اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. آبان 1396 - 22:32   |   کد مطلب: 27434
دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی گفت:به احتساب فروش ٢٤٠میلیارد ساعت برق، درآمدی معادل ١٤ هزار میلیارد تومان کسب می شود درحالیکه هزینه های این وزارتخانه٢٢هزار میلیارد تومان است.
ورشکستگی وزارت نیرو

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی با بیان اینکه در صنعت برق  و تقریبا در تمامی صنایع جای خالی مقوله رگولاتوری احساس می شود، گفت: در حال حاضر بیش از ١٢٠میلیارد  تومان یارانه انرژی پرداخت می کنیم.با توجه به اینکه اقتصاد ایران همچنان انرژی محور است به نظر می رسد بهتر است که ارزش انرژی به سمت حقیقی شدن پیش رود تا پازل های اقتصادی در جای خود قرارگیرند.

وی با اشاره به بدهی ٣٢هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو، ادامه داد:باید دید ریشه ایجاد بدهی کجاست، در این زمینه می توان گفت ریشه ایجاد بدهی اختلاف درآمد و هزینه این وزارتخانه است.٢٤٠میلیارد ساعت برق توسط این وزارتخانه تولید می شود که با نرخ مصوب مجلس که کمترین میزان تعیین شده است، فروخته می شود.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: با در نظر گرفتن قیمت مصوب مجلس و به احتساب فروش ٢٤٠میلیارد ساعت برق، درآمدی معادل ١٤ هزار میلیارد تومان کسب می شود درحالیکه هزینه های این وزارتخانه٢٢هزار میلیارد تومان است. این در حالی است که در ٥ تا ٦ سال گذشته پروژه توسعه ای در این بخش انجام نشده است. در همین موازات شاهد روند صنعتی شدن و افزایش رشد جمعیت کشور و در نتیجه افزایش  میزان مصرف هستیم.

طبق گفته دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی،  بر اساس بررسی های انجام شده افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله برق به میزان ٢٠ درصد تاثیر چندانی بر افزایش هزینه های سبد خانوار ندارد چراکه با استفاده از وسایل کم مصرف به نوعی این افزایش قیمت صرفه جویی می شود.

انتهایپیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان