اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. شهريور 1397 - 13:52   |   کد مطلب: 29836
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از ترزیق نیروی کمکی به مجموعه پلیس راهور در دهه پایانی شهریور ماه خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری در نشست خبری که صبح امروز در مقر شهرک آزمایش برگزار شد، با اشاره به ادامه اجرای طرح تابستانه پلیس در جاده‌ها اظهارکرد: برابر آمارهای سال‌های گذشته شهریور ماه، همواره پرتصادف‌ترین و پرتلفات‌ترین ماه در جاده‌های کشور بوده و بر این اساس نیز پلیس تمهیدات ویژه‌ای را برای کاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی پیش بینی کرده است.

رییس پلیس راهور افزود: در همین راستا نیز ۱۰۰۰ دستگاه خودرو و ۵۰۰۰ نیرو از سایر یگان‌های پلیس به مجموعه پلیس راهور افزوده شده است و این عزیزان تنها پایان شهریور ماه به پلیس راهور کمک خواهند کرد.

وی با تشریح علل بروز تصادفات در چند روز اخیر اظهارکرد: آمارهای ما نشان می‌دهد که در شهریور ماه امسال سرعت و سبقت غیر مجاز علت ۳۵ درصد تصادفات و عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی علت ۳۹ درصد از تصادفات بوده است؛ البته طی ۲۳ روز گذشته شمار فوتی‌ها در صحنه تصادفات کاهش ۲.۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است. در عین حال سفرها ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سردار مهری با بیان اینکه ۴۷ درصد از تصادفات در شهریور ماه امسال در بین ساعت‌های ۱۶ تا ۲۴ رخ داده است، خاطرنشان کرد: همچنین ۶۶ درصد تصادفات فوتی و جرحی نیز در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است که این نشان می‌دهد رانندگان در نزدیکی شهرها باید با دقت بیشتری رانندگی کنند.

تمهیدات راهور برای دهه اول محرم

رئیس پلیس راهور ناجا درباره تدابیر ترافیکی پلیس برای ایام عزاداری دهه اول محرم نیز گفت: در همین راستا پلیس تمهیداتی ترافیکی را اتخاذ کرده و همکاران من در بسیاری از محل‌ها و مناطق حضور خواهند داشت. علاوه بر آن همیاران محرم در تمامی هیات‌ها و تکایا حضور داشته و در حوزه ترافیکی با ما همکاری خواهند کرد، ضمن اینکه آموزش‌های لازم به این عزیزان ارائه شده است.

سردار مهری با بیان اینکه طرح ترافیک ویژه تاسوعا و عاشورا با همکاری همیاران محرم اجرایی می‌شود گفت: توصیه ما به عزاداران این است که با توجه به اینکه لباس مشکی بر تن دارند در هنگام شب مراقب حضور خود در خیابان باشند و رانندگان نیز به این افراد توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: دسته جات باید توجه داشته باشند که سطح کمتری جهت عبور از خیابان را اشغال کرده و خودروها نیز در این ایام توجه ویژه‌ای به حرکت دسته‌جات داشته باشد.

سردارمهری با بیان اینکه خوشبختانه با تدابیر انجام شده سال گذشته حادثه خاصی در ایام محرم و مرتبط با عزاداران نداشتیم، ابراز امیدواری کرد که امسال نیز شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس

وی درباره تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس نیز گفت: طرح پلیس در این خصوص طی دو مرحله اجرا می‌شود یکی از دهم شهریور ماه تا پایان شهریور و دیگری از ابتدای مهرماه تا ۱۵ مهرماه است. طرح اول برای روان‌سازی ترافیک در اطراف مراکز خرید و همچنین جشن شروع آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان است و طرح دوم به منظور روان‌سازی ترافیک بویژه در ساعات صبحگانی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از شهروندان خواست که حتما از سرویس‌های برچسب‌دار مدارس استفاده کنند و تا حد امکان از رساندن فرزندان خود با خودروهای شخصی خورداری کنند، اما اگر مجبور به این کار هستند به هیچ عنوان خودروی خود را به شکل دوبل در مقابل مدارس حتی برای چند ثانیه متوقف نکنند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان سرویس‌های مدارس به منزله مربیان ترافیکی دانش آموزان هستند، گفت: درخواست ما این است که رانندگان سرویس‌های مدارس به منزله یک الگو در رانندگی برای دانش آموزان عمل کنند و مراقب سوار و پیاده شدن دانش آموزان به خودور بوده و حتما توجه داشته باشند که دانش آموزان از سمت راست سوار و پیاده شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان