اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. دى 1396 - 11:07   |   کد مطلب: 28141
مدیر هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به عدالت استخدامی در ادارات گفت: یکی از چالش های گزینش در ادارات فشار مدیران برای انتخاب افراد خاص است اما ما فقط براساس ضوابط اقدام و تحت تاثیر این فشارها قرار نمیگیریم.
مدیر هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی استان همدان

به گزارش صبح الوند، با توجه به صدور فرمان حکومتی امام (ره) مبنی بر تشکیل هسته گزینش در ادارات جهت استخدام افراد متعهد و انقلابی  و به مناسبت فرارسیدن این هفته و نشان دادن اهمیت بسیار زیاد این هسته در گزینش افراد نمونه ادارات  مصاحبه ای با مدیر هسته گزنیش سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ، حسین شرفی صورت گرفت.

 

مدیر هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی همدان ، حسین شرفی در گفتگو با صبح الوند،  ضمن تبریک هفته گزینش گفت: صدور فرمان حکومتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در امر تشکیل نهاد گزینش را جز یادگاران رهبر کبیر انقلاب می دانم.

 

شرفی  با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص گزینش گفت: تقریبا از 15 دیماه سال 61  که گزینش ها بنیان گذاشته شده و پیرو صحبت های امام (ره)که گفتند دولت بدون گزینش افراد متعهد و متخصص در رشته های مختلف موفق نیست و دولتمردان باید در گزینش  همکاران در واقع به کاردانی، تعهد و به بهتر خدمت کردنشان به کشور و منافع ملت  تکیه کنند تا در پیش خدا و  ملت رو سفید باشند حرکات خوبی در انتخاب نیروها در ادارات انجام شده است.

 

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری  در خصوص گزینش گفت: ایشان هم مدام تاکید  دارند که گزینش را به معنای پالایش نیروهای انسانی و زبده گزینی قرار دهید.

 

*وجود 7هزار پرونده در گزینش جهاد کشاورزی استان

مدیر هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی همدان گزینش را چشم بینا  برای مدیریت اجرایی در ادارات دانست و گفت: بنده جز اولی ها در زمینه گزینش بودم و از سال 66 در سازمان جهاد کشاورزی فعالیت دارم و حدود 7 هزار  پرونده اجرا شده در بایگانی گزینش جهاد کشاورزی استان داریم .

 

وی با بیان اینکه در سال جاری 750 پرونده جدید را بررسی کردیم افزود: عمدتا پرونده هایی را هم که بررسی کردیم در زمینه جذب  نیروهای جدید، تمدید قرادادها ، تمدید وضعیت پیمانی رسمی ابلاغ رای شده است و عمدتا افرادی که گرفتیم و کار بر روی پرونده هایشان کردیم کارشناسان ناظر کشاورزی هستند.

 

شرفی با بیان اینکه ما سعی در روان سازی در امر گزینش داریم ادامه داد: نکته بعدی که ما در امر گزینش دنبال می کنیم  فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است و با تهیه کتابچه هایی که در ان نحوه  مصاحبه قید شده است افراد را راهنمایی کردیم تا در روند استخدامشان مشکلی ایجاد نشود.

 

*98 درصد پروندهای ارسالی به گزینش جواب مثبت می گیرند

وی با بیان اینکه 98 درصد پرونده افرادی که به گزینش ارسال میشود جواب مثبت می گیرند گفت: 2 درصد مابقی هم به علت اینکه انتخاب اصلح مدنطر است رای نمی گیرند و این امرطبیعی است.

 

مدیر هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه گزینش هم مثل سایر علوم روز به روز در حال تحول است گفت: ما با برگزاری دوره های اموزش تخصصی برای گزینش گران،  آموزش و بازآفرینی گزینش گران سعی در بروزرسانی اطلاعات خود داریم.

 

وی ادامه داد: چون قوانین گزینش در  سطح کشور کهنه شده هم اکنون کار تدوین و بازنگری ضوابط  و صدور رای در گزینش در  سطح کشور در حال مطالعه و بررسی است تا اینکه از طریق هیات عالی گزینش  که زیر نظر ریاست جمهور است به مجلس ابلاغ و تصویب بشود.

 

*نگاه ما به گزینش یک نگاه پیشگیرانه و هدایت گرانه است

شرفی با بیان اینکه نگاه ما به گزینش یک نگاه پیشگیرانه و هدایت گرانه است افزود: ما سعی میکنیم با رعایت تمام نکات افراد زبده و متعهد را وارد نهادهای اجرایی کنیم.

 

وی به بیان مبحث عدالت استخدامی پرداخت و گفت: متاسفانه یکی از چالش های اصلی گزینش در ادارات فشار مدیران برای انتخاب افراد  خاص است.

 

مدیر هسته گزنیش سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: البته هر چند این چالش وجود دارد اما اینطور نیست که ما تحت فشار فردی قرار گیریم و ما تحت ضوابط عمل میکنیم.

 

وی با بیان اینکه گزینش ها از تعلق به چپ و راست مبرا هستند  افزود: اگر به  هر سمت بخواهیم برویم با یک سری مشکلات مواجه میشویم و این هم یکی از چالش های ما است و ما در گزینش فقط  به اینکه افراد ضوابط و شرایط گز ینش را داشته باشند و یک نیروی انسانی نمونه بشوند توجه می کنیم.

 

شرفی با ابراز گلایه مندی از نبود تجهیزات به روز در امر گزینش گفت: به علت کمبود اعتبارات، تجهیزات ما فرسوده شده اند و همچنین به علت سختی شغل گزینش ما نیاز به گرفتن نیروهای جدید و تعویض نیروها داریم،  تا در واقع بتوانیم یک خدمت خوبی به افراد مراجعه کننده خودمان داشته باشیم .

 

وی در پایان با اینکه از 100 به خود نمره 95 میدهم گفت: خوشبختانه همکاران در سایر ادارات هم به گزینش سازمان جهاد کشاورزی اعتماد کرده اند و کارهای گزینش آنها هم ما انجام میدهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان