اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. فروردين 1396 - 15:42   |   کد مطلب: 24587
همسر شهید هسته ای مسعود علی محمدی با بیان اینکه در بحث برجام نیرنگ آمریکایی‌ها برملا شد و آن‌ها نشان دادند که نمی‌خواهند مردم ایران در صلح، امنیت و پیشرفت داشته باشند تصریح کرد: این کار خدا بود که که مکر دشمن برملا شود چون فکر نمی‌کنم ما هر کاری می‌کردیم نمی‌توانستم به این شکل دشمن را خوب برای برخی ها شناسایی کنیم.
شهید علی محمدی

به گزارش صبح الوند، به مناسبت فرارسیدن  بیست فروردین ،روز ملی فناوری هسته‌ای با همسر شهید علی محمدی اولین شهید هسته‌ای کشور که به دست عامل تروریستی صهیونیسم در زمستان سال ۸۸ به شهادت رسید مصاحبه‌ای  صورت گرفت.

 

*شهید علی محمدی بر پیشرفت ایران تاکید داشتند

منصوره کرمی در گفتگو با صبح الوند،  با اشاره به تاکید شهید مسعود علی محمدی به پیشرفت ایران گفت: خود شهید از اول انقلاب و در مسیر پیشرفت انقلاب دانشجو بودند و در زمان ازدواجمان دانشجوی دوران لیسانس بودند و من چون از اول با ایشان بودم خواسته‌ها و تلاش‌هایشان را با چشم خودم شاهد بودم که ایشان چطوری تلاش می‌کند که ایران روزبه‌روز قوی‌تر و پیشرفت کند .

 

*رفتن دانشجوهایش به خارج از کشور ناراحتش می کرد

همسر شهید علی محمدی افزود: شهید همیشه می‌گفت که ما ملت ایران چه  کمتر از جاهای دیگر دنیا داریم و چرا ما نباید پیشرفت کنیم زیرا زمانی ایران مهد علم بوده و حالا دانشمندان ما باید بروند آن‌طرف آب و در ایران نمانند  و این برایش خیلی ناراحت‌کننده بود وقت می‌دید دانشجوهایش به خارج از کشور می‌روند و می‌گفت بالای 90 درصد این‌ها برنمی‌گردند .

 

وی با بیان اینکه شهید از رفتن دانشجویانش به خارج از کشور ناراحت می شد تصریح کرد: شهید همیشه افسوس می‌خورد و می‌گفت جوانان نابغه ما باید بمانند اینجا و امکاناتی برای آن‌ها تهیه بشود و در این صورت ما مطمئناً به همان درجه و جایگاهی که باید برسیم خواهیم رسید و چیزی کمتر از اروپایی‌ها و کشورهای غربی نداریم.

 

*شهید بر روی تمام مسائل علمی حساسیت داشت

کرمی  در خصوص حساسیت شهید بر روی تمام مسائل علمی گفت: خاطرم هست زمانی شهید راجع به خشک‌سالی صحبت می‌کرد که ایران هنوز خشک‌سالی نشده بود و می‌گفت الآن تمام دنیا دارند بر روی آب کار می‌کنند و ما  در کشورمان اصلاً روی این موضوع کار نمی‌کنیم و همه دنیا و کشورهای غربی به فکر بیست سال بعدشان هستند اگر این انرژی ،آب و نفت تمام بشود ما چکار کنیم و می‌گفت ما در کشورمان چنین دیدگاهی نداریم و کسی بر روی آن کار نکرده است.

 

 

*دید وسیع شهید علت به شهادت رساندن وی بود

همسر شهید علی محمدی تصریح کرد:  من فکر می‌کنم یکی از دلایلی که ایشان را به شهادت رساندند همین دید وسیعشان بود.

 

*شهید اعتقاد به ساخت یک شتابدهنده داشت

وی افزود: شهید علی محمدی به فکر خیلی‌ها بودند  و خاطرم هست که می‌گفتند ما باید بتوانیم برای کشورمان یک شتاب‌دهنده داشته باشیم و اعتقاد داشت داشتن یک شتاب‌دهنده می‌تواند ازلحاظ صنعتی و  هسته‌ای  و از هر لحاظ دیگری  کشور را قدرتمند کند.

 

کرمی  اظهار کرد: دشمن شخصیت شهید را شناخته بود و می‌دانست که اگر ایشان بماند شاید روزبه‌روز باوجود یک چنین افرادی و خیلی از دوستانشان می توانند ایران را خیلی بیشتر از آن‌که هست قدرتمند کنند.

 

*با پیشرفت علم تحریم ها هیچ ضرری به ما نمی رسانند

همسر شهید علی محمدی با اشاره به بیانات رهبری  که می‌فرمایند العلم السلطان افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند به نظر بنده هر قسمت که علم  پیشرفت داشته باشد دیگر دشمن نمی‌تواند در آن قسمت به شما فشار بیاورد شما اگر از لحاظ کشاورزی قوی باشید هیچ‌وقت نمی‌تواند با تحریم گندم و برنج شما را اذیت کند.

 

وی تصریح کرد: ما اگر بتوانیم به نفت وابسته نباشیم و  بتوانیم بدون نفت کشورمان را چرخانیم منتظر خرید نفت توسط غربی‌ها نمی‌مانیم.

 

 

*استفاده از ظرفیت  دانشمندان بهترین راه حل پیشرفت ایران

کرمی  اظهار کرد:  اگر حاکمان کشور فکر وسیعی داشته باشند و بتوانند به‌خوبی از وجود دانشمندان استفاده بکنند، فکر می‌کنم کشورمان روزبه‌روز موفق‌تر خواهد بود وجود این دانشمندان شهیدمان خیلی واجب بود و ما  نیازمند چنین افرادی بودیم و شاید به همین دلایل بود که این افراد را به شهادت رساندند.

.

*شهید علی محمدی عاشق شهادت بود

وی  با اشاره به اینکه شهید هیچ‌گونه محافظ شخصی نداشت گفت: ایشان نه محافظ و نه وسیله‌ای برای دفاع از خودشان داشتند و خلی خودشان هم اهمیت نمی‌دادند البته من خودم شاکی هستم از اینکه چرا محافظ نداشتندو یا حتی یک دوربین جلوی در منزل ما نبود اما چیزی که به نظر من مهم فکر خود شهید بود مسعود فکر وسیعی داشت  و از مرگ نمی‌ترسید.

 

همسر شهید علی محمدی با بیان اینکه شهید  عاشق شهادت بود گفت:  همیشه جز آرزوهایش بود که به شهادت برسد یادمه چند روز قبل از شهادتش به من گفت متأسفانه درهای شهادت بسته‌شده جنگ تمام‌شده و دیگر ما این سعادت را نداریم ولی بعد از شهادت ایشان من متوجه شدم که همیشه درهای شهادت باز است  به‌شرط اینکه ما راهمان و هدفمان را خوب بشناسم و ترسی نداشته باشیم و وقتی قرار است  یک کار درستی انجام دهیم باید آن را انجام داد و شهید هم همین‌طور فکر می‌کرد.

 

*لحظه شهادت شهید سخت ترین لحظه زندگی ما است

کرمی  گفت: سخت‌ترین لحظه برای ما همان لحظه شهادت شهید است و هیچ‌وقت از ذهن ما پاک نخواهد شد و هیچ‌وقت برای ما فراموش‌شدنی نیست آنروز دختر من در خانه بود و پسرم تازه به سر کوچه رسیده بود که صدای انفجار شنیده شد و هر سه  نفر ما شاهد و ناظر بودیم و حتی وقتی تنها هستیم ناخودآگاه به سمت آنروز کشیده می‌شویم و راجع به آن روز صحبت می‌کنیم و واقعاً روز سختی برای ما بود.

 

 

*روز حادثه شهید سه بار از من خداحافظی کرد

وی به بیان روز حادثه پرداخت و گفت: صبح زود شهید بلند شد نماز خواندیم من رفتم صبحانه را آماده کردم و ایشان خیلی منظم بود طبق معمول کارهای روزانه‌اش را و راجع به هر موضوعی باید بحث می‌کرد یادداشت می‌کرد سپس ماشین خواهرش که طبق معمول جلوی ماشین بیرون برد من غذا را آماده کردم و غذای آن روز کتلت بود یک مقدار خیار و گوجه‌فرنگی کنارش گذاشتم آمدم جلوی در دیدم همسرم جلوی در ایستاده بعد نایلکس غذا را  به شهید دادم و وی از من خداحافظی کرد من همان‌جا ایستادم ظرف غذا را گذاشت داخل ماشین یک دور تو حیاط زد بند کفشش را سفت کرد دوباره برای بار دوم از من خداحافظی کرد ماشین را گذاشت کوچه اما پارک نکرد و در سمت راننده باز بود آمد در کوچه را که ببندد دید من هنوز جلوی در ایستادم  یک حیاط فاصله ما بود من طبق معمول حمد و ایت الکرسی می‌خواندم مشغول خواندن بودم که شهید برای بار سوم وقتی دید من آنجا ایستادم  گفت خداحافظ و در را بست وقتی در را بست ثانیه‌ای نشد که انفجار مهیبی رخ داد  به‌طوری‌که تا 5 کیلومتر صدای انفجار را شنیده بودند.

 

همسر شهید علی محمدی  با ابراز خوشحالی از برملا شدن چهره  پرنیرنگ امریکا برای برخی‌ها گفت:  خیلی از مردم من را نمی‌شناسند خاطرم هست من داشتم پیاده به سمت مزار همسرم می‌رفتم که دو  پسر داشتند می‌رفتند عکس همسر من را که با یک بنر بزرگ در خیابان زده بودند باهم نگاه کردند  و گفتند خودش را  به کشتن داد ما هم به دردسر انداخت  و متأسفانه نظر خیلی از مردم این‌طوری بود.

 

*در بحث برجام نیرنگ آمریکایی ها برملا شد

وی تصریح کرد: در بحث برجام نیرنگ آمریکایی‌ها برملا شد و آن‌ها نشان دادند که نمی‌خواهند مردم ایران در صلح،  امنیت و پیشرفت داشته  باشند زیرا ایران یک سرزمین حاصلخیز است که خیلی خوب می‌توانند از آن استفاده بکنند  و ایران اگر روزی بتواند روی پای خودش بایستد که خوشبختانه تا حالا توانسته الگویی برای  تمام کشورهای منطقه  می‌شود و شاید کار خدا بود که مکر دشمن برملا شود چون فکر نمی‌کنم ما هر کاری می‌کردیم نمی‌توانستم به این شکل دشمن را خوب شناسایی کنیم.

 

*دیدار رهبری یک نعمت بزرگ برای خانواده ما بود/ تا قبل از دیدار رهبری به ما زیاد توجه نمی شد

کرمی به بیان خاطره‌ای از اولین دیدار رهبری پرداخت و گفت: دیدار رهبری واقعاً یک نعمت بزرگ برای خانواده ما و کاملاً غیرمنتظره بود و تا قبل از اینکه  رهبری به منزل ما تشریف بیاورند ما خیلی دیده نمی‌شدیم و زیاد توجه  به ما نمی‌شد اما با ورود رهبری به منزل ما و توجه ایشان به ما  و وقتی‌که از مقام شهید به ما گفتند احساس غرور کردیم.

 

همسر شهید علی محمدی تصریح کرد: من و بچه‌هایم احساس غروری کردیم که چقدر همسر من بزرگ بوده که حضرت آقا این‌گونه در مورد شهید می‌گویند و این برای ما خانواده شهدا خیلی مهم است .

 

وی در پایان گفت: وجود شهید نعمت بزرگی برای ما بود و مسلماً نبودشان بسیار سخت‌تر از یک فرد معمولی برای ما خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان