اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. آبان 1396 - 19:00   |   کد مطلب: 27380
رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: توقیف ۲۰ هزار دستگاه موتور سیکلت هم به کاهش تصادفات کمکی نکرده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، علی فکری بعد از ظهر امروز  در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان اظهار داشت: از فرورین امسال اقدامات خوبی در ساخت پل‌های عابر پیاده و دیگر شاخه‌ها انجام شده اما وضعیت به گونه‌ای است که هرچه کار می‌شود بازهم جای کار دارد.

وی تصریح کرد: در تصادفات رخ داده در همدان 31 نفر در اثر تصادفات در داخل شهر فوت شدند و 1490 نفر هم مجروح شده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان گفت: 63 درصد از تصادفات فوتی استان در داخل شهر همدان و 71 درصد مجروحین نیز در شهر همدان بوده‌اند.

فکری با بیان اینکه در کل کشور میانگین متوفیان عابرین 46 درصد است، اظهار داشت: متاسفانه این آمار در همدان 50 درصد است همچنین آمار متوفیان استفاده از موتور و راکبین و ترک نشینان نیز در همدان 41 درصد است که متاسفانه از آمار میانگین کشوری بالا تر است.

وی افزود: آمار متوفیان در استفاده از خودرو و سرنشین در میانگین کشوری کشور 19 درصد است که این آمار در همدان 11 درصد گزارش شده است.

رئیس پلیس راهور استان گفت: به منظور کاهش سوانح، ناجا نیز نامه‌ای نوشته و کلیه دوربین‌ها ،مانیتور‌ها و همه امکانات را برای اعمال کنترل در اختیار راهور قرار داده است.

فکری با بیان اینکه وضعیت تصادفات در حوزه درون شهری باید تجزیه تحلیل شده و راه چاره‌ای برای آن پیدا شود، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ترافیک و اصلاح فرهنگ رانندگی رانندگان از اقدامات ما در این راه بوده است.

وی گفت: کاهش 10 درصدی تصادفات را برای ما در نظر گرفته‌اند که کمی با آن فاصله داریم اما تمام توان خود را برای کاهش حوادث جاده ای به کار بسته‌ایم.

رئیس پلیس راهور استان افزود: در اصلاح رفتار پرخطر رانندگان باید گفت که در برخوردهای قهری و برخورد با تخلفات به شدت قهری برخورد می‌کنیم به طوریکه تمام پارکینگ‌های ما پر از موتور سیکلت است، 20 هزار دستگاه در 7 ماه امسال توقیف کردیم ولی تصادفات کم نشده و از میانگین کشوری هم بالاتر هستیم.

فکری گفت: نیازمند مکانی از طرف شهرداری در 10 نقطه پر تردد شهر هستیم تا برنامه‌های ترافیکی و بنرهای آموزشی و اطلاع رسانی را نصب کنیم.

وی از مشخص نبودن حریم درون و برون شهری در برخی مناطق خبر داد و گفت: حریم شهر و برون شهر مشخص نیست، نمونه آن پرونده ایست که برایم آمده و صاحب آن بلاتکلیف مانده است.

رئیس پلیس راهور استان گفت: برای تعیین حوزه درون شهر و برون شهری باید از جی پی اس استفاده شود و تابلوهای متناسب با آن نیز نصب شود.

فکری تصریح کرد: در میدان سپاه با توجه به وضعیت پل سازی و عمرانی، تردد تاکسی‌های مسافربری در خطوط بهار و لالجین مشکل ساز شده که توصیه می‌کنیم این تاکسی‌ها به محل ترمینال مینی بوس‌ها منتقل شود.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های ما بلوار آیت اله نجفی و ترافیک آن بود که با راه فرعی که از پشت برای آن کشیده شد به آسانی و با اصلاحی کوچک برطرف و ترافیک کمتر شد.

رئیس پلیس راهور افزود: در میدان پیشاهنگی هم مشکل داریم، تصادفات زیادی در آن قسمت رخ می‌دهد و میدان آن از نظر هندسی در محل خوبی قرار نگرفته است.

فکری، بلوار شهید رجایی و بلوار آزادگان را از نقاط پر تردد دانست و گفت: تردد زیاد در بلوار آزادگان به خاطرمنتهی بودن این مسیر به مکان‌های تفریحی نظیر حیدره است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان