اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. آذر 1396 - 7:59   |   کد مطلب: 27718
فرماندار همدان از ثبت نام 2 هزار و 979 متقاضي در سامانه طرح کارورزي فارغ التحصيلان شهرستان همدان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، فرماندار شهرستان همدان در کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري شهرستان همدان گفت : تسهيلاتي که از سوي معدود دستگاه هاي شهرستان براي رونق و ايجاد اشتغال جذب نشده به ارگان هاي فعال تر اختصاص يابد .

 

وي در خصوص ثبت پايين آمار ايجاد اشتغال اداره بهزيستي شهرستان همدان گفت : مشکل پيش روي اين اداره با ساير ادارات هم تراز شهرستان هاي ديگر تطبيق داده تا در صورت نياز تصميمي لازم را براي رفع آن اتخاذ شود .

 

علي تعالي خبر داد :  يک ‌هزار و 312 نفر سهم پيش بيني شده طرح کارورزي فارغ التحصيلان  شهرستان همدان مي باشد .

 

وي از اهميت والاي اشتغال پايدار روستايي گفت و افزود : تسهيل روند اخذ مجوز و ايجاد اشتغال هاي روستايي دغدغه همه مديران شهرستاني شود .

 

فرماندار شهرستان همدان در خصوص اجراي طرح کارورزي در شهرستان همدان گفت : اين طرح جديد است و آشنايي به عين آيين نامه طرح در اجرا ,نيازمند هماهنگي بيشتر بين ادارات است  .

 

وي از ثبت نام 2 هزار و 979 متقاضي سامانه طرح کارورزي شهرستان همدان خبر داد و افزود : سهميه شهرستان همدان در طرح کارورزي يک هزار و 312 نفر پيش بيني شده که تا کنون 86 واحد اعلام آمادگي جذب کارورزان را داشتند .

 

سرپرست اداره کار تعاون و رفاه اجتماعي شهرستان همدان : سهميه اشتغال شهرستان همدان در سال جاري 5 هزار 931 نفر مي باشد که تاکنون يک هزار و 162 شغل در سامانه اشتغال رصد به ثبت رسيده است .

 

وي از تحقق 20 درصدي ايجاد و ثبت اشتغال از سوي دستگاه هاي شهرستان خبر داد و گفت : سهميه تسهيلات مشاغل خانگي شهرستان همدان بيشترين درصد تخصيص تسهيلات را در سال جاري به خود اختصاص داده است .

 

جمال حداد همداني ادامه داد : 60 ميليارد ريال در اعتبار در سهميه سال جاري به بخش مشاغل خانگي شهرستان همدان اختصاص‌ داده شده که از اين ميزان 38 ميليارد و 700 ميليون ريال در قالب 422 طرح به بانک ها معرفي شده است .

 

وي اضافه کرد : سهميه در نظر گرفته شده طرح خوداشتغالي شهرستان همدان يک هزار و 564 نفر و با اعتباري بالغ بر313 ميليارد و 460 ميليون ريال مي باشد .

 

اين مقام مسئول ادامه داد : 32 ميليارد و 840  ميليون ريال تسهيلات بلاعوض آبياري تحت فشار براي يک هزار و 295 هکتار از اراضي کشاورزان همداني پيش بيني شده که از اين مقدار 833 هکتار  براي دريافت تسهيلات به بانک هاي عامل معرفي‌شدند .

 

وي در خصوص افزايش آمار بيمه شدگان اجباري اشتغال شهرستان همدان گفت : 2 هزار و 280 نفر طي 6 ماهه نخست سال جاري زير چتر بيمه اجباري مشاغل شهرستان همدان قرار گرفتند .

 

سرپرست اداره کار تعاون و رفاه اجتماعي شهرستان همدان خاطر نشان کرد : از جمله درگاه هاي واگذاري تسهيلات حمايت از ايجاد اشتغال شهرستان همدان در سال 96 مي توان به بسته هاي رونق در توليد ، اشتغال فراگير ، اشتغال روستايي ، مشاغل خانگي و خوداشتغالي اشاره کرد . 

 

وي از امکان تخصيص تسهيلات بازسازي و بهينه سازي واحد‌هاي توليدي خبر داد و خاطر نشان کرد : تسهيلات يک ، 60 و 150 ميليارد ريالي باز سازي و بهينه سازي واحد هاي کوچک ، متوسط و صنعتي شهرستان همدان پيش بيني شده است .

 

حداد همداني نيز تاکيدکرد :  تسهيلات اشتغال فراگير از سوي بانک‌هاي عاملي مانند، سپه ، ملي ، ملت ، تجارت و توسعه صادرات همدان قابل دريافت است .

 

وي اظهار داشت : طرح اشتغال فراگير عمومي‌تر بوده و در راستاي تحکيم اقتصادي ، توسعه و حفظ واحد‌هاي توليدي برنامه ريزي شده است .

 

سرپرست اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعي شهرستان همدان در پايان تاکيد داشت : سهميه تسهيلات شهرستان همدان در اشتغال روستايي مشخص نشده و تعريف سهميه  اخذ تسهيلات به در خواست متقاضيان بستگي دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان