اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1395 - 11:11   |   کد مطلب: 17701
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان برنامه های هفته زمین پاک در همدان را اعلام کرد.

به گزارش صبح الوند، محمدرضا محمدی به بیان برنامه های هفته زمین پاک پرداخت و گفت: افتتاح سیستم امحای پسماندهای عفونی بیمارستان قلب فرشچیان با حضور استاندار در هفته آتی، پاکسازی کوهستان الوند با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، برگزاری همایش پیاده روی بسیج خواهران ادارات به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، داجرای برنامه های زمین پاک در 11 مدرسه در استان، پاکسازی تالاب پیرسلمان توسط خبرنگاران، ارائه بیانیه و شعار روز زمین پاک به ائمه جماعات برای طرح در خطبه های نماز جمعه، رونمایی از موتور سیکلت برقی در بوستان ارم، تجلیل از صنایعی که استانداردهای زیست محیطی را در دفع پسماند رعایت می کنند، برگزاری کارگاه های آموزشی و مراسم های پاکسازی در استان از جمله برنامه هایی است که به مناسبت روز زمین پاک در همدان اجرا می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه شعار امسال روز زمین پاک، درختان برای زمین و زمین برای زندگی است اظهار کرد: طبق رایزنی های صورت گرفته با پادگان موجود در سوباشی کبودراهنگ، سه هزار نیروی سرباز موجود در این مرکز نظامی، آموزش زیست محیطی را فرا گرفته و از توان انها برای پاکسازی محیط زیست استفاده می شود.

وی گفت: برخورد جدی با واحدهایی که نسبت به دفع اصولی پسماند همتی نمی کنند در دستور کار است و دو دهیار ملایر به علت دفع غیراصولی پسماند و هشت واحد صنعتی متخلف بعلت دفع غیراصولی پسماند به مرجع قضایی معرفی شده اند.

محمدی از پایش واحدهای خدماتی بین راهی و صدور اخطاریه برای هفت واحد متخلف خبرداد و گفت: با توجه به اینکه همدان یک شهر گردشگری است باید ورودی های آن که نماد شهر هستند متناسب با سبقه این استان باشد.

محمدی در ادامه با انتقاد از مدیریت امور شهری تصریح کرد: در حالیکه فنس کشی مراکز دفن زباله شهر همدان از وظایف مدیریت امور شهری است و تعهداتی در این باره نیز داده ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: در بسیاری از واحدها شاهد دفع غیراصولی و سوزندان به روش غیراستاندارد پسماند و دفع نادرست شیرابه در لندفیل هستیم.

وی اضافه کرد: طبق بازدیدهای صورت گرفته از ایستگاه عوارضی، پاسگاههای پلیس راه و مجتمع های بین راهی ، این مراکز وضعیت مناسبی ندارند که لازم است پسماندهای مراکز خدماتی بین راهی با حمایت اداره کل راه و شهرسازی و اجرای پلیس راهور و اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، این وضعیت را مدیریت کنند.

انتهای پبام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان