اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. آبان 1396 - 22:49   |   کد مطلب: 27353
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی از تجهیز و نوسازی ناوگان آمبولانسی کشور خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، عبدالرحمن تاج‌الدین بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور و بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای منطقه خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور مشمول سازمان تأمین اجتماعی هستند، افزود: 3 میلیون 200 هزار نفر در بازنشسته هستند که به همراه خانواده بیش از 5 میلیون نفر می‌شوند.

تاج‌الدین با بیان اینکه بیش از 60 هزار نفر پرسنل درمانی و بیمه‌ای در سراسر کشور داریم در سازمان تأمین اجتماعی فعال هستند، عنوان کرد: این افراد در حال خدمت‌رسانی به مخاطبان، مجموعه بیمه‌شدگان و خانواده‌های زیرپوشش هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه یکی از مأموریت‌های تأمین اجتماعی خدمات درمان بیمه شدگان است، گفت: خدمات درمان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم با ارائه دفترچه درمان سازمان تأمین اجتماعی بیمه شدگان در فضاهای درمانی سراسر کشور اعم از ملکی و غیر ملکی ارائه می‌شود.

تاج‌الدین با اشاره به اینکه نمونه‌ای از درمان ملکی شامل بیمارستان مرحوم غرضی ملایر می‌شود، بیان کرد: بیش از 80 بیمارستان تأمین اجتماعی و در کنار بیمارستان‌ها ده‌ها درمانگاه و پلی کلینیک به بیمه‌شدگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردی‌های اصلی مدیریت عالی سازمان تأمین اجتماعی در دولت تدبیر امید بهینه کردن فضاهای درمانی از جمله ارتقای هتلینگ بیمارستان‌های سراسر کشور است، عنوان کرد: نمونه توسعه هتلینگ در بیمارستان غرضی ملایر و یا بیمارستان آتیه همدان مشاهده می‌شود که در سراسر کشور این اقدام مؤثر و خوب به دلیل ایجاد فضایی مطلوب، متبوع، کارآمد، زیبا و باشکوه  برای بیمه شدگان و احساس شخصیت و هویت بیش از گذشته بیمه شدگان انجام شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه از دیگر اقدامات تجهیز ناوگان آمبولانسی سراسر کشور است، ابراز کرد: خوشبختانه  تمامی ناوگان آمبولانسی کشور تجهیز و راه‌اندازی شده و بیش از 140 دستگاه آمبولانس به بیمارستان‌های سراسر کشور تزریق شده است.

تاج‌الدین با اشاره به اینکه از اقدامات اساسی و راهبردی در خصوص بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی تجهیز این فضاها به دستگاه‌های پیشرفته و تکنولوژی روز است، تأکید کرد: در آینده‌ای نه چندان دور در بیمارستان آتیه همدان دستگاه ام‌آر‌آی به بهره‌برداری خواهد رسید که الآن کارشناسان در حال نصب این دستگاه هستند که این دستگاه جز بهترین تجهیزات روز و مدرن‌ترین ام‌آر‌آی در جهان است.

وی با بیان اینکه در بیمارستان مرحوم غرضی ملایر در آینده‌ای نه‌چندان دور سی‌تی‌اسکن برای ارائه خدمات به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: برای خرید این دو دستگاه ام‌آر‌آی و سی‌تی‌اسکن بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در دولت تدبیر و امید توسعه فضاهای درمانی است، افزود: با بازید از درمانگاه تأمین اجتماعی رزن شاهد پیشرفت 90 درصدی اقدامات عمرانی این درمانگاه بودیم که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

تاج‌الدین افزود: توسعه فضاهای درمانی در سراسر کشور با رویکرد نقاط محروم یکی از راهبردهای عرصه درمان سازمان تأمین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مؤثر تأمین اجتماعی کمک مؤثر به طرح تحول سلامت بوده است، بیان کرد: در این خصوص سازمان تأمین اجتماعی با تمام ظرفیت طرح تحول سلامت را یاری می‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه هرساله سنجش و بررسی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی توسط کارشناسان وزارت بهداشت و آموزش پزشکی انجام می‌شود، عنوان کرد: بیمارستان‌های تأمین اجتماعی نمره‌های قابل قبولی را کسب کرده‌اند.

تاج‌الدین تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی پیگیر است که با چند شرکت بیمارستان ساز خارج از کشور با عقد تفاهم‌نامه‌هایی با استفاده از امکانات خارجی نسبت به احداث و تجهیز چند بیمارستان اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان