اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آذر 1396 - 23:37   |   کد مطلب: 27639
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حفاظت از منابع خاک کشور گفت: وضع قوانین متعدد در این حوزه سبب نگرانی روستائیان شده است.
وضع قوانین متعدد برای حفاظت از خاک

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمد علی پورمختار پیش از ظهر امروز در نخستین همایش گرامیداشت روز جهانی خاک اظهار داشت: در حوزه حقوق بشر، سازمان ملل نسل‌های حقوق بشر را تعریف کرده و در نسل چهارم موضوع محیط زیست مطرح است.

وی بیان کرد: خاک از اجزای اصلی محیط زیست است که همیشه در معرض مخاطرات زیادی قرار دارد چرا که هم خواستگاه انسان است و در انتهای کار نیز خودمان به خاک می پیوندیم پس جایگاه بالایی دارد.

پورمختار با بیان اینکه خاک نیز همانند سایر موجودات زنده است گفت: بر این اساس توجه ویژهای در حوزه قانون‌گذاری داریم و قوانین متعددی در سال‌های متمادی برای حفاظت از خاک و استفاده بهینه از آن وضع شده و بعضا موجب نگرانی‌هایی هم برای برخی افراد و روستاییان هست که معترض هستند و آنچه که مسلم است نگاه حمایتی برای ادامه زندگی این موجود زنده داریم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه بخش ویژه‌ای به محیط زیست و خاک اختصاص یافته است و دایر مدار آن نیز خاک است که برای جلوگیری از تعدی‌های گوناگون به آن و استفاده بهینه مورد توجه است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس عنوان کرد: اگر در بخش کشاورزی بخواهیم فشار زیادی به آن وارد نکنیم باید 600 هزار گلخانه در کشور ایجاد شود که بخشی از آن نگاه کاهش مصرف آب است که البته نگاه حفاظت محور از خاک را نیز در بر می‌گیرد.

پورمختار اظهار داشت: در کشور ما کمتر از تکنولوژی‌های کشورهای پیشرفته در تولید انبوه محصولات پرداخته می‌شود ولی اکنون رو به افزایش است و آنچه که برای همه ما ضرورت دارد این است که نگاه‌مان به حفاظت از خاک این باشد که از خودمان حفاظت می‌کنیم چرا که خاک نه جایگاه عملی و نه جایگاه منطقی و حقوقی دارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: الزام داریم که در عرصه حفاظت از خاک ورود یابیم و از بالاترین ظرفیت‌ها و تجهیزات علمی بهره بگیریم، ضمن اینکه در دو موضع اساسی با جنگ دشمنان و تحریم‌ها مواجه هستیم که هر دو به خاک نیز بر می‌گردد.

وی افزود: هدف از این حملات بیولوژیکی در راستای ضربه زدن به سلامت جامعه ایران است که به عنوان یک موضوع جایگاه و اهمیت می‌یابد ضمن اینکه در حوزه سلامت نیز ریشه تهیه دارو از خاک است.

پورمختار اظهار داشت: ممکن است در زمینی که کاربری آن زراعی باشد مجبور به راه اندازی زیرساخت و غیره باشد و در مورد آن نباید دیدگاه تنگ نظرانه داشته باشیم در حالی‌که جمعیتی محتاج استفاده دیگر از این خاک باشند و نگاه مان باید بهره وری بیشتر از خاک باشد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه امور ختم به کشاورزی نمی‌شود گفت: مجبوریم در حوزه های اشتغالزایی، اسکان، احداث کارخانجات صنعتی و غیره نیز توجه داشته باشیم و در مورد سختگیری‌های بیش از حد تصمیم گیری‌های صحیح داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان