کرده و نامنويسي اوليه صورت مي گيرد.

معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان گفت: در مرحله دوم فراخوان حضور سرپرستان به همراه ديگر اعضاي خانواده براي تکميل فرمهاي مربوطه داده مي شود که زمان آن به زودي اعلام مي شود.

الهي تبار اظهار کرد: در مرحله سوم نيز صدور کارت و تحويل پس از انجام مراحل نامنويسي و تکميل فرم صورت مي گيرد.

وي افزود: تيمهاي از استان تهران به همدان وارد شده و در مرکز اتباع خارجي استانداري مستقر مي شوند تا در اجراي اين طرح اين مجموعه را ياري مي دهند.

معاون سياسي امنيتي استانداري همدان داشتن اطلاعات جامع از اتباع خارجي عراقي، افغاني و ساير مليتهاي آواره که پناهندگي به ايران داشتند را از ديگر اهداف اجراي اين طرح برشمرد.

الهي تبار اضافه کرد: با قانونمند شدنن اقامت اتباع خارجي در کشور، آنها مي توانند از خدمات رفاهي و بهداشتي به نحو قانونمند برخوردار شوند و تحولات شناسنامه اي نظير ازدواج، طلاق و فوت براي آنها اعمال شود.

معاون سياسي امنيتي استانداري همدان از دفتر جديد اتباع خارجي که در ساختمان مديريت بحران و پدافند غيرعامل قرار داشت بازديد کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان