اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. آبان 1396 - 22:13   |   کد مطلب: 27379
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان اعلام کرد
پیش‌بینی تولید 228 هزار تن جو در همدان
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان از کشت 109 هکتار جو در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود 228 هزار تن جو در استان همدان تولید شود.

به گزارش صبح الوند، امیر لاهوتیان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: براساس برنامه ابلاغی در سال‌زراعی ‌ جاری 43 هزار هکتار جو آبی و 66 هزار و 700 هکتار جو دیم در استان همدان کشت شده است. 

وی تصریح کرد: سال گذشته به علت سرمازدگی کاهش تولید و خرید جو در استان همدان وجود داشت و امسال نیز به علت عدم بارش مؤثر در پاییز به نظر می‌رسد تحقق برنامه کشت جو نیز کاهشی باشد. 

توزیع بیش از 15 هزار تن بذور اصلاح‌شده در بین کشاورزان 

لاهوتیان با اشاره به تأمین بذور کشت محصولات پاییزه، افزود: 7 شرکت خصوصی و یک شرکت دولتی در استان همدان انواع بذور مادری، گواهی‌شده و پایه را تولید می‌کنند که در سال گذشته 26 هزار تن بذور اصلاح شده در بین کشاورزان توزیع شد. 

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه در سالجاری باید 15 هزار و 700 تن انواع بذور اصلاح‌شده در بین کشاورزان توزیع شود که تا کنون 60 درصد آن توزیع شده است. 

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان بیان کرد: در 2 ماه گذشته 1000 تن بذور گندم رقم پیشگام و میهن از استان کرمانشاه، 2000 تن بذور گندم رقم پیشگام گواهی‌شده از سمنان، بیش از 200 تن بذر جو آبی رقم بهمن و 200 تن گندم دیم رقم سرداری از چهارمحال و بختیاری به استان همدان وارد شده است. 

کشت بیش از 4000 هکتار کلزا در همدان 

وی با بیان اینکه در سال گذشته 86 هزار تن انواع کود فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان، ادامه داد: در سال‌زراعی‌جاری برنامه‌ریزی شده 82 هزار تن کود در بین کشاورزان تا پایان سال‌زراعی توزیع شود که تا کنون 11 درصد توزیع شده است. 

لاهوتیان با اشاره به اینکه امسال 4529 هکتار کلزا در استان همدان کشت شده است، یادآور شد: تعهد داریم 12 هزارتن دانه روغنی در استان تولید کنیم که خوشبختانه تا کنون وضعیت سبز مزارع خوب بوده است. 

وی افزود: بیش از 3300 هکتار از کشت کلزا با حضور کارشناسان صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به تعهدات خرید کلزا صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته 5815 هکتار کلزا در مزارع استان کشت شده بود، خاطرنشان کرد: به علت اینکه تاریخ کشت نامناسب بوده است تنها 2550 هکتار به برداشت رسید. 

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان