اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. آبان 1396 - 21:34   |   کد مطلب: 27377
مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد
کشف تابوت سفالی در میدان مرکزی شهر همدان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از کشف تابوت سفالی در میدان امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: یک قطعه شیء تاریخی شبیه به تابوت در حفاری‌های اخیر در میدان مرکزی شهر همدان کشف شد.

به گزارش صبح الوند، علی مالمیر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: شامگاه سه‌شنبه(23 آبان) در حفاری‌های میدان امام خمینی(ره)شهر همدان در راستای اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی یک تابوت سفالی در زیر خاک کشف شد و هم‌اکنون بررسی‌های علمی و کاوش‌های باستان‌شناسی بر روی آن در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت این اثر تاریخی است، تصریح کرد: کارشناسان میراث فرهنگی در حال خارج کردن این تابوت هستند به طوریکه هنوز به‌طور کامل این شیء خارج نشده و فقط گوشه‌ای از تابوت دیده شده است. 

به‌گزارش ایسنا؛ اواخر مهرماه امسال نیز در جریان احداث پیاده‌راه میدان امام خمینی(ره) همدان و در حین خاکبرداری برای اصلاح تأسیسات زیرساختی برق، یک سرستون سنگی کشف شد که کارشناسان پس از بررسی قدمت آن را به دوران ایلخانیان نسبت دادند. 

همچنین در مهرماه امسال در محدوده گنبد علویان در کوچه جراحان شهر همدان یک تابوت سنگی با اسکلت یک مرد و یک زن یافت شد که قدمت آن به دوره اشکانیان بازمی‌گردد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان