اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. آذر 1396 - 22:49   |   کد مطلب: 27571
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر برای استان در نظر گرفته شده است، گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی با سود ۴ درصد در استان همدان پرداخت می‌شود.
مشاغل خانگی

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، سید احمد توصیفیان ظهر امروز در اولین جلسه نشست تخصصی بررسی مشکلات شرکت‌های تعاونی دهیاری استان همدان با اشاره به اینکه حضور و شرکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی مدنظر است، اظهار داشت: مردمی کردن اقتصاد یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال‌زا از مهم‌ترین ظرفیت و مزیت‌های موجود در استان است، افزود: تسهیلات اشتغال‌زا در حوزه‌های مختلف در استان همدان بالغ‌بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.

 توصیفیان با تأکید بر اینکه سود تسهیلات پرداخت شده در استان 4 الی 18 درصد است، تصریح کرد: برحسب تجربه تسهیلات قبلی شاید مهم‌ترین سالی که تسهیلات در بخش روستایی اختصاص پیدا کرده امسال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه در340 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر برای استان در نظر گرفته شده بود، بیان کرد:سود این تسهیلات 12 الی 16 درصد پیش بینی شده است.

توصیفیان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر، سه آیتم مدنظر است، عنوان کرد: روستایی، ساکن مناطق محروم و دانش‌بنیان بودن سه آیتم مهم در پرداخت تسهیلات است.

وی با تأکید بر اینکه متقاضیان با داشتن طرح و در صورت نیاز به مشاوره به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه می‌کنند، گفت: سپس طرح‌ها به دستگاه تخصصی برای صدور مجوز تحویل و بعد از بررسی‌های لازم به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری ارسال می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه طرح‌ها پس از موردبررسی قرار گرفتن در کمیته تخصصی به بانک‌ها معرفی می‌شود، ابراز کرد: بانک‌ها در مدت 20 روز نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می‌کنند.

توصیفیان در خصوص تسهیلات روستایی تأکید کرد: تسهیلات روستایی با نرخ سود 6 تا 9 درصد پرداخت می‌شود و در این راستا اعتبار مناسبی برای استان همدان تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها باید در این راستا نسبت به اطلاع‌رسانی کامل اقدام کنند، اظهار داشت: روستا تعاون یکی از برنامه‌های اصلی امسال دولت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تأکید کرد: در  موضوع تسهیلات مشاغل خانگی 20 میلیارد تومان اعتبار با نرخ سود 4 درصد برای استان همدان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان