اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آبان 1396 - 22:06   |   کد مطلب: 27448
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان:
کارگاه‌های تولیدی و خدماتی همدان ۲۲۱۶ بار بازرسی شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال یک هزار و ۳۶۳ بازرسی موردی از کارگاه‌های استان همدان انجام شده است، گفت: پرونده ۴۶ کارگاه برای پیگیری به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، سید احمد توصیفیان ظهر امروز در نخستین همایش ایمنی استان همدان با اشاره به اینکه توجه به نیروی انسانی از اصلی‌ترین وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اظهار داشت: در فرهنگ ایرانیان علاوه بر جنبه علمی و اقتصادی از جنبه‌های اعتقادی و دینی اصل رعایت ایمنی، بهداشت و پرهیز از خطر جز واجباتی است که به آن توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه در تکالیف قانونی به ایمنی کارگر، کارفرما و کارآموز درنهایت کارگاه توجه ویژه‌ای شده است، افزود: تأمین ایمنی، بهداشت محیط، پیشگیری از بیمارها و معلولیت‌های ناشی از کار نکات اصلی برای رعایت در کارگاه‌ها است.

توصیفیان با تأکید بر اینکه تأمین رفاه شاغلان وظیفه اصلی در کارگاه‌ها است، تصریح کرد: داشتن فرهنگ ایمنی و تفکر صحیح و منطقی در پیشگیری و مقابله با حوادث ناشی از کار بیسار حائز اهمیت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته 5 هزار و 972 مورد بازرسی ادواری توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارگاه‌های استان همدان انجام شد، گفت: 2 هزار و 590 بازرسی موردی نیز از کارگاه‌های مشمول قانون کار انجام شد.

توصیفیان با بیان اینکه 7 هزار و 785 فقره ابلاغیه رفع نقص کارگاهی در سال گذشته صادر شد، عنوان کرد: 207 ابلاغیه نیز در راستای رفع نواقص برای پیشگیری از حوادث صادر شد. به دلیل عدم توجه برخی از مدیران کارگاه‌های 133 درخواست برای تغییر مدیران کارگاه‌ها اعلام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه در نیمه‌نخست امسال 2 هزار و 216 مورد بازرسی ادواری و یک هزار و 362 بازرسی موردی از کارگاه‌های استان همدان انجام شده است، اظهار داشت: 3 هزار و 466 ابلاغیه رفع نقص کارگاهی و 83 مورد ابلاغیه رفع نقص برای پیشگیری از وقوع حوادث صادر شده است.

توصیفیان با تأکید بر اینکه 46 کارگاه به عدم رفع نقص برای پیگیری به مراجع قانونی ارجاع داده شده است، ابراز کرد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان 26 دوره آموزشی برای 424 کارگر و 19 دروه آموزشی برای کارفرمایان در حوزه ایمنی برگزار کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان